نظرسنجی های آنلاین – چگونه میزان پاسخ خود را به حداکثر برسانیم

[ad_1]

نظرسنجی های آنلاین بدون شک مقرون به صرفه ترین روش برای جمع آوری داده های مهم مانند رضایت مشتری و نظرات کارکنان است. اما چگونه می توانید میزان پاسخ خود را افزایش دهید؟ این مشکلی است که اکثر شرکت های انجام نظرسنجی آنلاین با آن روبرو هستند و منابع زیادی در این زمینه در دسترس است و همه آنها حاوی حقایق و ارقام مختلفی در مورد نرخ پاسخ مورد انتظار تکنیک های افزایش پاسخ ها طول پرسشنامه برای استفاده و غیره هستند. .

حقیقت ساده این است که هنگام انجام یک نظرسنجی آنلاین هیچ سرنخی برای پیگیری وجود ندارد زیرا هر نظرسنجی مجموعه متغیرهای خاص خود را دارد که بر میزان پاسخ تأثیر می گذارد. با این حال برخی از تکنیک های معمول برای افزایش احتمال تکمیل یک نظرسنجی از پاسخ دهندگان در نظرسنجی وجود دارد.

پس از انجام صدها نظرسنجی آنلاین از مشتریان کارمندان مشاغل گروه های عضویت و مهمانان رویداد شروع به ثبت نرخ پاسخ نظرسنجی و انواع متغیرهای کلیدی کردم که احتمالاً بر آنها تأثیر خواهد گذاشت. متغیرهای ثبت شده عبارتند از:

  1. اینکه آیا دعوتنامه های نظرسنجی سفارشی هستند (به عنوان مثال جان اسمیت عزیز علیه مشتری عزیز)
  2. مدت زمان بررسی (دسته بندی شده به عنوان زمان تکمیل 1-4 دقیقه 5-9 دقیقه و 10+ دقیقه)
  3. در صورت ارائه جایزه / جایزه
  4. این که آیا نظرسنجی برای افرادی ارسال شده است که علاقه خاصی به موضوع نظرسنجی دارند (به عنوان مثال مربوط به شغل مشتری سابق مربوط به علایق اجتماعی و غیره).

اعداد نشان داده شده در زیر از داده های 143 نظرسنجی آنلاین گرفته شده است که در مجموع 49335 پاسخ دهنده تکمیل کرده اند. به عنوان یک روند کلی با پاسخ دهندگان بالقوه دو بار از طریق ایمیل برای تشویق آنها برای شرکت در نظرسنجی های آنلاین تماس گرفته شد.

لطفا توجه داشته باشید که اکثر پاسخ دهندگان جزئیات خود را به پایگاه های مختلف داده اند یا مشتری مشتریان من بوده اند. بنابراین ممکن است آنها قبل از دریافت دعوت نامه نظرسنجی آنلاین از نام تجاری / شرکت اطلاع داشته باشند. افرادی که دعوت نامه های ایمیل را به زیر مجموعه مخاطبین تصادفی ارسال می کنند نباید انتظار داشته باشند که مانند پاسخ های ذکر شده در زیر به نرخ پاسخ بالایی دست پیدا کنند.

با در نظر گرفتن چهار متغیر و گزینه های آنها 24 ترکیب ممکن وجود دارد – این هنگام مشاهده نقاط گلوله زیر منطقی خواهد بود. گروههایی که 5 بالاترین میزان پاسخ و 5 کمترین پاسخ را داشتند شامل شدند.

5 بالاترین نرخ پاسخ

  1. یک ایمیل شخصی 1-4 دقیقه برای تکمیل و پاداش ارائه شده و پاسخ دهندگان علاقه خاصی به موضوع نظرسنجی داشتند = 45.3٪ نرخ پاسخ متوسط
  2. یک ایمیل شخصی 5-9 دقیقه برای تکمیل و پاداش ارائه شده و پاسخ دهندگان علاقه خاصی به موضوع نظرسنجی داشتند = 40.1٪ نرخ پاسخ متوسط
  3. ایمیل غیر شخصی 1-4 دقیقه برای تکمیل و پاداش ارائه شده و پاسخ دهندگان علاقه خاصی به موضوع نظرسنجی داشتند = 39.8٪ نرخ پاسخ متوسط
  4. یک ایمیل شخصی شده و 1-4 دقیقه برای تکمیل هیچ پاداشی ارائه نشده است و پاسخ دهندگان علاقه خاصی به موضوع نظرسنجی داشتند = 39.2٪ نرخ پاسخ متوسط
  5. یک ایمیل اختصاصی و 5-9 دقیقه برای تکمیل هیچ پاداشی ارائه نشده است و پاسخ دهندگان علاقه خاصی به موضوع نظرسنجی داشتند = 38.4٪ نرخ پاسخ متوسط

5 کمترین پاسخ

  1. ایمیل غیر شخصی و بیش از 10 دقیقه برای تکمیل و بدون دریافت جایزه و پاسخ دهندگان علاقه خاصی به موضوع نظرسنجی ندارند = 8.2٪ نرخ پاسخ متوسط
  2. ایمیل غیر شخصی و بیش از 10 دقیقه برای تکمیل و پاداش ارائه شده و پاسخ دهندگان علاقه خاصی به موضوع نظرسنجی نداشتند = 15.5٪ نرخ پاسخ متوسط
  3. یک ایمیل شخصی شده و بیش از 10 دقیقه برای تکمیل و هیچ پاداشی ارائه نشده است و پاسخ دهندگان علاقه خاصی به موضوع نظرسنجی ندارند = 16.2٪ نرخ پاسخ متوسط
  4. ایمیل غیر شخصی و 5-9 دقیقه برای تکمیل هیچ جایزه ای ارائه نشده است و پاسخ دهندگان علاقه خاصی به موضوع نظرسنجی ندارند = 19.4٪ نرخ پاسخ متوسط
  5. ایمیل غیر شخصی و بیش از 10 دقیقه برای تکمیل و هیچ پاداشی ارائه نشده است و پاسخ دهندگان علاقه خاصی به موضوع نظرسنجی داشتند = 5/19 درصد نرخ پاسخ متوسط

خوب چه چیزی بهتر جواب می دهد؟

نتایج بالا برخی از ارتباطات روشن بین میزان پاسخ و متغیرهایی را که بر آنها تأثیر می گذارند نشان می دهد. به عنوان یک قاعده کلی به نظر می رسد که اقدامات زیر باید اطمینان حاصل کنند که هنگام انجام یک نظرسنجی آنلاین بالاترین میزان پاسخ ممکن را دریافت می کنید:

  1. دعوت نامه های ایمیل خود را شخصی سازی کنید. افراد به جای آقا / خانم عزیز همکار عزیز یا مشتری عزیز بیشتر به ایمیل هایی که آنها را با نام خود خطاب قرار می دهند پاسخ می دهند. اگر نام شرکت کنندگان بالقوه نظرسنجی دارید از آنها استفاده کنید! این کار را می توان با استفاده از یک برنامه ساده مانند Microsoft Word برای قالب بندی ادغام نامه ارسال شده از طریق حساب Outlook به راحتی انجام داد. این به طور مستقیم به پایگاه داده شما پیوند می یابد و بار تایپ کردن هر نام را در هر دعوت نامه ایمیل از بین می برد.
  2. نظرسنجی را تا حد ممکن کوتاه نگه دارید. در بیشتر موارد هرچه اسکن کوتاهتر باشد – میزان پاسخ بیشتر است. بدیهی است که برخی از نظرسنجی های آنلاین باید عمیق باشند و نمی توان از مدت زمان بیش از 10 دقیقه اجتناب کرد. با این حال سعی کنید از طرح س questionsالاتی که فقط اطلاعات بی ربط را جمع می کنند خودداری کنید. هنگام تهیه سوالات نظرسنجی آنلاین این یک جرم رایج در بین توسعه دهندگان نظرسنجی است.
  3. جایزه بدهید. هر کس دوست دارد چیزی به صورت رایگان داشته باشد بنابراین سعی کنید هنگام ارسال دعوت نامه های نظرسنجی به صورت آنلاین جایزه بدهید. برخی از کارشناسان مانند Kurt Knapton معاون اجرایی تحقیقات بازار پاداش الکترونیکی پیشنهاد می کنند که اگر به هر یک از پاسخ دهندگان پاداش ناچیزی بدهید و نه شانس برنده شدن جایزه بزرگ قرعه کشی احتمالاً نرخ پاسخ بیشتری خواهید داشت. مطالعه وی نشان داد که ارائه 4000 نفر به ازای هر دلار 2 دلار برای تکمیل نظرسنجی به میزان پاسخ 19.3٪ رسیده است. ارائه اندازه یکسانی از افراد هنگام ورود به قرعه کشی 2500 دلاری تنها منجر به 12.2٪ پاسخ می شود.
  4. مخاطبینی را پیدا کنید که احتمالاً به موضوع نظرسنجی علاقه مند هستند. این یک یافته علمی نیست اما اگر پاسخ دهنده بالقوه علاقه ای به موضوع نظرسنجی داشته باشد نرخ پاسخ همیشه بیشتر خواهد بود. نظرسنجی های رضایت شغلی همیشه نرخ پاسخ بالایی را کنترل می کنند زیرا کارمندان معتقدند که پاسخ آنها بر تغییرات مفید تأثیر خواهد گذاشت. به همین ترتیب تکرار خریداران یک محصول / خدمات خاص بدون شک بیشتر از هر کسی که فقط یک بار از آن استفاده کرده باشد یا اصلاً استفاده نکرده باشد به یک نظر سنجی آنلاین مربوطه علاقه مند خواهد شد.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا