دنیای وب

از اشتباهات خودداری کنید و بهترین قوانین را در مورد طراحی وب دنبال کنید

به راحتی می توان با رعایت یک سری قوانین و اصول کوچک و اجتناب از برخی اشتباهات رایج ، به طراحی وب خوب دست یافت. مهارت های عالی طراحی وب در اثر سالها تجربه به وجود آمده است ، اما در ابتدا اجتناب از اشتباهات کلاسیک شروع بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

همچنین باید با تغییر در ذهنیت ، مهارت ها و سیر تکامل بازدیدکنندگان وب امروزی همراه باشید. پانزده سال پیش ، اگر وب سایتی با گرافیک عالی ، بنرهای پر زرق و برق و برخی عناصر انیمیشن داشتید ، یک وب سایت عالی داشتید. امروز شما به محتوا نیاز دارید: مرتبط ، منحصر به فرد ، مفید ، شما واقعاً باید برخی از مشکلات بازدید کنندگان خود را حل کنید. هنوز هم مهم است که وب سایت خوب به نظر برسد اما محتوای آن اکنون سلطنتی است. تغییر را می بینید ، که قطعاً بخشی از منحنی یادگیری است ، رقابت برای بازاریابی اینترنتی ، که اکنون با 15 سال قبل متفاوت است.

من چند قانون طلایی و اشتباهات رایج را با شما در میان خواهم گذاشت.

همه چیز را ساده و شهودی نگه دارید. مدت ها پیش کتابی خواندم که چشمانم را باز کرد. مرا به فکر فرو نبر: رویکرد عقل سلیم به استفاده از وب توسط استیو کینگ یکی از بهترین کتابها در زمینه طراحی وب است.

من شما را می شنوم و برای شما توضیح می دهم. فکر نکن فقط یک فریاد بلند برای سادگی و شهود است. اگر می خواهید یک فرم را پر کنید و ایده ای برای انجام آن ندارید ، اگر می خواهید از نقطه A به نقطه B بروید اما لینک مستقیم برای انجام این کار ندارید ، و غیره ، این منطق طراحی وب سایت شما اشتباه است.

چه اینکه ، پس از سالها وبگردی ، بازدیدکنندگان وب سایت انتظار برگزاری برخی از کنوانسیون ها را دارند و تنها شکستن آن راهی عالی برای از دست دادن بازدیدکنندگان است. مثال: افراد انتظار دارند ناوبری را در بالای صفحه یا در سمت چپ پیدا کنند. آرم ها بیشتر در سمت چپ بالا قرار دارند. من پیشنهاد می کنم بررسی کنید که شرکت های بزرگی مانند Google ، Microsoft ، Yahoo و eBay صفحات و زبانی که استفاده می کنند را ایجاد و تقلید می کنند.



فونت ها را با دقت انتخاب کنید.
همه قلم ها برای همه بازدید کنندگان در دسترس نیستند ، شما باید از این قلم هایی که در دسترس همه است استفاده کنید. آنها عبارتند از: Arial ، Verdana ، Times ، Courier ، ژنو. خواندن همه آنها آسان است. به نظر من فونت Verdana عالی به نظر می رسد و به عنوان ساده ترین خوانش در وب ذکر می شود و همچنین Arial است. خرید فونت های جدید و استفاده از آنها منطقی نیست زیرا کاربری که آن قلم خاص را ندارد ، در نهایت از پیش فرض در مرورگر خود استفاده می کند.

همیشه اطمینان حاصل کنید که بین هر متن و پیشینه آن تضاد خوبی وجود دارد. بهترین ترکیب متن سیاه روی زمینه سفید یا متن سفید روی زمینه سیاه است. از متن سفید در پس زمینه کمرنگ استفاده نکنید. استفاده از آن آسان نیست زیرا خواندن آن نیز آسان نیست.



از تمام رنگهای موجود استفاده نکنید
در صفحات خود برای هر وب سایت دو تا سه رنگ مشخص کنید. کاربرانی را در نظر بگیرید که کوررنگی دارند یا در درک کنتراست مشکل دارند. با بسته های نرم افزاری می توانید به خود کمک کنید: Color Wheel Pro.



تغییر وب سایت خود را آسان کنید.
شما باید بتوانید بدون طراحی مجدد صفحه خود ، به راحتی صفحه خود را تغییر دهید. توانایی افزودن یا حذف محتوا از یک وب سایت برای موفقیت مداوم وب سایت شما اساسی است. یک باره وب سایت ایجاد نکنید و انتظار داشته باشید بدون به روزرسانی مکرر وب سایت ، بهبود محتوای خود ، افزودن ایده های جدید و حذف ایده های بی ربط ، رتبه خوبی در Google داشته باشید.

بهترین ساختار وب سایت دارای ناوبری افقی است ، از ورق های سبک آبشار استفاده می کند و از طرح نامتعارف و زمینه های پیچیده جلوگیری می کند.



مقاوم باش،
این بخشی از فکر نکردن بازدید کننده شماست. حداقل در مورد نحوه استفاده از وب سایت ، چگونگی پیمایش در آن آسان است و همین سبک و قوانین باید در تمام صفحات وب سایت وجود داشته باشد. با CSS درست ، می توانید بیشتر اینها را به صورت خودکار بدست آورید. سعی کنید چیزهای زیادی در مورد CSS بیاموزید ، زیرا این امکان باعث می شود ظاهر و طرح وب سایت شما از محتوا جدا شود. به این ترتیب به روزرسانی و نگهداری سایت شما آسان خواهد بود.



تمرکز بر روی محتوا ،
وب سایت را مرتبط کنید. محتوای خود را با عکس های خود مرتبط کنید ، بدون اینکه آنها را آزرده کنید. از انیمیشن زیاد استفاده نکنید. سعی کنید روی محتوا تمرکز داشته باشید ، آن را به روز نگه دارید و محتوای مفید بیشتری اضافه کنید. پیوندهایی به وب سایتهایی که مرتباً بازدید می کنید ایجاد کنید. این به شما کمک می کند تا توسط موتور جستجو رتبه بندی کنید.



از پیچیدگی خودداری کنید
این باعث صرفه جویی در وقت توسعه و استفاده از وب سایت آسان تر می شود.

همه موارد فوق عقل سلیم است ، اما پیروی از این اصول به شما کمک می کند تا از بروز مشکلات جلوگیری کنید. امکان طراحی وب سایت به خارج از کشور وجود دارد ، فقط برای ایجاد طراحی اولیه مبلغ مناسبی برای شما هزینه خواهد شد. مشکل اصلی بعداً هنگامی که می خواهید وب سایت خود را حفظ کنید ظاهر خواهد شد. برای هر 5 دقیقه تغییر حداقل نیم ساعت نرخ کسر می شود و در زمان مقرر مقدار زیادی پول اضافه خواهید کرد.

من شخصاً می خواهم مسئولیت نگهداری کلیه وب سایتهایم را بر عهده داشته باشم.

با احترام.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا