5P و 5W نمادگذاری

[ad_1]

زارا | فناوری

کسانی که در بازاریابی کار می کنند با 7P بسیار آشنا خواهند بود. برای آن دسته از شما که نمی دانید از چه چیزی شایعه می کنم ، 7P مخلوط بازاریابی است ، مانند نقشه راه بازاریابان یا آیین نامه رفتاری که به آن سوگند یاد می کنند.

هفت عنصر – قیمت ، محصول ، مکان ، ارتقا، ، حضور فیزیکی ، ارائه خدمات و عملیات – ترکیبی از بازاریابی مدرن را تشکیل می دهند که ارتباط خاصی با صنعت خدمات دارد ، اما همچنین با هر نوع مشاغل متناسب با نیازهای مشتری در ارتباط است. اولویت دادن

پیروی از اصول 7P باعث شد تا به این فکر کنم که چگونه مقادیر خوب آن را در وبلاگ نویسی اصلاح و اعمال کنم. او شروع به ترکیب تکنیک های مختلف مدیریت و تئوری های تجارت کرد و با نماد 5P و 5W آمد.

1. برنامه ریزی

همانند همه کارهایی که انجام می دهیم ، برنامه ریزی مرحله مهمی برای اطمینان از اینکه مأموریت ما در آغاز صحیح از زمین خارج می شود ، آنچه را که برای دستیابی به آن تعیین کرده است به انجام می رساند و در چارچوب زمانی تعیین شده به اهداف نهایی خود می رسد. وبلاگ نویسی تفاوتی ندارد و فقط نمونه های زیادی از وبلاگ های ناموفق وجود دارد که بدون برنامه ریزی مناسب شروع به کار کرده و در نهایت با از بین رفتن تازگی ، کمرنگ شدند.

در مرحله برنامه ریزی ، شما باید چند س questionsال سخت از خود بپرسید و خود را برای دادن پاسخ های صادقانه وحشیانه آماده کنید. این جایی است که 5 وات در تصویر آمده است ، من بعداً به 5 وات خواهم گشت.

2. اشاره کنید

آیا وبلاگ شما حاوی نکته خاصی است؟ پیامی که می خواهید به مخاطبان خود برسانید؟ اگر نه ، پس بلاگ نویسی چه فایده ای دارد؟ آیا نظر من را گرفتید؟

3. احساسات

من مطمئن هستم که شما با من موافقید که وبلاگ نویسی شباهت زیادی به روزنامه نگاری دارد ، مگر در یک محیط کمتر کنترل شده. روزنامه نگاران نویسندگان پرشوری هستند و نوشتن امرار معاش آنها است. برای نوشتن محتوای با کیفیت در وبلاگ خود ، به اشتیاق به نوشتن نیز نیاز دارید. اگر علاقه ای به نوشتن ندارید ، چرا کسی به خواندن پست های شما اهمیت می دهد؟ اشتیاق یا کمبود آن در نهایت در نوشتن شما روشن خواهد شد.

4. استقامت داشته باشید

اگر بخواهیم همه چیز را در چشم داشته باشیم ، وبلاگ نویسی کار سختی است. اگر مجبور باشید یک شغل تمام وقت خود را حفظ کنید و یک خانواده به طور همزمان از آنها مراقبت کنید ، بسیار دشوار می شود. من از تجربه واقعی صحبت می کنم وبلاگ نویسی فقط نوشتن نیست ، بلکه بسیار پویاتر از آن است. تا زمانی که وبلاگ شما تیمی از نویسندگان نداشته باشد ، شما اساساً نویسنده ، طراح ، بازاریاب و مدیر روابط عمومی وبلاگ خود هستید. برای اجرای همه این نقشها زمان ، اشتیاق و بیش از همه سرسختی لازم است و ما فقط در مورد سه ماه اول صحبت نمی کنیم. آیا آماده هستید که در طولانی مدت دستان خود را گرم کنید؟

5. آماده سازی ها

هنگامی که 5W خود را ایجاد کردید ، کار اصلی تازه شروع شده است. هزاران چیز وجود دارد که باید قبل از راه اندازی وبلاگ خود آماده کنید. از نامگذاری وبلاگ خود ، ثبت نام دامنه ، جنبه های فنی مرتب سازی میزبانی وب ، تا طراحی وبلاگ ، عوامل مهم زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود و باید تصمیمات مهم گرفته شود. پس از مراقبت از این وظایف ، می توانید توجه خود را معطوف تحقیق و نوشتن محتوای خود کنید.

پیش از این ، شما پنج سوال را لمس کرده اید که نیاز به پاسخ صادقانه دارند ، حتی قبل از اینکه به راه اندازی وبلاگ خود فکر کنید. در اینجا 5W وجود دارد:

1. چه کسی؟

چه کسی وبلاگ را می نویسد؟ آیا این یک نویسنده انفرادی خواهد بود یا تیمی از مشارکت کنندگان وجود خواهد داشت؟ ؟ مخاطب شما چه کسی است تعریف مخاطب هدف شما ، محتوای پست های شما و نحوه نوشتن آنها را راهنمایی می کند.

2. چی؟

وبلاگ شما در مورد چیست؟ آیا این یک وبلاگ شخصی خواهد بود یا یک وبلاگ جدید در زمینه والدین ، ​​فناوری ، ورزش و غیره؟ شما باید هدف خود را متمرکز کنید تا مخاطب مناسب را هدف قرار دهید.

3. چه موقع؟

کارشناسان وبلاگ نویسی معمولاً توصیه می کنند حداقل 2-3 بار در هفته پست بگذارید. بسته به میزان تعهد خود ، فراوانی پست خود را تعیین کرده و آن را برطرف کنید. می تواند 1 پست در روز یا 1 پست در هفته باشد. ایجاد یک روال اولیه نه تنها به شما کمک می کند تا زمان را در زمینه بررسی بهتر موضوعات خود مدیریت کنید ، بلکه باعث ایجاد انسجام در خوانندگان شما می شود که بدانند چه زمانی انتظار ارسال پست جدید را دارند.

4. کجا؟

قصد دارید به کجای وبلاگ خود بروید؟ به عبارت دیگر ، هدف وبلاگ شما چیست؟ برای وبلاگ خود اهداف تعیین کنید و نحوه دستیابی به آنها را برنامه ریزی کنید. اگر وبلاگ شما “آنجا” برای دسترسی به آن را نداشته باشد ، احتمالاً جایی نخواهد بود!

5. چرا؟

چرا می خواهید وبلاگ نویسی کنید؟ اگر نتوانید به این س satisfال رضایت بخش پاسخ دهید و خود را متقاعد کنید ، احتمالاً شروع نمی کنید.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا