حرفه ای در بیوتکنولوژی و علوم زندگی فرصت های زیادی را برای دانشجویان هندی فراهم می کند

[ad_1]

آموزش | تکنولوژی

بیوتکنولوژی به لطف طیف شغلی پردرآمد ارائه شده ، در لیست لیست رشته های مورد علاقه بسیاری از دانشجویان در هند قرار دارد. برای کسانی که زیست شناسی را به عنوان بخشی از برنامه درسی متوسط ​​خود خوانده اند ، شانس بیشتری برای ادامه کار در این زمینه دارند.

چه چیزی در این دوره گنجانده شده است؟

برای ادامه تحصیل در رشته بیوتکنولوژی ، دانشجو باید مدرک فارغ التحصیلی در یک رشته مرتبط را از دانشگاه معتبر هند گرفته باشد. مدارک قابل قبول شامل BDS ، B. Pharma ، میکروبیولوژی بالینی ، میکروبیولوژی ، بیوانفورماتیک ، لیسانس فناوری در بیوتکنولوژی یا لیسانس علوم است. در زیست شناسی. تعدادی از موسسات دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در زمینه بیوتکنولوژی ارائه می دهند. این دوره ها دو سال طول می کشد و به چهار ترم تقسیم می شود.

دوره بیوتکنولوژی معمولاً ترکیبی از زیست شناسی و فناوری است و مباحث اصلی در برنامه درسی بیوانفورماتیک ، بیوفیزیک مولکولی ، ایمونولوژی ، مهندسی ژنتیک ، میکروبیولوژی ، ژنتیک ، متابولیسم و ​​زیست شناسی و سایر موارد است. این دوره همچنین شامل برنامه های آزمایشگاهی مربوطه می باشد.

فرصت ها در بخش خصوصی

فارغ التحصیلان بیوتکنولوژی واجد شرایط درخواست شغل در تعدادی از شرکت های دارویی مانند آنتی بیوتیک های هندوستان ، سیپلا ، اهرم هندوستان یا دابور هستند. آنها با نقش های تولید مسئول ، مسئول کنترل کیفیت یا مدیر بازاریابی ارائه می شوند. همچنین شرکت های دیگری نیز وجود دارند که لزوماً مربوط به تجارت دارو نیستند ، زیرا این فارغ التحصیلان می توانند فرصت های شغلی را جستجو کنند. گودرج یک بخش بیوتکنولوژی دارد که می تواند دهانه های مناسبی را ارائه دهد.

فرصت ها در بخش دولت

اگرچه فرصت های شغلی در بخش دولتی برای فارغ التحصیلان بیوتکنولوژی وجود دارد ، فارغ التحصیلی پس از فارغ التحصیلی برای آنها مناسب تر است و شانس بیشتری برای یافتن شغل مناسب برای آنها ایجاد می کند. چندین م institسسه تحقیقاتی دولتی گشایش هایی در تحقیقات دارند – انستیتوی ملی اقیانوس شناسی ، مرکز ملی تحقیقات مغز و مرکز زیست شناسی سلولی و مولکولی تنها برخی از بهترین نام ها هستند. پاکسازی آزمون NET که توسط UGC سازماندهی شده است شانس بیشتری به آنها می دهد. آموزش NET Life علوم در چندیگر می تواند به آنها در رسیدن به هدفشان در زندگی کمک کند.

م institسسات مختلف دولتی مانند انستیتوی ملی فناوری در کالیکات برای استخدام در سمت مدرس کاندیداها را استخدام می کنند. برای کسب صلاحیت ، شما باید یک مدرک تحصیلات تکمیلی داشته باشید و یا دارای یک زمینه عالی در زیست شناسی مولکولی و ژنتیک باشید. آزمون JAM که توسط موسسه فناوری هند انجام می شود به شما کمک می کند تا برای تکمیل دوره تحصیلات تکمیلی خود در یک موسسه معتبر پذیرش شوید ، آمادگی هایی که می توانید در آموزش IIT JAM در بیوتکنولوژی در چندیگر انجام دهید.

تعدادی آزمون توسط کمیته کمک هزینه دانشگاه برای جذب نامزدها برای تعدادی از مناصب دولتی برگزار می شود. آزمونهای SSC ، آزمونهای دفاع مشترک و آزمونهای خدمات ملکی مانند IPS ، IFS و IAS گزینه های دیگر هستند. این موارد را می توانید همراه با آمادگی برای برنامه NET در CSIR UGC Life Science Training در Chandigarh تمرین کنید.

اگرچه جوایز در مرحله اول شغلی شما کم خواهد بود ، اما در صورت انتخاب صحیح شغل می توانید افزایش درآمد خود را مشاهده کنید. بیوتکنولوژی در حال حاضر یک رشته بسیار امیدوار کننده است و اگر کاندیدای حرفه ای باشید فرصت های شغلی طولانی مدت را ارائه می دهد.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا