دنیای وب

آهنگ های میهن پرستانه جاودانه بالیوود

با حمایت از هماهنگی اجتماعی و همبستگی ملی ، صنعت فیلم سازی ما نقش مهمی را ایفا کرده است. در طی دهه ها معناشناسی مشخصی برای فیلم هایی با مضامین جالب ملی گرایی تولید شد و برخی از این فیلم ها با تأثیر زیادی بر بینندگان “ارواح” آغاز شد. همچنین این واقعیت مهم است که آهنگهای لطیف میهن پرستانه ما از فیلمهای این چنینی به وجود آمده است – آهنگهایی که اکنون بخشی از روح میهنی ما هستند.

کمتر از یک سال از استقلال ما می گذرد ، استودیوی فیلمستان “شهید” را تولید کرده است. نقش اول را دلیپ كومار و كامنی كوشال بازی كردند. امروز ، این فیلم را عمدتاً بخاطر ترانه میهنی خود ، Rah Watan از Ki Hamin Nau Watan از Ki Gwan شهید Hu به یاد می آوریم. این آهنگ توسط راجا مهدی علی خان ، در موسیقی غلام حیدر ، و توسط محمد رافی خوانده شده است. خان مستانه و گروه کر. AIR هنوز در روزهای مهم ملی بازی می کند.

در سال 1954 ، یک فیلم کودکانه ، “جاگریتی” با همان بنر تولید شد. شاید هیچ فیلم دیگری از این تمایز قدردانی نکند زیرا بسیاری از اعداد ملی آن بسیار محبوب شده اند. این آوازها از نظر عامه پسندانه عبارتند از: D از Hamn Bin Khaddag Bina Azadi Zhal ، Dia Kar Kamal. از تو sant of ke sabarmati .. “، از” bush hammer hum from hain ke nikaal from kishti from a ventilator also، bachcho ke. Sambal from Rakhna from only dish. and bachcho for ‘Aao tothen dikhayen the Hindustan of jhaki، Balidaan of dharti of yeh of karo of tilak of mitti .. “همه این آهنگ ها توسط Pradeep نوشته شده و توسط Hemant Kumar داده شده اند.

راج کاپور بیشتر به خاطر تولید فیلم های عاشقانه ای شناخته می شود که در آنها مکان کمی برای سرودن آهنگ های میهنی وجود ندارد اما در یک فیلم کمتر شناخته شده به تهیه کنندگی و کارگردانی عمار کومار ، با تحمل ناهین دی دل از آب (1957) ، آهنگ های وطن پرستی دلربا وجود داشت که توسط Shaylendra در کنار موسیقی Daftaram نوشته شده بود. این آهنگ ، Hai Abna از Will Hamara Shaman از “Yeh،… From Hai Raj From Abna From Desh” بود. این آهنگ با سرگرمی خوانده شده توسط Asha Bunsell و گروه کر بود. تعداد بسیار کمی از مردم امروز فیلم را به خاطر می آورند ، اما این آهنگ همیشه کاملاً محبوب است.

در سال 1957 ، BR Chopra برای بازی در نقش “Daya Daur” Dilip KUMAR و Vyjayanthimala بازی کرد. در این فیلم آهنگی میهن پرستانه وجود داشت که باعث خشم مخاطبان پرانرژی فیلمبرداری شد. این آهنگ Hai Dish Leh Transfer Ka Mastano از Ka از Albilon از Ka از Jawanu ، … از Kahin از Kiya از Yaru از Ka Dish بود ، و توسط O P. Nayyar موسیقی شده است.

شکیل بدایون مدیر موسیقی و آهنگساز نوشاد برای ارائه سه ترانه عالی میهنی در دهه 1960 همکاری کرد. این آهنگ ها برابر است که امروز می شنوی. یکی از آنها “Ganga Janma از فیلم” بود – چال کی از “Insaaf of the dikhao dagar ke”. از باچو همانت کومار آن را با باریتون غنی خود خواند. دومین ترانه میهنی کودک محور آهنگ It of India است – هون رهی مونا از نانها. sipahi hon از ka از desh. . با خوانندگی شانتی ماتور. سومین آهنگ میهنی “رهبر فیلم” است – ساکت ناهین. از Meta Hargeys From fredonnement of KB of azadi of Apni .. خوانده شده توسط محمد رفیع و گروه کر.

بیمال روی در داخل فیلم “Kabuliwala” یک فیلم مجاز ساخت. 1961. در این فیلم ، یک آهنگ وطن پرستانه زیبا وجود داشت که توسط مانا دای با صدای بی نظیر خوانده شد. با به تصویر کشیدن عشق نوستالژیک مرد به سرزمین مادری هنگام حضور در یک کشور خارجی خاص ، نمی توان از این آهنگ عبور کرد. و این آهنگ ، به تنهایی طرفدار Ai watan ، فقط Shaman از bichhre AI ، EP kurbaan بود. Dilute tuj .. ‘این آهنگ توسط آهنگساز غزل Prem Dhawan با هم در موسیقی Scion Choudhury قطع شد.

به کارگردانی چتان آناند (Inside Truth. 1964. این فیلمی بود که تقابل ما با چینی ها در خانه را به تصویر می کشد. 1962 در این فیلم آهنگ های میهن پرستانه ای در حرکت است. اما آنچه امروز به عنوان برابر شناخته می شود Satio Car Vida است. Jano-bronzing of fredonnement of chaile ، hawale sathiyo. watan of tumhare of ab .. “این حرکت عظیم توسط کایفت اعزمی همراه با هوای تسخیر توسط مادان موهان متوقف شد.

در سال 1965 فیلم “اسکندر بزرگ از عنوان” آمد. آهنگی از این فیلم چنان محبوب شد که امروز هنگام جشن گرفتن از روز استقلال یا جمهوری در چندین موقعیت برابر پخش می شود. And the song will chidiyan by daal daal ‘Jahan of hain of karti، the hai will mera تأسیس خواهد کرد. of desh of OE Bharat .. ‘این آهنگ توسط مدیر موسیقی Hansraj Behl سروده شده است.

فیلم های مانوج کومار دارای انحنای ملی قابل توجهی است. در فیلم Upkaar (1967) او ، یک آهنگ مشهور میهنی وجود داشت ، ugle of sona of dharti of ki of dh of Mere، ugle here moti … ، که واقعاً تصویر سفید شده هند به عنوان sone Ki SHEDIA را منعکس می کرد.

در کمال تعجب ، محبوب ترین آهنگ میهن پرستانه که توسط یک ترانه سرا برای این فیلم نوشته شده است ، توسط مدیر موسیقی فیلم اهدا شد و در پشت آن یک خواننده صحنه بود که در واقع در هر فیلمی ظاهر شد. در واقع برای یک موقعیت خاص ساخته شده است و لاتا منگشکار آن را در مقابل کمک هزاران نفر آواز خوانده است. نخست وزیر اول ، پاندیت جواهر لعل نهرو د ‘که به همین مناسبت در صحنه حضور داشت ، بسیار تحت تأثیر تفسیر او در صدای رقت انگیز لاتا مانگشکار قرار گرفت که در چشمانش اشک ریخت. این آهنگ فقط مانترا Watan Ki از Ai ، Pani Bahar از WC ، Lee از Ankh از Weil Zara ، Onky از Hin از آهنگ OJ Shahd است. . . این آهنگ توسط Pradeep و به همراه C. Ramchandra نوشته شده است.

ما در فیلم های فعلی به ندرت آهنگ های میهن پرستانه پیدا می کنیم. به این دلیل که اکثر فیلم هایی که امروزه تولید می شوند ، به سختی چیزی با وطن پرستی ساخته شده اند. اگر اوقات با یک فیلم میهنی دیگر طولانی بود و ما یک ترانه میهنی را در آن می شنیدیم ، عجیب است که به زودی آن را فراموش کنیم. چرا اون شبیه اینه؟ آیا به این دلیل است که میهن پرستی اکنون یک فضیلت منسوخ شده است؟ یا آیا جهان اکنون مرتباً به سمت هدف خود که سیاره ما را به یک دهکده تعمیم یافته تبدیل می کند و بنابراین مرزهای ملی سیستم اصلی مقدس خود را به آرامی از دست می دهند ، پیش می رود؟

این ممکن است تا حدی درست باشد ، اما شاید دلیل اصلی آن این باشد که ما دیگر آهنگهای وسواسی بیشتری تولید نمی کنیم که توانایی زندگی در حافظه جمعی ما را در طول دهه ها با هم داشته باشند. وسواس مدیر موسیقی ما در جوهای دزدیده شده غربی ، زنگ مرگ یک راجا سنتی ثروتمند را به صدا درآورد که در گذشته به بیشتر آهنگهای فیلم اعتماد می کرد. ما هنوز هم می توانیم به طور طبیعی آهنگهایی مانند کیستی توفان از چکش بوش را برای “Hum the ke that nikaal is ke sambhal …” یا … chidiyan daalpar “جهان از فقط پایه های karti” باچو از rakhna از KB of desh ، بنابراین فقط مدیران موسیقی ما به جای تقلید از فضای غربی احمقانه وام گرفته شده ، به میراث غنی موسیقی کلاسیک ما متوسل می شوند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا