دنیای وب

ایده های بی نظیر تجاری را باهم فکری کنید

توسعه یک مفهوم واقعاً منحصر به فرد یک مبارزه است ، به همین دلیل است که اغلب “نسخه” های زیادی در صنعت وجود دارد. ایده های جدید تجاری ، محصولات و خدمات ما اغلب محصولات و خدمات موجود را به عنوان یک پایه در بر می گیرند و فقط به تدریج نتایج متفاوتی را به بار می آورند. خروج از چارچوب فعلی ، برای دیدن فرصت ها در پرتو جدید ، نکته اصلی است.

طوفان مغزی چیست؟

طبق ویکی پدیا ، “طوفان فکری یک رویکرد تیمی خلاق است که برای تولید تعداد زیادی ایده برای حل یک مسئله طراحی شده است.” ایده های تجاری ایده پردازی باید بدون نظارت باشد. هیچ ایده ای احمقانه و غیرممکن نیست و سهم همه به همان اندازه ارزشمند است. ایده های نویسنده پست به اندازه عقاید رئیس ارزش دارد.

برای بیرون آمدن از چارچوب یا صنعت فعلی ، شرکت کنندگان باید خاطرات خود را “پاک کنند” و وانمود کنند که هیچ چیزی از آنچه ممکن است (یا ممکن نیست) نمی دانند. هر ایده را با تفکر برابر در نظر بگیرید ، هرچند عجیب باشد. وظیفه ای که هنگام طوفان فکری ایده های تجاری منحصر به فرد ایجاد می شود ، ارتباط آزادانه و ایجاد ایده های هرچه بیشتر است.

طوفان مغزی از طریق پنج حس

چیزی خسته کننده تر از یک اتاق کنفرانس استریل وجود ندارد. با این حال ، این جایی است که بسیاری از جلسات توسعه ایده / مفهوم کسب و کار ، در یک اتاق با چهار دیوار خالی و بدون محرک (به دور از بهترین جو برای ایجاد ایده های جدید) ، برگزار می شود. جلسات طوفان مغزی برای جریان داشتن آب میوه های خلاق نیاز به “نقطه شروع” دارد.

یک روش برای جرقه زدن و تولید ایده های نوآورانه تجاری ، محصولات یا خدمات ، درگیر کردن تمام حواس خارجی است. سعی کنید کیسه های کادویی رنگارنگ را با چیزهای کوچک با بافت ، سلیقه ، ظاهر ، مواد اولیه ، صدا و رایحه های مختلف پر کنید. در یک جلسه طوفان مغزی ، به گروه های کوچک سه یا چهار نفره تقسیم شده و به هر گروه یک کیسه بدهید. از هر گروه بخواهید که کیف را مرتب کند ، و تصور کنید که چگونه جنبه های حسی می توانند در یک محصول جدید یا ایده جدید دیگر گنجانده شوند. پس از حدود 20 دقیقه تحقیق ، بحث و نوشتن ایده ، به هر گروه اجازه دهید ایده های خود را ارائه دهند. شما خود را با ایده های بسیار خوبی خواهید یافت که می توانید آنها را اجرا کنید.

طوفان مغزی در مسیرهای مختلف

رویکرد دیگر در مورد طوفان فکری کسب و کار ، مطالعه روندها است. نشریات تجاری و منافع عمومی؛ اینترنت؛ مجلات و مجلات تجاری به دلایل مختلف می توانند ابزار ایده پردازی موثری باشند:

پست های عمومی حاوی مقالاتی در بسیاری از صنایع – و جامعه به طور گسترده – است که برای به اشتراک گذاشتن ایده های جدید که می تواند در زمینه شما اعمال شود ، مناسب است.

پست های مشاغل معمولاً شامل ترکیبی از مقالات کوتاه (خوب برای طوفان مغزی بر اساس آنچه دیگران خارج از صنعت شما انجام می دهند) و گزارش های عمیق (خوب برای ایجاد یک مفهوم محصول جدید بر اساس روند).

– اینترنت روندها را بر اساس زمان واقعی منعکس می کند. سایت های نشانه گذاری اجتماعی و دایرکتوری های وبلاگ (مانند del.icio.us ، Technorati) ، موضوعات برتر را ردیابی و گزارش کنید. Wordtracker جستجوهای اینترنتی شما را رصد می کند و 100 جستجوی برتر روزانه را گزارش می دهد.

با اسکن انواع مقالات مرتبط با مشاغل (مقاله های خبری ، ویژگی ها ، علاقه انسانی و مطالب تحلیلی) شما ایده خود را گسترش می دهید و در نتیجه ایده های جدیدتری برای محصول ایجاد می کنید.

مهم نیست که چه تکنیک های ایده پردازی دارید ، دو قانون را به خاطر بسپارید:

1) بدون سانسور و

2) از حواس و روند فعلی خود به عنوان نقطه شروع ایده های جدید استفاده کنید. این کار را انجام دهید و مطمئناً جلسات طوفان فکری شما موفقیت آمیز خواهد بود.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا