بازرگانیبرترین های کسب و کار

محصولات دست ساز خود را کجا بفروشیم؟

بازاریابی عصبی در ایران | بافتنی هامو کجا بفروشم

انجام بعضی از کارها دشوار به نظر می رسد، اما پس از شروع آن ها متوجه خواهید شد که چقدر ساده بوده اند. فروش محصول نیز در این دسته از کارها قرار می گیرد. معمولا بسیاری از افراد تصور می کنند که فروش کالا بسیار پرریسک است و ممکن است نتوانند محصولات خود را به فروش برسانند، اما در صورتی که نسبت به فوت و فن های فروش شناخت کافی داشته باشید، به راحتی می توانید کسب درآمد کنید

اگر در زمینه ساخت و تولید لوازم هنری، دکوری و وسایل دست ساز مهارت دارید، این مقاله به شما کمک می کند تا بتوانید کالاهای خود را به راحتی بفروشید. در ادامه به تمامی روش های فروش اشاره خواهیم کرد و متوجه خواهید شد کدام روش فروش نتیجه بهتری دارد، پس تا انتها همراه ما باشید.

چگونه محصولات خانگی را بفروشیم؟

محصولات تولیدی خود را می توانید به دو روش زیر به فروش برسانید. یکی به صورت فیزیکی و سنتی و دیگری از طریق فضای مجازی. هر یک از این دو روش مزایا و معایب خاصی دارند و نحوه فروش محصول در هر یک از آن ها متفاوت است. در قسمت زیر به طور مفصل به توضیح فروش فیزیکی و مجازی می پردازیم.

فروش محصول به صورت فیزیکی

اولین جایی که برای فروش محصول به ذهن افراد می رسد، فروشگاه ها و مغازه های فیزیکی محسوب می شود. برای فروش فیزیکی دو روش وجود دارد، که یا باید خودتان مغازه بزنید یا محصولات خود را به فروشگاه های دیگر بدهید تا برایتان بفروشند. اگر پس از مدتی فروش خوبی داشته باشید فروشندگان ترجیح می دهند محصولات را از شما بخرند و در فروشگاه خود به فروش برسانند.

تاسیس فروشگاه برای فروش محصولات

در صورتی که تولید کننده یا وارد کننده محصولات نیستید، بهترین راه تاسیس یک مغازه و فروش محصولات به صورت مستقیم است؛ زیرا فروشگاه ها و مغازه ها کالاهای شما را با هزینه کمتری از شما می خرند، تا بتوانند روی هر محصول سود کنند. البته تاسیس یک مغازه نیز کار راحتی نیست و مشکلات خاص خود را دارد. به طور کلی تاسیس مغازه برای افرادی مناسب است که سرمایه زیادی برای راه اندازی آن دارند.

فروش محصول در فروشگاه های فیزیکی

در صورتی که بودجه کافی برای تاسیس یک مغازه ندارید، می توانید محصولات تولیدی خود را به فروشگاه های دیگر بفروشید. حتی می توانید با فروشگاه های دیگر همکاری کنید تا محصولات و کالاهای شما را به فروش برسانند. در این روش به سرمایه ای برای تاسیس فروشگاه نیاز ندارید، اما پیدا کردن فروشگاهی که محصولات شما را بخرد، کار ساده ای نیست. علاوه بر این فروشگاه ها برای سود بیشتر محصولات تولیدی شما را چند درصد زیر قیمت بازار از شما می خرند. همین موضوع باعث می شود تا برای فروش محصولات خود سود کمی از این روش به دست آورید.

بهتر است ابتدا برای فروش محصولات خود از این روش استفاده کنید و سپس با سود بدست آمده نسبت به راه اندازی یک فروشگاه اقدام کنید.

فروش محصول به صورت فیزیکی مزایا و معایب خاص خود را دارد، که در قسمت زیر به هر یک از آن ها اشاره خواهیم کرد:

مزایای فروش محصولات خانگی در فروشگاه های فیزیکی

  • رابطه مستقیم با مشتری و ترغیب او برای خرید محصول

  • برخورداری از مکانی برای نگهداری و انبار کردن کالا

  • جذب راحت و سریع مشتری

  • درآمدزایی در مدت زمان کوتاه

معایب فروش محصولات خانگی در فروشگاه های فیزیکی

  • نیاز به سرمایه بالا برای تاسیس فروشگاه

  • نیاز به محصولات زیاد و گسترده

  • محدود و سخت بودن تبلیغات برای فروشگاه های فیزیکی

  • ریسک بالا و امکان ضرر و زیان بالا

  • درآمد نداشتن در زمان بسته بودن فروشگاه و یا تعطیلی

  • ضرورت داشتن مجوزهای مختلف و پروانه کسب

  • پرداخت عوارض و مالیات

  • محدود بودن مشتریان مغازه به محل های اطراف

بازاریابی عصبی در ایران | بافتنی هامو کجا بفروشم

فروش محصول از طریق فضای مجازی

در حال حاضر استفاده از اینترنت در میان مردم رواج یافته است. همین موضوع موجب شده است تا نوع خرید مشتریان نیز با تغییرات زیادی همراه باشد. دورانی که مشتری می توانست خرید خود را تنها به صورت حضوری انجام دهد، به اتمام رسیده است. افراد ابزار قدرتمندی به نام اینترنت در دست دارند که می توانند با استفاده از آن خرید خود را از سرتاسر دنیا انجام دهند. با کمک بازاریابی عصبی و تکنولوژی های جدید شما به سرعت می توانید رشد کنید و به درآمد بالا برسید.

برای فروش محصولات خود از طریق اینترنت روش های مختلفی وجود دارد که شما باید براساس نیاز و شرایط خود از یک یا چند روش مختلف استفاده کنید.

ساخت وب سایت فروشگاهی

یکی از بهترین و سودآورترین روش های فروش اینترنتی محصول، تاسیس وب سایت های فروشگاهی به شمار می رود. سپس می توانید محصولات خود را داخل آن قرار داده و به فروش برسانید. برای تاسیس وب سایت های فروشگاهی روش های مختلفی وجود دارد. تحلیل رقبا و بازار کار یکی از مراحلی است که حتما می بایست قبل از اقدام به راه اندازی سایت خود انجام دهید. بازار را شناسایی کنید و با توجه به نقاط ضعف و قوت رقبای خود اقدام به انتخاب محصول نمایید.

از مهم ترین ویژگی ساخت یک وب سایت فروشگاهی این است که لازم نیست درصدی از قیمت محصول را به کسی بپردازید؛ به همین دلیل در این روش سود بیشتری به دست می آورید. البته اصول و قوانین خاصی برای موفقیت و دیده شدن سایت تان وجود دارد، که باید به آن ها توجه داشته باشید. به عنوان مثال: از تصاویر واقعی و حقیقی در وب سایت خود استفاده کنید، توضیحات کاملی برای هر یک از محصولات بنویسید، پرداخت اینترنتی داشته باشید و…

فروش محصول در شبکه های اجتماعی

در حال حاضر تعداد زیادی از مردم از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. همین موضوع نشان می دهد که شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام بسیار پرطرفدار هستند و فضای مناسبی برای فروش محصولات به ارمغان می آورند. شما می توانید یک پیج اینستاگرامی درست کرده و کالاهای خانگی خود را در آن به فروش برسانید. بسیاری از افراد با فروش محصول از طریق اینستاگرام به منبع درآمد بالایی می رسند، پس می توان گفت شبکه های اجتماعی پتانسیل بالایی برای کسب و کارهای مختلف دارد.

البته موفقیت در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام نیازمند تکرار و تلاش بسیار زیاد است. علاوه بر این با رعایت برخی از اصول می توانید مخاطبان زیادی را به خود جذب کنید. به عنوان مثال: بهتر است در ابتدای کار یک بایو جذاب برای پیج خود درست کنید.

مهم ترین نکته در پیج های فروش محصولات این است که بسیاری از افراد تنها عکس محصولات را در صفحه خود قرار می دهند، اما روش اصولی برای فروش محصولات از طریق وب سایت به این صورت است، که 70 درصد پست ها آموزشی بوده و تنها 30 درصد از پست ها معرفی محصولات باشد.

پس از قرار دادن تعدادی پست و بهتر شدن ظاهر پیج باید بر روی افزایش فالور متمرکز شوید. شما می توانید از روش های مختلفی مثل تبلیغات برای افزایش تعداد فالورهای خود استفاده کنید.

فروش محصولات خانگی در مارکت پلیس ها

مارکت پلیس ها به فروشگاهای اینترنتی مختلفی گفته می شود که خود محصولی برای فروش ندارند. درواقع این فروشگاه ها چندین تامین کننده دارند که محصولات آن ها را داخل سایت قرار می دهند.

تمامی افرادی که محصولاتی برای فروش دارند، می توانند با استفاده از مارکت پلیس ها کالای خود را به فروش برسانند. البته مارکت پلیس ها درصدی از قیمت محصول را به عنوان کارمزد دریافت می کنند.

از بزرگ ترین و پربازدیدترین مارکت پلیس ها می توان به دیجی کالا اشاره کرد، که تعداد زیادی از فروشندگان محصولات خود را در آن به فروش می رسانند.

شما هم می توانید به راحتی محصولات خود را به کمک مارکت پلیس ها به فروش برسانید و از این روش به درآمد بالایی برسید.

از مهم ترین معایب آن ها می توان به درصدی که باید به عنوان کارمزد به مارکت پلیس ها بپردازید اشاره کرد. سودتان در این روش کمتر خواهد بود، اما به دلیل زیاد بودن بازدید کنندگان، محصولاتتان با سرعت بالایی خریداری می شوند.

فروش اینترنتی محصولات مزایا و معایبی دارد که در قسمت زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد:

مزایای فروش اینترنتی محصولات خانگی

  • بدون نیاز به سرمایه بالا و هزینه پایین

  • جذب مشتریان بیشتر در سر تاسر ایران

  • بدون تعطیلی و فعالیت 24 ساعته

  • بدون نیاز به محصولات زیاد

  • تبلیغات به صرفه تر و راحت تر

  • امکان مدیریت فروشگاه در هر موقعیت و مکان

  • عدم نیاز به مجوز برای راه اندازی

  • ریسک کمتر راه اندازی

  • کارمند و نیروی کار کمتر

  • عدم نیاز به انبار، دفتر و مغازه

معایب فروش اینترنتی محصولات خانگی

  • سخت بودن جلب اعتماد مشتریان

  • زمان بر بودن فروش اولین محصول

  • نیازمند زمانی برای بسته بندی و ارسال کالا

  • نیاز به اطلاعاتی در زمینه فروش اینترنتی

بازاریابی عصبی در ایران | بافتنی هامو کجا بفروشم

جملات پایانی

شاید تصور کنید فروش محصولات خانگی کار دشواری است، اما از آن چه تصور می کنید راحت تر است. تنها کافیست از بهترین روش ها برای فروش محصولات خانگی خود استفاده کنید. در حال حاضر کاربران زیادی در فضای مجازی وجود دارند، به همین دلیل بهتر است از این فرصت در جهت فروش محصولات دست ساز خود استفاده کنید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا