بازرگانیبرترین های کسب و کار

بهترین آمالکپ در بازار امروز ایران

در گذشته از طلا و نقره برای پر کردن دندان استفاده می کردند. ولی با گذشت زمان آمالکپ  جایگزین این آلیاژ ها شد. اگر در شغل دندانپزشکی از مواد  و یا داروی نامرغوب استفاده شود باعث به خطر افتادن سلامتی  دندان و همچنین از بین رفتن زیبایی آن هم میشود، مخصوصا در عملیات پر کردن دندان این موضوع بیشتر به چشم میخورد.

امروز | ایران

آمالکپ ماده ی است شناخته شده که در دندانپزشکی برای پر کردن دندان استفاده میشود. که این ماده در  انواع مختلف و با ترکیب ها و فرمول های شیمیایی گوناگون ساخته میشود.

و پس از تولید در قوطی هایی و با سرشماری واحد واحد در بازار فروش داروهای شیمیایی ارائه میشود. دندانپزشکی های معتبر همواره از بهترین نوع آمالکپ برای پر کردن دندان استفاده می کنند.

چون یکی از محکم ترین و مقاوم ترین مواد موجود در جهان مینای دندان است،بنابراین موادی که باید به جای مینای از بین رفته به کار گیرد باید ویژگی مینای دندان را دارا باشد پس مقاوم ومحکم بودن ،یکی از ویژگی های بهترین آمالکپ در هنگام خرید آمالکپ است .

ترکیبات و مواد  بهترین برند آمالگام دندان چه چیزهایی است؟

امروز | ایران

آمالپ آلیاژی است که از ترکیب دو فلز جیوه و نقره تشکیل شده است و دیگر عناصر موجود در آن مانند قلع و مس هم برای بدست آمدن خواص دیگر به آمالکپ دندان اضافه می شود .

انواع آمالپ دندانی از جمله بهترین برند آمالکپ دندان که در ادامه به برررسی ویژگی های آن خواهیم پرداخت، پیش از اینکه ترکیب شود به آلیاژ تبدیل شود به دو صورت پودری و مایع وجود دارد . که قسمت پودری آمالپ دندان ،از فلزاتی مانند نقره، مس تشکیل شده و در قسمت مایع آن از فلز مایع جیوه به کار رفته است .

ویژگی های بهترین برند آمالگام دندان چیست ؟

امروز | ایران

آمالپ دندان  دارای ویژگی ها و میزان ترکیبات متفاوتی هستند که هنگام خرید آمالکپ دندان باید به این ویژگی های آگاه بود . ویژگی های بهترین آمالکپ دندان عبارتند از :

۱ .اندازه جیوه استفاده شده در ترکیبات بهترین مارک آمالکپ دندان :

که در ترکیبات بهترین برند آمالکپ دندان از جیوه زیادی استفاده میشود، برای اینکه هر چقدر جیوه بیشتری داشته باشند واکنش بیشتری میدهند و در نتیجه استحکام کمتری نیز خواهند داشت .

۲ .اندازه مس استفاده شده در ترکیبات بهترین برند آمالکپ دندان :

با افزودن مس به ترکیب پودر آمالکپ مشاهده میشود که دو تا پنج برابر مقاومت آمالکپ دندان بیشتر میشود. به همین دلیل، آمالکپ هایی که در ساختار آنها از فلز مس بیشتر استفاده شود استحکام زیادتری دارند بنابراین بهترین برند آمالکپ دندان باید دارای درصد بیشتری از مس باشد که این از نکات مهم هنگام خرید آمالکپ است که باید به آن توجه کرد.

۳ . اندازه نقره استفاده شده در ترکیبات بهترین مارک آمالکپ دندان :

امروزه انواع آمالکپ دندان که ترکیباتی با درصد بالایی از فلز نقره دارند مورد استقبال بسیاری از دندانپزشکان قرار گرفته است، زیرا فلز نقره  دارای خواص ضد باکتریایی است.از خصوصیات دیگر نقره می توان به مقاومت زیاد آن در برابر حلال های شیمیایی اشاره کرد. معمولا در حدود ۳۵ % از ترکیب بهترین برند آمالکپ دندان از فلز نقره تشکیل شده است .

۴ .میزان قلع استفاده شده در ترکیبات بهترین برند آمالکپ دندان :

قلع فلزی است که دارای خاصیت انعطاف پذیری و قابلیت خم شدن و چکشخواری زیاد است و به همین علت از فلز قلع در بهترین برند آمالکپ دندان نیز استفاده می شود .

 دلیل دیگر استفاده از فلز قلع در انواع آمالکپ دندان این است که مانع از اکسید شدن مس به دلیل فعالیت شیمیایی میشود و با اکسیژن موجود در دهان و هوا به سختی ترکیب می شود که این عمل باعث جلوگیری از اکسید شدن می شود و از طرف دیگر در برابر فرسایش هم مقاومت ایجاد می کند .

۵ .اندازه روی استفاده شده در ترکیبات بهترین مارک آمالکپ دندان :

قبلا  از فلز روی (Zn) به عنوان ماده ای برای جلوگیری از اکسید شدن آمالکپ در ترکیبات آن استفاده می شد.، اما امروزه به دلیل تاخیر در گسترش، فلز روی از ترکیبات بهترین برند آمالگام دندان حذف شده است .

پس اگر  فلز روی در ترکیبات آمالکپ استفاده شود و ترمیم در شرایط غیر ایزوله انجام شود ، رطوبت موجود در دهان با این فلز واکنش نشان می دهد و گاز هیدروژن تولید می شود که در اثر این گاز ، تورم و شکستن آمالکپ ممکن است و بیمار باید برای ترمیم آمالکپ بار دیگر به دندانپزشک مراجعه کند .

بنابر موارد گفته شده هنگام خرید آمالکپ دندان باید دقت زیادی شود و بدون آگاهی نباید این کار را انجام داد، زیرا ممکن است سلامت انسان با خرید یک ماده بی کیفیت به خطر بیفتد.

پس قبل از خرید آمالکپ دندان حتما از کیفیت آن ها آگاه باشید و به شرکت های معتبر از جمله نماد گستر تاوریژ مراجعه کنید. این شرکت در حوزه ی دندانپزشکی دارای بهترین آمالکپ در بازار امروز ایران است که از لحاظ کیفیت، قیمت نسبت به سایر شرکت ها مناسب و قابل اطمینان است.

برای اطلاعات بیشتر در این زیمنه میتوانید به سایت زیر هم مراجعه نمائید.

1mg.com

منبع : نماد گستر تاوریژ | ngt-medical.com

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا