دنیای وب

تفاوت های تجارت الکترونیک و تجارت الکترونیکی

تجارت الکترونیکی و تجارت الکترونیکی دو اصطلاح کاملاً متفاوت هستند اما متأسفانه بسیاری از ما همیشه از آنها استفاده می کنیم. دلیل این امر در معنای “تجارت” و “تجارت” در زبان انگلیسی نهفته است. اما بین تجارت الکترونیکی و تجارت الکترونیکی تفاوت وجود دارد. افراد زیادی هستند که تفاوتهای ظریف بین این دو را درک می کنند و همیشه بحث و جدال بین این دو گروه در مورد تفاوتها و شباهتهای تجارت الکترونیک و تجارت الکترونیکی وجود داشته است. هدف از نوشتن این مقاله آشکار کردن تفاوتهای این دو است زیرا هر دو پدیده کاملاً متفاوتی هستند.

تفاوت این دو به شرح زیر است:

1. تجارت الکترونیکی زیرمجموعه تجارت الکترونیکی است. اگر نمودار ون را که در مدرسه خوانده ام به یاد بیاورید ، می توانید به خوبی درک کنید که من سعی در انتقال آن دارم. مورد دوم مفهومی بسیار گسترده است در حالی که مورد اول فقط قسمت کوچکی از آن است. این رابطه در نکات بعدی پاک خواهد شد.

2- به آن فعالیتهایی که عمدتاً شامل معاملات نقدی هستند ، “تجارت الکترونیکی” گفته می شود. با این حال ، تجارت الکترونیکی اصطلاح بسیار گسترده تری است. موارد دیگری علاوه بر فروش وجود دارد از جمله بازاریابی ، خرید مواد اولیه یا کالاها ، آموزش مشتریان ، جستجوی تامین کنندگان و غیره.

3. فروش آنلاین تجارت الکترونیکی است اما برای جذب ، حفظ و آموزش مشتریان در اینترنت در مورد یک محصول یا خدمات تجارت الکترونیکی است. داشتن یک وب سایت برای انجام این کار کافی نیست. با این حال ، برای جلب توجه بازدید کننده و جلب قدردانی از وی ، به یک وب سایت حرفه ای ساخته شده و دارای جدیدترین فناوری نیاز است. وقتی صحبت از پول می شود ، اولین چیزی که کاربر به دنبال آن می گردد امنیت و امنیت پول خود است. داشتن یک وب سایت با این ویژگی ها مهم است.

4- وقتی دل کامپیوتر ، لپ تاپ ، مانیتور ، چاپگر ، لوازم جانبی و غیره را از طریق اینترنت می فروشد ، در تجارت الکترونیکی فعالیت نمی کند بلکه بیشتر در تجارت الکترونیکی فعالیت می کند. اجازه بدهید به شما بگویم که چگونه. هنگامی که یک بازدید کننده به وب سایت می آید ، اولین چیزی که می بیند طراحی وب سایت و ناوبری و همچنین مواردی است که به او کمک می کند آنچه را که به دنبال آن است پیدا کند و اگر مستقیماً به صفحه مورد نظر خود برسد ، در این صورت به دنبال اطلاعات مربوط به آن است. اطلاعات ارائه شده باید جذاب باشد و حداکثر تردیدهای بازدید کننده را روشن کند تا آنها را به مشتری تبدیل کند. تاکنون هیچگونه مبادله و صحبتی در مورد این پول صورت نگرفته است. بنابراین ، این تجارت الکترونیکی بود؟ خیر ، تجارت الکترونیکی بازدید کننده را راهنمایی می کند.

5. تجارت الكترونيكي همچنين به عنوان فرايندي تعريف مي شود كه شامل عمليات خارجي باشد كه مشتريان ، تأمين كنندگان و شركاي خارجي را تحت تاثير قرار دهد ، در حالي كه تجارت الكترونيك فرآيندهاي داخلي مانند توليد ، مديريت موجودي ، توسعه محصول ، مديريت ريسك ، امور مالي و غيره را در بر مي گيرد.

به طور کلی ، تجارت الکترونیکی را می توان استفاده از اینترنت و وب برای انجام معاملات تجاری توصیف کرد. به صورت رسمی تر ، معاملات تجاری بین سازمان ها و افراد را به صورت دیجیتالی فعال می کند. از طرف دیگر ، تجارت الکترونیکی را می توان به عنوان توانمندسازی دیجیتالی معاملات و فرآیندهای درون یک شرکت ، از جمله سیستم های اطلاعاتی تحت کنترل شرکت توصیف کرد. علاوه بر این ، برنامه های تجارت الکترونیکی دقیقاً هنگامی که مبادله ارزش رخ می دهد ، به تجارت الکترونیکی تبدیل می شوند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا