صنعت و تجارت

آیا می دانید آب آشامیدنی شما چیست؟

خانه شیرین خانه. هیچ جا مثل خونه نمیشه. خانه جاییست که دل آنجا باشد.

سخنان قدیمی وجود دارد که در مورد احساس شما در مورد خانه توضیح می دهد. خانه شما اغلب به عنوان یک مکان امن و پناهگاه دیده می شود. حتی آن قلعه شما محسوب می شود.

متأسفانه ، بین آلودگی هوای داخل خانه و آبی که شما و خانواده می نوشید و در آن استحمام می کنید ، خانه شما می تواند برای سلامتی شما کاملا مضر باشد.

گزارش ها از بسیاری از منابع ، از جمله آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) ، وجود مواد شیمیایی مضر در آب را نشان می دهد.

گزارش “آلاینده های آب آشامیدنی” در وب سایت EPA حداکثر میزان مجاز آلاینده های شیمیایی را ذکر کرده است. این لیست شامل موارد زیر است:

• مواد غیر آلی: مانند آرسنیک ، فلوراید ، سرب ، جیوه و نیکل.

رادیونوکلیدها: مانند اورانیوم

• VOCS: مانند بنزن ، اتیل بنزن ، استایرن ، وینیل کلراید و زایلن.

• SOCS: مانند کلردان ، اتیلن دیبروماید ، پنتاکلروفنول و توکسافن.

• مشتقات ضد عفونی کننده: مانند برومات ها و کلریت.

در گزارش دیگری در CNN Health ، “ماده شیمیایی مضر موجود در آب لوله کشی در 31 شهر ایالات متحده” ، محققان کروم شش ظرفیتی سرطان زا را که به عنوان کروم 6 نیز شناخته می شود ، در بیش از حد انتظار در شهرهای آمریکا کشف کردند. میلیون ها نفر ممکن است در معرض آلاینده ها قرار بگیرند.

ربکا ساتون ، نویسنده اصلی این تحقیق ، گفت که “او انتظار نداشت که این تحقیق گسترده شود.”

کروم 6 ماده شیمیایی فیلم “ایرن پروکوویچ” بود.

شهرهای واقع در کروم 6 از ایالت های سراسر کشور است: نیویورک ، کنتیکت ، فلوریدا ، اوکلاهما ، هاوایی ، ویسکانسین ، کالیفرنیا ، نبراسکا ، نیومکزیکو ، یوتا و جورجیا. برای لیست کامل ، به این قسمت بروید: http://thechart.blogs.cnn.com/2010/12/20/ سرطان زا-یافت-در-31-35-3-شهر-آب-عرضه /

تحقیقات و شواهد رایج است. طبق کارگروه محیط زیست (EWG) ، طی یک دوره پنج ساله از سال 2004 تا 2009 ، تأمین کنندگان آب در ایالات متحده 316 آلاینده را در آبی که در اختیار مردم قرار داده اند ، پیدا کرده اند. این آلاینده ها شامل: 97 آلاینده کشاورزی ، 204 ماده شیمیایی صنعتی و 86 آلاینده حاصل از رواناب های سطحی و تصفیه خانه های فاضلاب. و 42 آلاینده از محصولات فرعی فرآیند تصفیه آب ، لوله کشی و مخازن ذخیره سازی بودند.

سپس سایر داروها نیز هستند که به آب آشامیدنی راه پیدا می کنند. او وحشتناک است.

بنابراین راه حل وضعیت خطرناک آب چیست؟ آب بطری شده؟

ساتن ، که همچنین دانشمند ارشد کارگروه محیط زیست (EWG) است ، فکر نمی کند آب بطری ایده خوبی باشد. هیچ راهی وجود ندارد که بدانید کدام آلاینده ها در آب بطری وجود دارند. او یک “فیلتر آب موثر” پیشنهاد می کند.

برای حفاظت بیشتر ، دکتر باسواتی باتاچاریا ، پزشک خانواده و پزشک آیورودا ، توصیه می کند که علاوه بر فیلتر کردن آب لوله کشی ، آن را نیز بجوشانید. فرآیند جوشاندن باعث می شود برخی از مواد شیمیایی که توسط فیلتر نگهداری نمی شوند از طریق بخار پراکنده شوند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا