بازاریابی دیجیتال چگونه شکل گرفت

[ad_1]

Google | توییتر

بازاریابی یکی از جنبه های مهم زمانهای ناشناخته بوده و عناصر تقاضا و عرضه را به عنوان یک ضرورت مبادله می کند. به زودی پس از اختراع رایانه ها ، تغییراتی مانند ذخیره سازی داده های عظیم با افزایش ظرفیت حافظه مشاهده می شود. سپس ایده اتصال دیجیتالی جهان به قدری مورد قبول واقع شد که ذخیره اطلاعات درباره شخص بعدی آسان شد. و در سال 1986 بود که اولین نرم افزار پایگاه داده معرفی شد ، اساساً برای ایجاد تغییر واضح در دنیای تجارت. اولین موتور جستجو “Archie” به عنوان یک پروژه توسط گروهی از دانشجویان کالج علوم و کامپیوتر دانشگاه مک گیل ساخته شد. این در سال 1987 بود که نیازهای اتصال به اینترنت مدرسه باید برآورده می شد و آن زمان استفاده از پروتکل Telnet به منظور ورود به سیستم و تحقیق بود.

محصولات Sear در دهه 1980 توسط Prodigy تبلیغ می شدند ، اما در اولین تلاش نتیجه خوبی نداشت و Global Network Navigator با فروش اولین تبلیغ وب قابل کلیک در سال 1993 برنده مسابقه شد. در کنار تبلیغات وب ، GNN همچنین موفق شد به اولین سایت تجاری تبدیل شود. . حدود ماه مه 1994 بازاریابی اینترنتی افزایش یافت و شیوه های سنتی را پشت سر گذاشت. در آن زمان تبلیغات زیادی انجام می شد و در ژوئیه 1995 اولین سرور تبلیغات متمرکز توسط ارتباطات Focalink منتشر شد. سرور مرکزی تبلیغات امکان مدیریت و پیگیری تبلیغات آنلاین را فراهم می کند. در همین حال ، بازار هنگامی که موتور جستجوی “یاهو” در ژانویه 1994 تأسیس شد ، شاهد یک تغییر عمده بود. بنیانگذاران آن جری یانگ و دیوید فیلو از زمان تأسیس آن در 2 مارس 1995 بسیار خوشحال شدند.

1996 شاهد تغییرات ظریف اما مهمی مانند راه اندازی موتورهای جستجوی مختلف بود: HotBot ، LookSmart و Alexa. رسانه های اجتماعی با سایت برتر رسانه های اجتماعی “SixDegrees.com” توجه ها را به خود جلب کردند. سال 1998 نقطه عطفی برای جهان بود ، همانطور که سرپرست تری وینوگارد آن را تشویق کرد. لری پیج و سرگری برین گوگل را به دنیا آوردند. در ابتدا دامنه مورد استفاده موتور جستجو “Google.stanford.edu” بود و بعداً تا 15 سپتامبر 1997 دامنه “Google.com” ثبت شد. در حالی که مردم شروع به دوست داشتن طراحی کاربر پسند موتور جستجوی گوگل می کنند ، برخی از خاموش شدن ها نیز انجام شده است. موتورهای جستجو در بازار از بازار خارج شده بودند و اولین سایت رسانه های اجتماعی “SixDegrees.com” حذف شد.

با راه اندازی LinkedIn ، MySpace و Gmail ، تغییرات مهمی تا سال 2005 اتفاق افتاد. علاوه بر انتشار وردپرس در سال 2003 ، به اشتراک گذاری اجتماعی بعد از آموختن استفاده از آن ، علایق خود را به اشتراک گذاشتند بعد جدیدی به خود گرفت. راه اندازی YouTube دسترسی به بارگیری و تماشای فیلم ها را فعال کرد. سال 2004 بود که گوگل و فیس بوک برای عموم منتشر شد.

در سال 2006 MS Live Search توسط مایکروسافت راه اندازی شد که بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد و راه اندازی توییتر معرفی توییت هایی از عموم مردم و همچنین شخصیت های مشهور بود. با تحولات فراوان طی یک دهه ، سال 2014 بود که تلفن همراه از استفاده از اینترنت برای رایانه های شخصی پیشی گرفت. پس از این تغییر ، بازار دریافت که مردم بیشتر به سمت استفاده از تلفن همراه حرکت کرده اند و جوانان در تلفن های هوشمند هدف قرار می گیرند.

با شیوه ها و پیشرفت های جدید ، مفهوم بازاریابی در همه جا تغییر کرده است. تغییرات قابل توجهی در مشاهده شد آژانس بازاریابی دیجیتال در هند ، اتریش ، سنگاپور ، دانمارک ، بلژیک ، اسرائیل ، هنگ کنگ تغییر کرده است. دنیا به روش دیگری شروع به نمایش آن کرد و تعریف بازاریابی به مفهوم گسترده تری تبدیل شد.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا