بازرگانیبرترین های کسب و کار

تاثیر گل در روحیه بیماران چیست؟

تأثیر گیاهان آپارتمانی بر روی جسم و روح انسان

از زمانی که انسان‌ها پا به زمین گذاشته‌اند، گیاهان برای ادامه بقا و زندگی آن‌ها بسیار مهم و از ارزش بسیار بالایی برخوردار بوده‌اند. تمام گیاهانی که در طبیعت وجود دارند برای استفاده در ساخت مصالح ساختمانی، سوخت، مواد غذایی، فیبر و دارو بکار برده می‌شوند، که هم انسان‌ها و هم حیوانات می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. همچنین انسان‌ها، با سفارش باکس گل مشهد؛ از برخی از گل‌ها و گیاهان در مراسم‌های شادی و عروسی و مراسم‌های تشیع جنازه استفاده می‌کنند.

از زمان‌های قدیم تا به امروز از گل‌ها و گیاهان به عنوان وسیله‌ای تزئینی در منازل استفاده شده است، که نمی‌توان از آن صرف نظر کرد. هیچ کسی نمی‌تواند منکر تأثیر گلهای آپارتمانی بر روی جسم و روح انسان شود، زیرا سرسبزی و رنگ‌های متنوع و شادی‌آوری که گل‌ها و گیاهان دارند، می‌توانند بر روی روحیه افراد تأثیر مثبتی بر جای بگذارند. برای دریافت لیست قیمت گیاه آپارتمانی مشهد و مشاوره گل آپارتمانی لطفا کلیک کنید.

افزایش | افسردگی

فواید نگهداری از گیاهان آپارتمانی

تمام گیاهان از جمله گیاهان آپارتمانی بر روی جسم و روح انسان‌ها می‌توانند تأثیرات مثبتی بر جابگذارند، به همین دلیل به تمام افراد توصیه می‌شود که از این گیاهان در منزل خود نگهداری کنند. همچنین برخی افراد به پرورش اینگونه گیاهان می‌پردازند، تا مردم بتوانند از آن‌ها در منازل خود استفاده کنند. به جزء ظاهر زیبایی که می‌توانند به خانه‌های شما بدهند، دارای مزایای بی‌شمار دیگری نیز می‌باشند. در ادامه به توضیح این مزایا می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

مبارزه با آنفولانزا و سرماخوردگی

همان‌طور که می‌دانید عامل اصلی سرماخوردگی ویروس‌هایی هستند، که از طریق هوا وارد بدن انسان‌ها می‌شوند. با تحقیقاتی که کارشناسان بر روی گیاهان انجام داده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند، که می‌توانید با کمک آن‌ها به مبارزه با آنفولانزا و سرماخوردگی بروید. گیاهان آپارتمانی می‌توانند هوای منزلتان را تصفیه کنند و خطر ابتلا به این دسته از بیماری‌ها را تا ۳۰ درصد کاهش دهند. همچنین گیاهان آپارتمانی این قدرت را دارند که VOCs که یکی از آلاینده‌های مضر در هوا است را تصفیه ‌کنند، این آلاینده جزو ترکیب‌های ارگانیک فرار است که باعث ایجاد حالت‌های سردرد، تهوع و مشکلات تنفسی می‌شود.

افزایش اکسیژن هوا

یکی از بیماری‌هایی که امروزه برخی از مردم به آن دچار هستند کمبود اکسیژن است. این بیماری باعث می‌شود مغز به اندازه کافی اکسیژن دریافت نکند و همین امر باعث علائمی همچون سردرد می‌شود که در فعالیت روزانه فرد اختلال ایجاد می‌کند. گیاهان آپارتمانی با عمل فتوسنتزی که انجام می‌دهند، می‌توانند هوای داخل منزل را تصفیه کنند و این عمل به تولید اکسیژن ختم می‌شود و در نهایت کمبود اکسیژن را جبران می‌کند.

تصفیه کننده هوا

اگر در محیطی کار می‌کنید که دارای مواد سمی است، حتماً در آن فضا از گل‌ها و گیاهان استفاده کنید، زیرا گل‌ها و گیاهان می‌توانند بیشتر مواد سمی موجود در هوا را تصفیه کنند و در نهایت هوایی تمیز و پاکیزه را تحویل شما دهند. به طور کلی می‌توان گفت که بارزترین ویژگی و مزیت استفاده از گیاهان آپارتمانی تصفیه هوا و افزایش اکسیژن هوا است، که همین ویژگی‌ها و مزایا می‌توانند دلیلی بر بررسی تاثیر گیاهان آپارتمانی بر روی جسم و روح انسان باشند.

ایجاد حس شادی و آرامش در فرد

تمام گیاهان دارای رنگ‌های جذاب و چشم نوازی هستند، که هر شخصی با دیدن آن‌ها بی اختیار به حسی سرشار از آرامش و شادی دست پیدا می‌کند. محققان با مطالعاتی که بر روی بیماران انجام داده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند، که اگر در فضای بیمارستان از گیاهان استفاده کنند بهبودی در آن‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

بهبود سلامت روان

افرادی که در منازل خود از گیاهان آپارتمانی نگهداری می‌کنند، نسبت به دیگران از روحیه شاداب تری برخوردار هستند. این افراد هرگز به بیماری‌های روحی و افسردگی مبتلا نمی‌شوند، زیرا گیاهان در آن‌ها حس شادی و طراوت ایجاد و به زندگی امیدوارتر می‌کند.

مهم‌ترین تأثیری که گیاهان آپارتمانی می‌توانند بر روی افراد بگذارند، حفط سلامت ذهن افراد است. در خاک گیاهان میکروب‌هایی وجود دارد که باعث ایجاد واکنش‌های شیمیایی و آزاد شدن اندورفین می‌شود. اندورفین تولیدی حس شادی و خوشحالی را در فرد ایجاد می‌کند که مانع بیماری افسردگی می‌شود. همچنین گیاهان آپارتمانی به تمام کسانی که وارد منزل شما می‌شوند، حس آرامش و شادی می‌دهند و استرس و اضطراب را از آن‌ها دور می‌کنند.

تقویت حافظه و تمرکز

از جمله تأثیر گیاهان آپارتمانی بر روی جسم و روح انسان تقویت حافظه و تمرکز است؛ وجود گیاهان آپارتمانی در خانه فضایی مشابه طبیعت را برای افراد تداعی می‌کند، در نتیجه باعث تقویت حافظه و تمرکز در آن‌ها می‌شود. اگر در محل کار خود به‌اندازه‌ی کافی دارای تمرکز حواس نیستید، می‌توانید از گیاهان آپارتمانی استفاده کنید. با این کار عملکرد شناختی خود را افزایش می‌دهید و همچنین مانع از پرش افکارتان می‌شوید.

کاهش فشار خون

با استفاده از گیاهان آپارتمانی در خانه خود می‌توانید از میزان استرس و اضطراب موجود در خود را بکاهید، که در نتیجه این عمل باعث کاهش فشار خون می‌شود. فشار خون بالا به دلیل استرس و اضطراب در افراد ایجاد می‌شود، که نتیجه‌ی آن بیماری‌های قلبی می‌باشد. در نهایت برای مراقبت از سلامت جسم و روح خود، می‌توانید از گیاهان آپارتمانی در منزل و یا محل کار خود استفاده کنید.

کاهش دی اکسید کربن

همان‌طور که می‌دانید انسان با دریافت اکسیژن، به هوا دی اکسید کربن باز می‌گرداند. اگر در محیط اطراف انسان‌ها دی اکسید کربن افزایش یابد باعث ایجاد بیماری‌های مختلفی در آن‌ها می‌شود، که با ورود گل‌ها و گیاهان به منازل خود، می‌توانید این خطرات را از بین ببرید. گیاهان می‌توانند با انجام عمل فتوسنتز، دی اکسید کربن موجود در هوا را کاهش دهند و اکسیژن را افزایش دهند.

تسکین درد

اگر می‌خواهید علاوه بر استفاده از جنبه های ظاهری گل‌ها و گیاهان، از خاصیت دارویی و درمانی آن‌ها نیز  بهره‌مند شوید، می‌توانید به نگهداری و پرورش گیاهان دارویی پرخاصیتی مانند آلوئه ورا در منزل خود بپردازید. این گیاه دارای خواصی همچون کاهش درد و التهاب می‌باشد و بیشتر مردم برای شادابی پوست خود نیز از آن استفاده می‌کنند.

پیشگیری از آلرژی

اگر بدن در معرض ماده آلرژن قرار گیرد، باعث ایجاد اختلال در سیستم ایمنی بدن می‌شود، که نتیجه آن می‌تواند در بدن افراد باعث ایجاد آلرژی شود. در نهایت برخی از افراد به خصوص کودکان در برخورد با گرده برخی از گیاهان دچار حساسیت می‌شوند، در نتیجه باید در انتخاب گیاهان تزئینی دقت کنید که دچار مشکل نشوید. اگر می‌خواهید کودکانتان در آینده از مبتلا شدن به  بیماری‌هایی همچون آلرژی در امان باشند، بهتر است از گیاهان آپارتمانی در منزل خود استفاده کنید.

کدام ویژگیِ گیاهان، آن‌ها را برای زندگی با انسان‌ها سازگار کرده است؟

همان‌طور که می‌دانید گیاه موجودی زنده، دارای شعور و احساس، دارای تحرک و حافظه و همچنین علاقه‌مند به برقراری ارتباط با همه موجودات و به ویژه انسان‌هاست. گیاهان نیز همانند تمام موجودات زنده تنفس کرده و برای سوخت و ساز خود به غذا نیاز دارند. گیاهان نیز مانند انسان‌ها رشد کرده، گاهی دچار آفت و بیماری شده و نهایتاٌ نیز روزی از بین می‌روند.

همان‌طور که انسان‌ها در تمامی دوره‌های زندگی (اعم از سلامتی، بیماری و …) نیاز به مراقبت دارند، گیاهان نیز نیاز به توجهاتی از قبیل: تهیه خاک مناسب، تنظیم آبیاری، رطوب، ثابت نگه داشتن درجه حرارت نیاز دارند. همچنین رسیدگی و تیمار کردن برگ‌های خشک شده و آسیب دیده‌ی گیاه و مراقبت از گیاه در برابر آفات و امراض و صحبت کردن با گیاه و لمس آن نیز تاثیر بسزایی در سلامتی گیاه شما خواهند داشت.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا