دنیای وب

بهترین کارمندان حرفه ای کتابخانه در سیرالئون را برجسته کنید

مقدمه

یافتن بهترین ها از کارکنان کتابخانه ، مشکلی در عملکرد صحیح کتابداران سیرالئون (SL) بود. به گفته کراسبی (2008) كتابداران ، متخصصان اطلاعات عصر اطلاعات هستند. با وجود حضور این متخصصان برای مدت طولانی ، تجربه آنها در زمینه دستیابی به اطلاعات دیده یا درک نشده است. كتابداران و كارگران اطلاع رساني به مقام و مكاني كه بايد در جامعه اشغال كند نرسيدند. در اکثر وزارتخانه ها ، ادارات و آژانس های دولتی (MDA) ، که پردازش اطلاعات و نگهداری سوابق از جمله وظایف اصلی است ، کتابداران ، مدیران سوابق و متخصصان اطلاعات برای انجام این کارها کار نمی کنند. درعوض ، سایر متخصصان شاغل بودند که بیشتر آنها سوابق حسابداری و شغلی داشتند. در اصل ، کار کتابداران خیلی مورد پسند و قدردانی قرار نگرفت.

خدمات کتابخانه و اطلاع رسانی در سیرالئون

اطلاعات یک سرمایه اساسی برای پیشرفت هر جامعه در این قرن بیست و یکم است. این ابزاری است که از طریق آن تصمیم گیری می شود و تصمیم گیری می شود. پاسخ های مورد نیاز درخواست های مردم و اشتیاق آن از اقشار مختلف زندگی را فراهم می کند. بنابراین ارائه خدمات کتابخانه ای و اطلاع رسانی به همه غیرقابل انکار است. تقریباً همه نوع كتابخانه ها در SL وجود دارند ، زیرا هیچ كتابخانه ای واحد نمی تواند تمام اطلاعاتی را كه هر کاربر بالقوه به آن احتیاج دارد ، ارائه دهد. در همین راستا ، کتابخانه های مختلفی برای ارائه خدمات مختلف به کاربران و نیازهای آنها وجود دارد.

کتابخانه سیرالئون (SLLB) به عنوان کتابخانه ملی و عمومی کشور فعالیت می کند. اساساً نه (9) كتابخانه دانشگاهي پراكنده در سراسر كشور وجود دارد كه همه آنها در موسسات آموزش عالي (دانشگاه ها ، دانشكده ها ، انستيتوها و دانشكده هاي آموزش معلمان) مستقر هستند كه آموزش عالي را ارائه مي دهند. کتابخانه های مدارس در بیشتر مدارس ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه یافت می شوند. با این حال ، اکثریت قریب به اتفاق اینها مؤثر نیستند. كتابخانه هاي خصوصي در MDAs ، شركت هاي خصوصي و كتابخانه هاي مستقر در فرد مستقر هستند. علاوه بر مراکز تحقیق و اسناد ، مانند مرکز تحقیقات پزشکی؛ مراکز منابع اطلاعاتی ، مانند مراکز ایجاد شده توسط سفارت ایالات متحده آمریکا؛ و بسیاری از مراکز اطلاع رسانی کوچک جامعه. این مراکز اطلاع رسانی به دلیل این که تقریباً بصورت رایگان خدمات آنلاین ارائه می دهند ، مورد استفاده گسترده افراد جستجوگر قرار می گیرد.

SLLB به عنوان یک نقطه کانونی برای ارائه خدمات کتابخانه ای و اطلاعاتی در کشور عمل می کند. این افراد برای همه آزاد است: متخصصان ، دانشگاهیان ، محققان ، دانشجویان ، دانشجویان و همه کودکان. در آنجا نیز نیازهای اطلاعاتی عمومی مردم برآورده می شود. همه اینها در جهت رفع نیازهای اجتماعی ما برای فعالیت های اطلاعاتی ، آموزشی ، تحقیقاتی ، سرگرمی و اوقات فراغت است.

کارکنان کتابخانه ها و موسسات خدمات اطلاع رسانی در سیرالئون

دو گروه وسیع از کارمندان که در مورد کتابخانه ها در سراسر جهان کار می کنند وجود دارد: کسانی که در کتابخانه ها و کارهای اطلاعاتی درگیر هستند ، که خدمات پشتیبان تهیه می کنند. كتابخانه ها و كارمندان اطلاعات در سطوح مختلفي از غير حرفه اي ، نيمه حرفه اي ، تخصصي و تخصصي گرفته تا مديريت كار مي كنند. در سطح پشتیبانی ، کارمندان دستی / اسپانسر ، روحانی / دبیران ، تکنسین ها و رایانه ها و کارمندان متخصص نیز حضور دارند. همه اینها در ارائه اطلاعات مورد نظر کاربران نقش دارند.

کارکنان کتابخانه باید بالاتر از نقش تأمین کننده اطلاعات به طور منظم عمل کنند. توابع مهم دیگر عبارتند از:

1. دایرکتوری – ارائه شواهد جسمی ، فنی و فکری برای منابع اطلاعات به اشکال مختلف.

ثانیا همکاری – با دیگران و کاربران شناخته شده و همچنین با کاربرانی که به نوعی از خدمات بارها و بارها دریافت می شوند ، حتی کاربران از راه دور.

سوم. اولویت بندی – انعطاف پذیری در انجام وظایف جدید به منظور ادغام مطالبات جدید در رویه ها ، ساختارها و دستورالعمل ها.

چهارم توانمندسازی – مسئولیت تفویض و در نتیجه توانمند کردن همکاران. و

v از قابلیتهای اساسی کتابخانه ، محیط آن ، همکاران و از همه مهمتر کاربران استفاده کنید.

آموزش کارکنان کتابخانه در سیرالئون

انستیتوی کتابخانه ، مطالعات و مطالعات ارتباطات (INSLICS) ، کالج فورا بی (FBC) ، دانشگاه سیرالئون (USL) ، که در آن کتابداران و متخصصان اطلاعات در دنیای کار آموزش دیده و مجهز هستند. INSLICS دارای دو بخش است که به ترتیب دو برنامه مجزا ارائه می دهد: بخش رسانه ها و کتابخانه ها ، و مطالعات بایگانی و اطلاعات. دپارتمان ارتباط جمعی دوره های دانشگاهی در هنر و علوم ارتباطات انسانی ارائه می دهد و دانشجویان را برای فرصت های شغلی در خدمات رسانه های عمومی ، رسانه های چاپی ، پخش رسانه ها ، روابط عمومی ، تولید فیلم ، تبلیغات ، بازاریابی ، وکالت و زمینه های مرتبط آماده می کند. در حالی که ، بخش کتابخانه ، بایگانی و مطالعات مطالعاتی در خدمت حرفه ای کتابداران ، مدیران ضبط ، بایگانی ها و دانشمندان اطلاعات برای مدیریت کتابخانه ، مراکز منابع ، مراکز اطلاع رسانی و فعالیت های مرتبط است.

بخش كتابخانه ، بایگانی و مطالعات اطلاعات به طور رسمی در سال 1986 تأسیس شده است. هدف از آن آموزش كاری و آموزش برای كتابداران ، بایگانی ها و دانشمندان اطلاعات در سطوح مختلف ، برای كسانی است كه در ظرفیت های حرفه ای و غیر حرفه ای در كتابخانه ها ، بخش های بایگانی و مراكز اطلاع رسانی فعالیت می كنند. در داخل دانشگاه USL ، مأموریت ویژه گروه كتابخانه ، بایگانی و مطالعات مطالعات ، آموزش زنان و مردان برای كار در مشاغل حرفه ای مانند كتابداران ، متخصصان اطلاعات و ترویج برنامه های تحقیقاتی و خدمات مرتبط با كتابخانه جامعه و نیازهای اطلاعاتی است.

اهداف آن عبارتند از:

1. دانش ، مهارت ها و نگرش های لازم را برای شایستگی حرفه ای و رشد مداوم حرفه ای در زمینه کتابخانه و خدمات اطلاعاتی به دانشجویان ارائه دهید.

دوم گسترش دانش دانش حرفه ای از طریق تحقیق. و

سوم. برای به اشتراک گذاشتن منابع خود با گسترش خدمات در داخل و خارج از SL.

این بخش در حال حاضر دوره های زیر را ارائه می دهد:

1. یک گواهی نامه ویژه در کتابخانه ، بایگانی و مطالعات اطلاعات – یک دوره یک ساله تمام وقت که به طور ایده آل برای کسانی که تجربه کار در کتابخانه و اطلاعات دارند ، مناسب باشد ، که مایل به دریافت آموزش در مهارتهای اساسی کتابخانه / اطلاعات هستند.

2. دیپلم در کتابخانه ها ، بایگانی ها و مطالعات اطلاعاتی – یک دوره دو ساله تمام وقت برای کسانی که ممکن است تجربه کار در کتابخانه را داشته باشند و امیدوارند در آینده شغل نیمه تخصصی را در یک کتابخانه / مرکز اطلاعات یا بایگانی به دست آورند.

3. لیسانس هنر با افتخارات در کتابخانه ها ، بایگانی و مطالعات اطلاعات – دوره چهار ساله تمام وقت.

4- دیپلم کارشناسی ارشد در کتابخانه ها ، بایگانی و مطالعات اطلاعات – برنامه یک ساله برای فارغ التحصیلان.

5- کارشناسی ارشد فلسفه در کتابخانه ها ، بایگانی ها و مطالعات اطلاعاتی – برنامه دو ساله ، یعنی برنامه یک ساله و یک برنامه تحقیقاتی یک ساله.

چالش برای کارکنان کتابخانه

چالش های پیش روی کارکنان کتابخانه در SL بیشمار است. در میان آنها شایان ذکر است: دستمزدهای پایین ، ظرفیت محدود ، عدم وجود شبکه های مناسب ، زیرساخت های ضعیف ، نادانی کاربران و جنجال برای اوضاع.

چالش نادانی کاربران

یک بار یک نویسنده ناشناس نوشت که “کتابخانه یک بیمارستان بیمارستان است”. این بدان معناست که كتابدار پزشك یا پرستاری است كه برای ارائه هرگونه ذهن بیمار بیمار است. این همچنین بدان معنی است که کاربر مورد نیاز اطلاعات ، ذهن بیمار است که واقعاً به درمان از کتابدار نیاز دارد. این مورد ایده آل است ، اما مورد عملی نیست. هر سیرالئون برای زنده ماندن و رشد به اطلاعات نیاز دارد. اما رفتن به کتابخانه اشکال اصلی است. این در شرایطی است که بسیاری از افراد آگاه نیستند که این کتابخانه برای ارائه اطلاعات روزانه مورد نظر خود وجود دارد. به همین ترتیب ، کتابخانه هایی با اطلاعات و دانش برای کمک به مردم وجود دارد ، اما این افراد از رفتن به آنجا برای دریافت چنین کمکی آگاهی ندارند. بنابراین ، وظیفه کارکنان کتابخانه این است که مردم متوجه شوند که این کتابخانه می تواند نیازهای اطلاعات روزانه خود را برآورده سازد. آنها باید برای برقراری ارتباط با مردم ، روش ها و وسایل خود را پیدا کنند. از طریق روابط عمومی و کتابخانه خدمات بازاریابی و اطلاع رسانی برای هر کتابخانه دو راه مهم وجود دارد.

بحث و جدال اوضاع را به چالش بکشید

ویلسون (1982) اظهار داشت كه كتابداران مدتها قبل اضطراب عجیب و غریب و شدیدی راجع به اوضاع نشان داده بودند كه این امر در بحث بی پایان درباره وضعیت حرفه ای (یا فقدان آن) بین آنها منعكس می شد. كتابخانه ها بايد يكي از آن حرفه هايي باشند كه به دنبال كسب جايگاه مشخصي در بازار هستند. همانطور که هریس (1995) خاطرنشان کرد ، از زمان آغاز ایده “کتابخانه” در ایالات متحده و مهمتر از آن ، از اواسط قرن نوزدهم ، کتابداران و دوستان دفتر در مورد نقش مناسب حرفه کتابخانه بحث و گفتگو کرده اند. كتابخانه ها از جمله حرفه هايي هستند كه بر بقاء هر جامعه تأثير مي گذارد. كتابدار از نظر موضوعی منحصر به فرد موازی با حرفه های سنتی در SL است. اگر بتوانیم این جمله را بپذیریم که “دانش خود نوعی اقتدار است” ، پس کتابدار کنترل آن قدرت را در دست دارد. وی سرپرست پایگاه دانش ملی است.

یک تعریف فوری برای تعریف مجدد حرفه کتابخانه ها و کتابداران در کشورهای در حال توسعه ضروری است. همانطور که هاوتمن (1985) اظهار داشت که “رشد اقتصادی مبتنی بر خودکفایی و اعتماد به نفس در آفریقا باید منابع طبیعی و انسانی خود را توسعه دهد.” بنابراین ، کار و نقش كتابداران برای رشد اقتصادی و رونق اقتصادی آن كلیدی است. هاوتمن همچنین خاطرنشان کرد: ارتقاء توسعه اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی تنها در صورتی می تواند به درستی انجام شود که توسط خدمات صحیح اطلاعات و اسناد و مدارک مورد نیاز بخشهایی مانند آموزش ، خدمات درمانی ، کشاورزی ، صنعت و تجارت به طور یکسان پشتیبانی شود. در اصل ، كتابداران باید در صورت لزوم در دسترسی ، سازماندهی ، ذخیره و انتشار اطلاعات باشند.

همچنین واضح است كه كتابداران باید تعریفی را كه پذیرفتند زیر سوال بروند. درک کامل از نقش آنها یک امر مستقل برای یک چشم انداز واضح تر است. آنها باید با هدف یاری رساندن به جامعه ، به جامعه کمک کنند تا درک کنند که برای ارائه بقا و رشد اطلاعات وجود دارد. این هدف ، همانطور که توسط باندی ، واسرمن (1968) ، هریس ، هانا و هریس (1998) پافشاری شد ، باید یک هویت حرفه ای جدید باشد.

مطابق گفته تیلور (1980) كتابخانه ها حرفه ای هستند كه با ساماندهی منظم و انتشار دانش در همه اشكال مختلف با هدف حفظ میراث فرهنگی جامعه ، ترویج بورس های تحصیلی و تولید دانش جدید سروکار دارند. با این حال ، این تعریف از درک مشترک بسیاری از سیرالئونها دور از دسترس نیست. افکار عمومی برخی از افراد که پشت پاهای زیادی در قفسه ها قرار دارند و در پشت قفسه ها نشسته اند و منتظرند چوپان ها بیایند و از آنها درخواست کمک کنند. برای كتابخانه های طولانی در SL ، آنها به عنوان “ناظران كتاب” و مشاغل معلمان كه به روش غیرمجاز از برنامه درسی مدرسه خارج شده اند ، طبقه بندی می شوند. خود این حرفه مدتهاست که با روابط عمومی می جنگد. همانطور که مچمبو (1985) اظهار داشت: “در اکثر کشورهای در حال توسعه ، درصد جمعیتی که از کتابخانه های فعال استفاده می کنند ، هنوز بسیار کم است … بنابراین ، مهم است که افراد بیشتری را از اقصی نقاط زندگی تشویق کنیم تا استفاده از کتابخانه ها را افزایش دهند تا منابع اطلاعاتی موجود در آنها استفاده شود. کمل »(ص 115). در اصل ، مكمبو ادعا كرد كه كاركنان كتابخانه دیگر قادر به نشستن و انتظار نیستند تا چند خواننده روشنفكر به آنها برسند ، آنها باید پرخاشگرتر باشند ، آماده بیرون آمدن و جستجوی همه خوانندگان بالقوه و تشویق آنها برای حضور در كتابخانه شوند زیرا این شامل اطلاعاتی بود كه می توانست اعمال شود. در مورد آنچه آنها برای بهبود نتایج نهایی خود انجام می دهند.

به همین منظور ، كتابداران باید اطمینان حاصل كنند كه آنها بر ایجاد ارزش دانش و تجربه تأكید دارند. بیل (1973) مدت هاست که این خواستار را روشن کرده است که شخصیت اصلی در جامعه پسا صنعت حرفه ای اطلاعات خواهد بود. زیرا همانطور که بیل اصرار داشت آنچه اهمیت دارد قدرت یا قدرت عضلات خام نیست بلکه اطلاعات است. فرد اصلی حرفه ای است ، زیرا او از طریق آموزش و آموزش خود قادر به ارائه انواع مهارت های لازم در جامعه پسا صنعت است.

بهترین ها را در کارمندان کتابخانه نشان دهید

حرفه کتابخانه باید بتواند بر چالش های خود غلبه کند. یک راه مطمئن برای انجام این کار ، ایجاد انگیزه در کلیه کارمندان کتابخانه است. وقتی کارکنان کتابخانه به درستی انگیزه داشته باشند ، می توانند تمام تلاش خود را بکنند. سرپرستان كتابخانه بايد انگيزه كاركنان را از اهميت زيادي بدست آورند. ایجاد انگیزه برای کارمندان در هر سازمان شاید سخت ترین کار برای یک مدیر باشد. نه تنها افراد متفاوت به همان محرک ها واکنش نشان می دهند ، بلکه روند تحریک بسیار پیچیده است. این مربوط به عواملی است که باعث ایجاد رفتار در انسان می شوند ، چگونه رفتار هدایت می شوند و چگونه می توان آن را حفظ کرد. ممکن است به نظر برسد که گاهی کارمندان غیر منطقی ، منحرف یا غیرمنتظره عمل می کنند. برخلاف تصور برخی ، مدیریت خوب کارکنان فقط یک مسئله منطقی نیست. مدیریت پرسنل برای درک این تأثیرات به تلاش رسمی نیاز دارد تا بتواند نگرشهای فردی ما کنترل شود و توسعه یابد تا بتواند وضعیت روزمره کارمندان را برآورده سازد به گونهای که برای عقل سلیم دشوار باشد (Shimmon، 1976).

از اهمیت ویژه ای برخوردار است که مدیر یک سازمان خدماتی مانند کتابخانه / واحد اطلاعاتی این تلاش را به دو دلیل انجام دهد: اول اینکه محصول آن ، یعنی خدمات ، ارتباط نزدیکی با موقعیت های خود کارمندان شاغل دارد و از طریق بازرسی امکان شناسایی سرویس اشتباه به روش آسان برای کشف مواد معیوب امکان پذیر نیست. دوم ، احتمالاً هزینه نیروی کار با سرعت بالاتری نسبت به ابزارهای مدیر ، ماشین آلات و سایر مواد کلیدی افزایش می یابد ، بنابراین باید از کارکنانی که واقعاً به او احتیاج دارند برای بهره‌مندی بهتر استفاده کند (وب ، 1985). برخی از کارمندان ممکن است توسط پول و آنچه خریداری می کنند ، هدایت شوند ، برخی دیگر با دستیابی به خدمات بالاتر از هر سال به سال ، برخی دیگر با “تحریک تغییر”. در نتیجه ، مدیر باید با مطالعه گمانه زنی هایی نظیر نظریه و رفتار سازمانی ، انگیزه را تا حدودی مورد بررسی قرار دهد.

چالش برای ارائه بهترین ها

شخصی به طور غیررسمی گفته است که سیرالئونها راضی نیستند. سیرالئون معمولاً وقتی دو لایه پایین هرم ماسلو را راضی می کنند هیجان زده می شوند. یکی از مشکلات اساسی در این جامعه یک بسته دستمزد خوب است که می تواند نیازهای اساسی مردم را برآورده کند. در این بخش از جهان پنج نیاز اساسی متمایز وجود دارد: غذا ، سرپناه ، پوشاک ، حمل و نقل و دارو. اگر این نیازها توسط همه کارکنان کتابخانه مورد توجه قرار گیرد ، ما مشکلات بسیاری را که بر روی آنها تأثیر می گذارد حل کرده ایم و قصد داریم بهترین آنها را بدست آوریم.

بنابراین یک بسته خوب باید شامل دستمزد و هزینه های اساسی باشد که اجاره ، حمل و نقل و دارو را در بر می گیرد. دولت سیرالئون (GoSL) اعلام کرده است که حداقل دستمزد پانصد هزار لئون (500،000.00 SP) است ، که آن را با هشتاد دلار آمریکا (80 دلار آمریکا) با نرخ ارز فعلی (2016) قرار می دهد. این دستمزدهای خوبی را که کتابداران می خواهند برای آن کار کنند فراهم نمی کند. هزینه بالای ضروریات اساسی به ویژه مواد غذایی به دلیل تورم در کشور به معنای این است که این حداقل دستمزد دلگرم کننده نیست. بنابراین ، كتابخانه ها باید برای اطمینان از نیازهای اساسی كاركنان خود از دو برابر حداقل دستمزد اطمینان حاصل كنند.

علاوه بر این ، کارکنان باید برای آموزش و توسعه به مدرسه کتابخانه فرستاده شوند. کارمندان طولانی تر بدون داشتن مدرک تحصیلی می توانند برای انجام برنامه های صدور گواهینامه تشویق شوند برای توسعه ظرفیت ، مراجع و كتابداران حرفه ای دیگر برای دوره های تجدید و برنامه های تبادل ارسال می شوند.

در نهایت ، در صورت بروز چالش هایی که با آنها روبرو می شویم و در صورت داشتن انگیزه های مناسب ، می توان بهترین کارکنان کتابخانه را بهبود بخشید. در میان بسیاری از چالش ها ، ناآگاهی کاربران و اختلاف نظرها برای وضعیت باید توسط کتابداران غلبه کند. علاوه بر این ، آنها باید تا حدی انگیزه لازم را برای انجام وظایف مناسب خود داشته باشند. به این معنا ، بسته های پرداخت آنها علاوه بر تشویق آنها برای پیشرفت های حرفه ای و آموزش ، باید در آن شرکت شود. مدرسه كتابخانه بايد در اين راستا كمك كند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا