توسعه شخصیت در فیلمنامه نویسی – فراتر از طرح

از بسیاری جهات نوشتن یک متن حرفه ای – درک پیشرفت شخصیت در فیلمنامه نویسی – مانند طراحی نقشه های اولیه برای خانه است. خبرهای خوب و بدی در مورد چگونگی آسان ساختن شخصیت در سناریوها وجود دارد. بیایید با خبرهای بد شروع کنیم.

خبر بد این است که تاکنون احتمالاً همه معادل معماری نقشه ها و سایه ها بوده است – اولین قدم اساسی اما نه چندان نزدیک به محصول نهایی. به همین دلیل است که برای سناریوی شما به آن شخصیت سازی می گویند. خبر خوب این است که ما آماده هستیم تا عناصر طراحی – چیزهای سرگرم کننده – به سر شخصیت های شما برسند.

یک دسته کامل از تکنیک ها وجود دارد که می توانید برای تقویت شخصیت خود در فیلمنامه نویسی استفاده کنید اما من برخی از تکنیک هایی را که بیشتر نویسندگان کار می کنند استفاده می کنم. این روش ها برای افزایش شخصیت شما در فیلم نامه نویسی شامل موارد زیر است:

نوشتن پنج رویداد بزرگ زندگی شخصیت شما – اگرچه این یک تمرین ساده به نظر می رسد اما از این نظر در واقع کاملاً ناپسند است – حداقل اگر این کار را درست انجام دهید. روش موثرتر ساختن این روش فرایندی دو مرحله ای است: روش اول جامع و استفاده از رویدادهای غیر استاندارد است. با این کار شما خود را مجبور می کنید که شخصیت خود را برجسته کنید آیا نکته اصلی نوشتن این نیست؟

در مورد شخصیت خود یک برگه اطلاعات (یا پرسشنامه) پر کنید. به معنای واقعی کلمه می توانید ده ها مورد از آنها را در اینترنت پیدا کنید و بسیاری از نویسندگان آنها را مفید می دانند. اساساً این شما را مجبور می کند که اصول اساسی برای شخصیت خود را تعیین کنید – والدین آنها چه کسی هستند اگر خواهر و برادر دارند چه اتومبیلی رانندگی می کنند در کجا کار می کنند و غیره آن را به عنوان نسخه شدیدتر برنامه شغلی تصور کنید. اگر بخواهید ایده خوبی در مورد نحوه کار این ابزار و درک بهتر از توسعه شخصیت در فیلم نامه نویسی خواهید داشت.

– برای شروع نوشتن از موسیقی به عنوان آغازگر استفاده کنید. وقتی از آن استفاده می کنم به سادگی یک آهنگ را که خیلی دوست دارم – آهنگی که فکر می کنم شخصیت ها آن را دوست خواهند داشت – می گیرم و چند بار در یک نواختن آن را می خوانم. ممکن است فکر کنید اما آیا این شما را دیوانه نمی کند؟ نه در واقع نتیجه کاملاً معکوس دارد – شما در نهایت تنظیم می کنید و بیشتر روی آنچه در ذهن شما می گذرد متمرکز می شوید و به شما اجازه می دهد با شخصیت خود هماهنگی بیشتری داشته باشید. همچنین می توانید برای تکمیل آلبوم ها از این روش استفاده کنید. استفان کینگ یکی از طرفداران بزرگ این روش است و اگر با این پسر موفق شوید به احتمال زیاد این روش برای شما نیز مفید خواهد بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا