Google Analytics چیست؟

[ad_1]

Google Analytics یک ابزار تجزیه و تحلیل وب رایگان است که می تواند به شما در ساختن سایت های مؤثر و افزایش بازده سرمایه گذاری در کمپین های بازاریابی کمک کند. این کمک می کند تا به همه سؤالات مهم در مورد سایت و فعالیتهای بازاریابی شما مانند:

مشتریان من از کجا آمده اند

نحوه ایجاد مبارزات بازاریابی به طور مؤثر

جایی که بازدید کنندگان سایت را ترک می کنند

نحوه بهبود ناوبری سایت

این می تواند به شما کمک کند:

• به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک می کند

• افزایش تبدیل

• کلمه کلیدی و عملکرد تبلیغات را اندازه گیری کنید

• انواع متریک را ردیابی کنید

نحوه عملکرد Google Analytics

باید در هر صفحه وب سایت خود کد رهگیری Google را وارد کنید. وقتی شخصی از سایت شما بازدید می کند کد اجرا می شود و یک کوکی شخص اول را که در رایانه بازدید کننده ذخیره می شود تولید می کند.

سپس صفحه وب اطلاعاتی را از این کوکی به عنوان یک درخواست هدیه نامرئی ارسال می کند که شامل تمام داده ها به سرور Google Analytics است جایی که برای خواندن آن پردازش می شود.

ترافیک خود را تحلیل کنید

معیارها را مقایسه کنید

هنگام تحلیل ترافیک باید چندین اندازه گیری را با هم مقایسه کنید. شما نمی توانید عملکرد وب سایت های خود را فقط در نمای صفحه اندازه گیری کنید.

مقایسه داده های نمایش صفحه با میزان گزاف گویی تصویری واضح تر از عملکرد سایت ها ارائه می دهد.

مثال:

s اگر سایت شما در هفته اول 1600 بازدید صفحه و در هفته دوم 2000 بازدید داشته باشد می توانید بگویید کدام هفته بهترین عملکرد را داشته است؟

پاسخ نه. شما باید آن را با نرخ گزاف گویی مقایسه کنید.

هفته اول 1600 بازدید صفحه و میزان گزاف گویی 50٪

این بدان معناست که نیمی از افرادی (800 نفر) که به این صفحات مراجعه کرده اند بلافاصله سایت را ترک کردند.

هفته دوم دارای 2000 صفحه بازدید و میزان گزاف گویی 80٪ بود

این بدان معناست که فقط 400 نفر در حال حاضر در سایت مانده اند

از مثال بالا می توانید اهمیت مقایسه معیارها با یکدیگر را ببینید.

Google Analytics به شما امکان می دهد عمیق بروید و جزئیات را با جزئیات جستجو کنید و اطلاعات بدست آمده بی پایان است. ممکن است بخواهید صفحاتی را که بازدید کنندگان از آنها بازدید کرده اند بررسی کنید به کجا رفته اند و از کجا آمده اند.

تجزیه و تحلیل مبارزات بازاریابی

Google Analytics می تواند به شما در تعیین فعالیت بازاریابی که بهترین ترافیک سایت شما را تعیین می کند کمک کند. این می تواند هر چیزی از فعالیتهای SEO ارجاع برنامه های وابسته کمپین های PPC کمپین های ایمیل و تبلیغات بنر باشد.

دو روش برای پیگیری فعالیت های شما وجود دارد برچسب گذاری خودکار و برچسب زدن دستی.

Google AdWords از برچسب گذاری خودکار استفاده می کند و به طور خودکار گزارشات شما را با کلیک هزینه و سایر داده ها پر می کند.

برای همه کمپین های دیگر از جمله ایمیل تبلیغات وابسته و تبلیغات بنر باید پیوندهای خود را با اطلاعات شناسایی کمپین به صورت دستی برچسب گذاری کنید.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا