آیا می توانیم شهرهای خود را با زباله و خطوط لوله تأمین کنیم؟

دفن زباله ها و فاضلاب ها علیرغم تلاش شجاعانه برای مهار خساراتی که به دفن زباله ها و گیاهان فاضلاب وارد می کنند ، در حال حاضر آلودگی زیادی به محیط زیست اضافه می کنند. در واقع زباله ها هدر می روند! این یک منبع تقریباً استفاده نشده از “بیوگاز” است که می تواند به جامعه در تأمین نیازهای انرژی خود کمک کند.

بیوگاز چیست؟  

بیوگاز عمدتا حاوی متان و دی اکسید کربن است. با استفاده از باکتریهای بی هوازی ، بیوگاز از طریق تخمیر مواد آلی در یک محیط ضد هوای تولید می شود.

فواید بیوگاز چیست؟ البته می توان از بیوگاز برای تولید برق ، گرمایش منازل ، آب گرم و هزاران کاربرد دیگر استفاده کرد. این ماده از پسماندهای آلی مانند فاضلاب انسانی ، کودهای حیوانی ، سبزیجات دور ریخته و سایر مواد زائد آلی تولید می شود. تصویری که به ذهن شما خطور می کند قطعاً زیبا نیست. اغلب اوقات ، این زباله ها در محل های دفن زباله پنهان می شوند. دور از چشم ، دور از ذهن ، درست است؟

سرویس بهداشتی و بستر: چیز خوبی است؟  

تصور اینکه این یک منبع با ارزش است دشوار است. از این گذشته ، این طلا یا الماس نیست. اما می تواند یک منبع با ارزش انرژی باشد و مورد استفاده قرار نمی گیرد. اما این منبع انرژی تجدید پذیر و جایگزین مناسبی برای گاز طبیعی ، پروپان یا سایر سوخت های فسیلی است.

قدرت مدفوع – آیا ممکن است؟  

تصفیه خانه فاضلاب می تواند بیوگاز کافی تولید کند تا به ازای هر 30 میلیون گالن ورودی فاضلاب ، 1 مگاوات برق تولید کند. South Plant در Renton ، واشنگتن ، ایالات متحده آمریکا) ، یک واحد تصفیه فاضلاب منطقه ای است که روزانه 100 میلیون گالن فاضلاب با نفوذ دریافت می کند. در یک تلاش پیشگامانه برای استفاده از پساب برای تولید انرژی ، یک سیستم تولید بیوگاز با سلولهای سوخت ثابت که برای تأمین 1 مگاوات برق کافی است ، برای 400 خانه مسکونی کافی است.

کاربرد سلول های سوختی در نیروگاه های ثابت شهرها  

مطمئناً ، گسترش استفاده از گیاهان فاضلاب چالش های بسیاری را به همراه دارد ، اما ماهیت آنها سازنده و مثبت در برابر چالش های دفن زباله و فاضلاب روزافزون است. بزرگترین نیروگاه پیل سوختی تجاری موجود در بازار امروز واحد نیروگاه جنوبی 1 مگاواتی است که در رنتون ، واشنگتن آزمایش شد. چندین نیروگاه سلول سوختی می توانند به یکدیگر متصل شوند ، اگرچه هیچ برنامه کاربردی در محدوده چند مگاوات وجود ندارد.

از کجا می توان بیوگاز کافی پیدا کرد تا بتواند نیازهای انرژی شهرها را تأمین کند؟  

یافتن منابع بیوگاز به اندازه کافی بزرگ برای تولید برق در مقیاس مورد نیاز در شهرها مسئله ساز است. کجا می توانیم آن ها را پیدا کنیم؟ جواب: محل های دفن زباله – برخی از محل های دفن زباله دارای گاز کافی برای تولید 20 مگاوات یا بیشتر برق هستند. کل تقاضای انرژی در یک منطقه شهری بسیار زیاد است. مصارف تجاری و صنعتی زمین به مقدار زیادی برق نیاز دارد.

نیروگاه های سلول سوختی  

نیروگاه های پیل سوختی که با بیوگاز یا گاز طبیعی کار می کنند ، به عنوان راهی برای تکمیل سایر اشکال تولید برق در نظر گرفته می شوند.

منبع تغذیه خانگی  

این قطعاً مفهومی است که باید برای پروژه های آینده توسعه زمین و همچنین استفاده از آن مناطق قبلاً توسعه یافته اجرا شود. عملکرد تولید برق توزیع شده نشان می دهد که تولید برق باید نزدیک به مصرف کننده انرژی باشد. این یکی از دلایلی است که هتل ها شروع به استفاده از نیروگاه های پیل سوختی در ساختمان های منفرد خود کرده اند. آنها می توانند نه تنها از برق تولید شده بلکه از گرما برای گرم کردن مکان ها ، لباسشویی و … نیز استفاده کنند. نیروگاه ها می توانند برای تأمین برق مورد نیاز در جوامع کوچکتر گسترش یابند. حتی جداسازی جامعه از شبکه با نیازهای انرژی ممکن است به طور عمده با گاز طبیعی تأمین شود و با بیوگاز ، انرژی خورشیدی ، انرژی باد و سایر منابع انرژی تکمیل شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا