بازرگانی

استفاده از تریبون گاز در تولید آب شیرین

مدیر دفتر مطالعات و بهره وری منابع تولیدی سازمان بهره وری انرژی در ایران (SABA) از تولید اقتصادی آب شیرین از توربین های گازی خبر داد.

وی گفت: “توربین گاز بعنوان موتور اصلی مهمترین قسمت تولیدكننده همزمان برق و گرما ، ساخت و استقرار این ژنراتورها در كشور ، مهمترین مرحله توسعه فن آوریهای تولید انرژی و سیستمهای تولید همزمان است.” مهندس “غلامرضا بیاتی”. این است

وی افزود: در این راستا می توان به ساخت و راه اندازی یک مدل توربین گازی 4 مگاواتی اشاره کرد که می تواند در سیستم های تولید پراکنده و تولید همزمان برق و گرما در مقیاس کوچک توسط شرکت توربین ماشین خاورمیانه مورد استفاده قرار گیرد. “

وی گفت: “دانش فنی ، فرآیندهای مهندسی و زنجیره تأمین تشکیل شده در آن ، نیازهای مناطق مختلف کشور از جمله وزارتخانه های صنعت ، انرژی و نفت در زمینه توربین های گازی و تجهیزات چرخشی مشابه و همه را برآورده می کند. مراحل شناسایی ، مهندسی ، طراحی معکوس ، طراحی مجدد. ” و اجزای سازنده و قطعات این توربین گازی بدون کمک فنی شرکت های خارجی ساخته شده است.

وی گفت: با افزایش چشمگیر مصرف آب و کاهش منابع آب شیرین قابل استفاده ، بحران آب کشور هر روز بدتر می شود و نیاز به توجه ویژه دارد.

وی ادامه داد: استفاده از سیستم های آب شیرین کن و آب شیرین یکی از اصلی ترین راه های توسعه منابع آب شیرین است ، در حال حاضر بسیاری از واحدهای نمک زدایی در کشور از سیستم غشایی (RO) استفاده می کنند که نیاز به برق دارد. بسیار زیاد است که ، به دلیل محدودیت در تأمین حجم بالای برق از شبکه ملی ، گسترش استفاده از این دستگاه های آب شیرین کن با مشکلاتی روبرو شده است.

بیاتی با اشاره به اینکه علاوه بر روش های غشایی ، از روش های آب شیرین کن حرارتی نیز به طور گسترده استفاده می شود ، گفت: این روش ها به مقدار زیادی انرژی گرمایی نیاز دارند و عموماً از ژنراتورهایی با ظرفیت گرمایی بالا استفاده می شود.

منبع :
https://atie-energy.com/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%A8%D9%88%D9%86-%DA%AF%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%A2%D8%A8-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86/
تاریخ انتشار :
2020-09-20 02:08:16

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا