راهنمای افزایش فروش به کمک باشگاه مشتریان سامان

در روند توسعه هر کسب و کاری فرصت‌های بسیار زیادی برای پیشرفت‌های چند جانبه ایجاد می‌شود. اما آیا همه کسب و کارها ظرفیت تبدیل این فرصت‌ها به موقعیت‌های استثنایی را دارند؟ در هر بار تبلیغ چند درصد از بینندگان تبدیل به مشتری می‌شوند؟ اگر شما هم به دنبال برنامه‌ریزی دقیق بر اساس گزارشات واضح هستید، باید از راهنمای افزایش فروش به کمک باشگاه مشتریان سامان استفاده کنید.

 باشگاه مشتریان سامان

 تمرکز بر مشتریان قدیمی

اکثر کسب و کارها از ارزشمندی مشتریان گذشته خود بی‌اطلاع هستند. آمارها نشان می‌دهد که متقاعد کردن مشتریان قدیمی برای خرید مجدد، از جذب مشتریان جدید کم هزینه‌تر است. پس یکی از راه‌های افزایش فروش، سرمایه‌گذاری بر روی خریداران قدیمی برای تبدیل آن‌ها به مشتریان دائمی است که خود نیازمند دانستن استراتژی های جذب و نگهداری مشتریان در باشگاه مشتریان می باشد. این کار در باشگاه مشتریان با ابزارهای بسیار ساده مانند کش بک و کدهای تخفیف و … امکان پذیر می‌شود‌.

 تمرکز بر مشتریان فعلی

افزایش رضایتمندی مشتریان از طریق باشگاه مشتریان، راهکاری بسیار عالی برای افزایش فروش است. هیچ کسب و کاری نباید برای به دست آوردن مشتریان جدید، از مشتری‌های قدیمی خود غافل شود. مشتریان راضی علاوه بر خرید مجدد، شما را به دیگران نیز معرفی می‌کنند. امتیازات، کدهای تخفیف، حق عضویت، کد معرفی و … باعث ترغیب آن‌ها به استفاده از خدماتتان است.

 ارائه خدمات ویژه به مشتریان

مشتریان علاقه زیادی به غافلگیری و هیجان دارند. بنابراین ایجاد تجربه‌های ماندگار و خاطرات خوب در ذهن آن‌ها، باعث ایجاد وفاداری می‌گردد. وفاداری مشتریان قدیمی از همه نظر باعث سود دهی برای شما خواهد شد. در کسب و کارهای بزرگ‌تر انجام این کار به صورت تک به تک بسیار دشوار است. بنابراین باشگاه‌های مشتریان به وجود آمدند تا این کار را به صورت اتوماتیک برای شما انجام دهند.با ارائه یک‌برنامه مشخص به سیستم باشگاه مشتریان، دیگر‌ نگرانی از بابت ارسال پیامک‌ها یا نمایش نظرسنجی‌ها نخواهید داشت.

 استفاده از نظرات مشتریان

پیش از این در کسب و کارهای سنتی نظرات مشتریان اغلب یک طرفه و بدون هیچ پاسخی بودند. اما به وجود آمدن باشگاه مشتریان باعث شد که ارتباط میان برندها با مشتریان از مونولوگ به گفت‌وگویی دوسویه تبدیل شود. بررسی نظرات مشتریان باعث می‌شود که شما نواقص کسب و کار خودتان را شناسایی کنید. ارتباط پیوسته با مشتریان بسیار مهم است. اصلاح ایرادات پیشین تاثیر بسیار مثبتی در روند افزایش فروش شما خواهد داشت. علاوه بر این امکان کسب اطلاعات جدید درباره نیازمندی‌های آنان نیز وجود دارد. این کار به نوعی شناسایی خلل‌های بازار محسوب می‌شود.

 استفاده از آمارها

استفاده از نظر مشتریان و آمارها برای کسب و کارها بسیار مهم هستند. اما انجام این کار همواره با دشواری‌هایی همراه بوده است. مثلاً ارائه فرم‌های نظرسنجی برای تمام مشتریان حضوری از کارهای پر دردسر محسوب می‌شود. اما در باشگاه مشتریان شما می‌توانید حتی در هنگام ثبت نام مشتریان از آن‌ها شماره تماس یا ایمیلشان را درخواست کنید. همچنین امکان تغییر سوالات نظرسنجی در هر لحظه بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در باشگاه مشتریان وجود دارد. در نهایت نیز نیازی به بررسی نظرها وجود ندارد و همه آن‌ها به صورت یکجا به شما قابل ارائه است. سپس شما می‌توانید با به کارگیری این اطلاعات، تصمیمات درست‌تری برای افزایش فروش و توسعه کسب و کارتان اتخاذ کنید. میزان فروش هر محصول، روند نتیجه‌بخشی شیوه‌های جدید و … از این اطلاعات کاربردی هستند.

 استفاده از آمارها برای افزایش فروش

همراهی با مشتریان

اثربخشی باشگاه مشتریان زمانبر و نیازمند برنامه‌ریزی است. شما باید به نحوی اعتماد مشتری را جلب کنید‌. یکی از این کارها همراهی مشتریان تا لحظه تحویل بسته به او است. انجام این کار مخصوصاً در اولین تجربه خرید از کسب و کار شما، در  ایجاد حس صمیمیت و اعتماد بسیار موثر واقع می‌شود. ساز و کاری فراهم کنید تا مشتری بتواند در باشگاه مشتریان لحظه به لحظه محل قرارگیری بسته‌اش را در پست یا فروشگاه و … مشاهده کند. سپس برای کسانی که نظرشان را درباره محصول یا بسته‌بندی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، هدایایی در نظر بگیرید.

شبکه‌ سازی

آیا شما هم گمان می‌کنید که شبکه سازی با باشگاه مشتریان امکان‌پذیر نیست؟ افراد حرفه‌ای معتقد هستند که اثربخشی شبکه سازی در باشگاه مشتریان در مواردی از شرکت در نمایشگاه هم بیشتر است. البته شرکت در رویدادهای مرتبط با کسب و کار یا برگزاری ایونت‌ها اثر بسیار خوبی دارد. اما این کار در افزایش فروش از طریق توسعه کسب و کار نتیجه‌بخش است. برای تمرکز بر جامعه هدف یکسان، به سراغ مشاغل مکمل بروید. مثلاً فروشگاه‌های لباس کودک می‌توانند با مغازه‌های اسباب بازی فروشی همکاری کنند. این دو گروه باید باشگاه مشتریانشان را از طریق ارائه کدهای  تخفیف یا امکانات ویژه به اشتراک بگذارند.

نمایش محصولات جدید

یکی از مهم‌ترین کارها برای افزایش رضایتمندی و صمیمیت اعضای باشگاه مشتریان، ارائه محصولات جدید به آن‌‌ها است. شما باید همگام و جلوتر از رقبایتان حرکت کنید. کسب و کارهایی در اولویت خریداران باقی می‌مانند که باعث ایجاد خوشحالی و احساس خوب در او شوند. پس اگر قصد ارائه محصول جدیدی را دارید در اولین گام آن را به اعضای باشگاه مشتریانتان ارائه کنید.

شبکه‌های اجتماعی

یکی از متداول‌ترین روش‌های افزایش فروش در دنیای دیجیتال امروز، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. حضور مستمر و حرفه‌ای در این فضا در زمینه‌های زیر اثر بسیار عالی در برندهای شما دارد:

  • تولید ویدیوهای جذاب و با کیفیت
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • اتصال باشگاه مشتریان به شبکه‌های اجتماعی
  • محتواهای خلاقانه
  • محتواهای آموزشی

شناخت کسب‌وکار

برای کسب سود بیشتر، باید برند خود را به خوبی بشناسید‌. تمام جوانب و محصولتان را کاملا بررسی کنید. شناخت ارزش‌های برند و محصول باعث می‌شود که بدانید چه کمکی از دست شما برای مشتریان بر می‌آید. رفع نیاز مشتریان و حل مشکلات آن‌ها از اولویت‌های هر کسب و کار موفقی است. ایجاد و تاکید بر مزیت‌های رقابتی نیز همواره باعث پیروزی در بازار می‌شود. از خلاقیت خودتان استفاده نموده یا افرادی را برای این کار استخدام کنید. سپس این ایده‌ها را در باشگاه مشتریان خود پیاده کنید تا نتایج آن را ببینید.

شناخت بازار و مخاطب

حتما شما هم درباره اهمیت مخاطبین هدف شنیده‌اید. در باشگاه مشتریان امکان شناخت فرصت‌های جدید در بازارهای مختلف برای شما پدید می‌آید. هر اندازه که شناخت بیشتری نسبت به نیاز بازار داشته باشید، امکان موفقیت شما بیشتر خواهد بود. برای سیستم باشگاه مشتریان و افزایش فروش باید به‌عنوان مدیر تمام بخش‌ها را مرتبا  بررسی و تحلیل کنید.

همه چیز درباره روش‌های‌ نوین افزایش فروش

داشتن باشگاه مشتریان کمک شایانی به کاهش هزینه‌ها و افزایش فروش برندها می‌کند. در حقیقت این ابزار امکان بکارگیری چند تکنیک مختلف را برای کسب‌وکار شما  به‌صورت همزمان ایجاد می‌نماید. تمام برندهای موفق برای تسریع فرآیند توسعه و سوددهی از این شیو‌ه‌های اثبات شده استفاده می‌کنند. مجموعه باشگاه مشتریان سامان با ارائه خدمات حرفه‌ای در مسیر بهبود کسب‌وکار، همراه شما خواهد بود. اگر شما نیز به‌عنوان مدیر یک کسب‌ وکار به‌دنبال توسعه وضعیت کسب‌کارتان هستید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 همه چیز درباره روش‌های‌ نوین افزایش فروش

سوالات متداول

بهترین روش‌های افزایش فروش در باشگاه مشتریان چیست؟

 تمرکز بر مشتریان قدیمی، مشتریان فعلی، ارائه خدمات ویژه به مشتریان، استفاده از نظرات و آمارها، همراهی با مشتریان، شبکه سازی، نمایش محصولات جدید، شبکه‌های اجتماعی، شناخت کسب و کار، شناخت بازار و مخاطب.

چرا تمرکز بر مشتریان قدیمی در کسب‌وکارها دارای اهمیت است؟

جذب مشتریان جدید نیازمند اعتبار و زمان زیادی است.

چگونه همراهی مشتریان موجب افزایش فروش در برندها می‌شود؟

از آنها بخواهید بسته‌بندی یا محصول خریداری شده را در شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارند و آن‌ها را به عضویت باشگاه مشتریان شما دعوت کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا