بیزوکس دارویی چیست و چه کاربردی هایی دارد؟

اگر از ما می پرسید که بیزوکس دارویی چیست در یک کلام به شما پاسخ می دهیم که بیزوکس دارویی درست همان موم زنبور عسل می باشد که دارای حالت فیزیکی جامد می باشد و میزان نرمی آن به اندازه نرمی پلاستیک می باشد. اما درصورتی که در دمای خیلی پایینی قرار گیرند ممکن است حالتی خشک و شکننده به خود بگیرند. این ماده ماهیتی طبیعی دارد و دارای کاربرد های بسیار مفید و شگفت انگیزی می باشد. اگر قرار باشد درباره کاربرد های این ماده صحبت کنیم مثال های زیادی در این باره مطرح هستند. پس با ما همراه باشید تا مهم ترین کاربرد های بیزوکس دارویی را خدمت شما معرفی کنیم.

اکسیر شیمی الوند | دارویی

تاریخچه ای کاربرد های بیزوکس دارویی

شاید مومیایی کردن و یا ساختن شمع بیزوکس دو مورد از ابتدایی ترین کاربرد های بیزوکس دارویی باشند. شاید فکر کنید استفاده از این مواد تنها محدود به عصر حاضر می باشد. اما این را بدانید که این ماده دارای قدمت بیشتری می باشد و افراد دارای فرهنگ رومی از این ماده برای کوزه گری و یا رنگرزی استفاده می کردند. به علاوه اینکه تامین روشنایی اماکن هم به کمک این ماده فراهم می شد. بدلیل اینکه این ماده سالم تر از سایر موم ها می باشد برای تولید شمع گزینه مناسبی می باشد. همچنین این ماده دارای خاصیت ضد حساسیت می باشد و به همین دلیل برای افرادی که دارای حساسیت نسبت به مواد حساسیت زا هستند گزینه مناسبی هستند.

شمع های تولید شده با این ماده دارای خاصیت روشن ماندن بیشتری هستند. هنگامی که شمع ساخته شده با این ماده را روشن می کنید سبب می شود که غده هیپوفیز تحریک شود و به همین دلیل تمرکز شما افزایش می یابد. درست به همین دلیل مصریان باستان از این ماده استفاده می کردند و بهره گیری از بیزوکس سبب می شد که فرایند مومیایی کردن بهتر پیش رود و فاسد شدن برای مومیایی های آن ها رخ ندهد.

مهم ترین موادی که با بیزوکس دارویی تولید می شوند!

اگر از ما بپرسید که در عصر حاضر کدام مواد برای تولید شدن نیاز به بیزوکس دارند ما موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:

  • در صنایع نساجی بیزوکس دارای کاربرد قابل توجهی می باشد.
  • صنایع کاغذی سازی از دیگر بستر های استفاده از بیزوکس دارویی می باشد.
  • تولید آدامس و انواع چسب نیاز به بکارگیری بیزوکس دارویی می باشد.
  • برای تولید قالب دهان و دندان از بیروکس استفاده می شود.
  • تولید جلا دهنده چرم و نخ هم نیاز به بکارگیری این ماده دارد.

مهم ترین خواص بیزوکس دارویی

در این بخش قصد داریم به بررسی خواص بیزوکس دارویی بپردازیم. مهم ترین این خواص به شرح زیرند:

  • بیزوکس ماده ای کاملا طبیعی می باشد: مومی که از زنبور عسل بدست می آید کاملا طبیعی می باشد. بیزوکس هم که ماهیتی این چنینی دارد به همین دلیل ماده ای طبیعی تلقی می شود.
  • خاصیت ضد باکتری : موادی که از زنبور عسل بدست می آیند از جمله موم زنبور عسل دارای خاصیت ضد باکتری می باشند. به همین دلیل به منظور تولید پماد های پوستی و کرم می تواند از این ماده استفاده کرد.
  • خاصیت ضد قارچی باکتری : این ماده می تواند دربرابر قارچ های بیماری زا و مخمر ها به خوبی از خود مقاومت نشان بدهد.
  • تولید شمع : کمی قبل تر درباره استفاده از این ماده برای تولید شمع توضیح دادیم. این شمع ها به زیبایی و روشنی می سوزند. این خاصیت را نمی توان در شمع های تولید شده از پارافین دید.
  • بیزوکس به عنوان یک ماده ضد آب : ضد آب بودن این ماده یک خاصیت جالب دیگر می باشد که سبب شده است در جاهایی که نیاز به جلوگیری از نفوذ آب حس می شود از این ماده استفاده شود.

بهترین بیزوکس دارویی را از اکسیر شیمی بخواهید!

اگر به دنبال گزینه ای مناسب برای تهیه بهترین مواد اولیه شیمیایی هستید بدانید که خوب جایی آمده اید! اکسیر شیمی الوند وارد کننده بهترین مواد شیمیایی برای صنایع مختلف غذایی,آرایشی و بهداشتی و … می باشد. بدلیل اهمیت برخورداری از مواد اولیه باکیفیت در تولید محصولات حرفه ای,همه ما نیاز داریم که به منظور کسب رضایت مشتری از مواد اولیه باکیفیت استفاده کنیم. همین الان می توانید بیزوکس دارویی را از طریق ما سفارش دهید.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا