[ad_1]
عناصر تاکتیکی Sun Tzu افسانه ای برای دستیابی به مزیت رقابتی نسبت به رقبا سازگار و تقسیم شده اند. این مقاله به طور خاص در مورد استفاده از اصل سان تزو برای دور زدن رقبای خود با استفاده از فریب و استفاده از دانش قبلی بحث می کند. درباره این تاکتیک نحوه به کارگیری آن و اینکه چگونه می تواند به شما در توسعه و تقویت حضور آنلاین و همچنین مشاغل کلی شما کمک کند اطلاعات کسب کنید.
دانش قبلی از دیدگاه استراتژی کسب و کار چیست؟: دانش قبلی یک دید و درک مستقیم از آنچه رقبا در مورد آن هستند نقاط قوت و ضعف آنها برنامه آنها و کارمندانشان است.
چگونه دانش قبلی کسب کنم؟: تجزیه و تحلیل رقابتی منطقه ای از تجارت است که به شما کمک می کند دانش قبلی کسب کنید.
رقبای خود را بشناسید:
- نقاط قوت ضعف توانایی محدودیت و غیره آنها را بشناسید.
- نتایج مالی را بررسی کنید چند نفر کارمند دارند؟ چه محصولی ارائه می دهند؟ در کدام بازارها رقابت فعال است؟
- محصولات و برش های رقبا را بخرید – فکر می کنید هزینه ساخت آنها چقدر است؟ آنها با چه سرعتی می توانند محصول را تولید کنند؟ چه زمینه های بهبودی وجود دارد؟ چرا اینطور که هست ساخته شده و همانطور که هست گذاشته شده است؟
بر اساس اصول:
- این عناصر اساسی را در مورد آنچه شرکت انجام می دهد نحوه انجام آن و میزان کارآیی آن را در نظر بگیرید و بر اساس اطلاعات فوری سطح درک عمیق تری را به آن اضافه کنید.
- تبلیغات و کمپین های بازاریابی آنها را مرور کنید.
- مطبوعات در مورد رقبای شما چه می گویند؟
- مصرف کنندگان درباره آنها چه می گویند؟
- رفتار گذشته آنها را مرور کنید تا درک کنید که در موقعیت های مختلف چگونه واکنش نشان داده اند.
- افراد اصلی که در یک فروشگاه رقیب کار می کنند را تجزیه و تحلیل کنید – آنها از کجا آمده اند؟ آنها چه تجربه ای دارند؟ آنها اطلاعات خود را از کجا می آورند؟ جاه طلبی های آنها چیست؟
- اتحادهای استراتژیک را بررسی کنید – آنها با چه کسانی مشترک هستند؟ آنها با چه کسی از نزدیک کار می کنند؟ رابطه چگونه با مخاطب به تصویر کشیده می شود؟ چه خدماتی استفاده می شود؟
خودت را بشناس:
- درباره نقاط قوت ضعف محدودیت ها و توانایی های خود بیاموزید.
- کل وضعیت کمیت و کیفیت خود را بررسی کنید.
- هویت و استراتژی خود را در برابر رقبای خود مطابقت دهید – نقاط ضعف رقبا چیست؟ در خودت؟
- مشتریان خود را بشناسید و اینکه چرا آنها از شما خرید می کنند.
- قوی ترین و ضعیف ترین پیشنهادات خود را مطالعه کنید و فرصت ها و تهدیدات خود را شناسایی کنید. چگونه رسانه ها در مورد شما صحبت می کنند؟ مشتریان چگونه شما را می بینند؟ رقبای خود را چگونه می بینید؟
بازار خود را بشناسید:
- بازار (های) شما چقدر بزرگ است؟
- سرعت رشد و انقباض این بازارها چقدر است؟
- نیروهای صنعتی در هر بازار چه هستند (نگاهی بیندازید پنج نیروی باربر)؟
- یک زیرساخت قوی ایجاد کنید و برنامه ای برای نظارت مستمر بر بازار داشته باشید – یادگیری پیش بینی تغییرات را بشناسید اطلاعات بازار هدف (اطلاعات جمعیتی تنظیمات برگزیده الگوی خرید حساسیت قیمت سطح فعالیت اجتماعی و سبک و غیره)
از فریب استفاده کنید:
- اطلاعات نگهبان ارائه شده به مطبوعات یا مورد استفاده در موقعیت های اجتماعی.
- به فرصت ها توجه کنید تا شنوندگان مضطرب را به مسیری هدایت کنید که قصد ندارید طی کنید.
- تمام قدرت خود را به رخ نکشید به فرصت های استفاده از قدرت کم ارزش توجه کنید.
- با اخلاق رفتار کنید – از نظر اخلاقی جایگاه بالایی داشته باشید و اعتماد به نفس در بازار کسب کنید.
- از طریق فعالیتهای خوب و خوب کسب و کار اعتماد خود را با مشتریان خود جلب کرده و فریب نیرو را برای رقبای مشتاق که شما را مطالعه می کنند ذخیره کنید.
جزئیات آنلاین:
- رقیب شما چگونه از اینترنت استفاده می کند؟
- چگونه پیام خود را پخش می کنند؟
- آیا وب منطقه قدرتمندی است یا منطقه ای است که می توانید به یک آسیب پذیری حمله کنید؟
- آنها چه پیشنهادات محصولی را بصورت آنلاین دارند؟
- چند بار ویزیت می شوند؟ از کجا پیدا می کنند؟
- تبدیل آنها چقدر خوب است؟ آنها صاحب چه سایتهایی هستند؟
- کدام عبارات کلیدی را هدف قرار داده اند؟
- آیا آنها استفاده می کنند قدرت خرید یا سایر کمپین های بازاریابی پولی؟
- چقدر آنلاین اعتماد دارند؟ آیا آنها در چه کاری منحصر به فرد هستند یا چگونه خدمات / محصول خود را ارائه می دهند؟
[ad_2]