صنعت و تجارت

درباره سنگ شکن های صنعتی: کاربردها و معیارهای انتخاب

درباره سنگ شکن های صنعتی: کاربردها و معیارهای انتخاب

دستگاه خرد کن در بسیاری از برنامه ها از جمله تولید ، بازیافت ، به حداقل رساندن پسماندهای جامد ، امنیت ، تصفیه فاضلاب ، تولید روغن و گاز ، حمل و نقل و تولید مواد جامد زیستی نقش اساسی را ایفا می کند. خرد کردن علاوه بر بارزترین کاهش اندازه ، مزایای متعددی را نیز به همراه دارد. دستگاه های خرد کن برای پردازش مواد مورد استفاده برای تولید یک محصول یا سوخت ، محافظت از اطلاعات کسب و کار با از بین بردن محصولات یا اسناد محرمانه ، بازیافت محصول یا ضایعات و خرد کردن مواد جامد برای اطمینان از عملکرد روان تجهیزات یا سایر فرآیندها استفاده می شوند. شرکت ها ، سازمان های دولتی و شهرداری ها از دستگاه های خرد کن کاغذ استفاده می کنند.

برنامه های کاربردی

برخی از کاربردهای صنعتی کاهش مواد جامد شامل از بین بردن مواد غذایی ، دارو ، لاستیک ، پالت ، طبل استیل ، پلاستیک ، مبلمان ، زباله های ساختمان ، لاستیک ، ظروف ، جعبه های راه راه ، بسته بندی ، برچسب ها و سایر موارد حجیم است. خرد کن های صنعتی همچنین برای از بین بردن اسناد ، اشعه ایکس و رسانه ها مانند دیسک های سخت و سایر دستگاه های الکترونیکی برای محافظت از حریم خصوصی افراد و اطلاعات شرکت ها استفاده می شود.

برنامه های کاربردی شهرداری شامل مراکز بازیافت و خردکن های کوچکتر با چندین دندان برش برای کاهش استفاده در تصفیه خانه های فاضلاب است. صنعت بازیافت کاربردهای زیادی برای ماشین های خرد کردن مانند خرد کردن لاستیک برای بازیافت لاستیک پیدا کرده است. این لاستیک بازیافتی در بسیاری از برنامه ها و محصولات از جمله آسفالت ذوب داغ ، زمین های بسکتبال ، استادیوم ها و محصولات کفش یافت می شود. لاستیک همچنین در روشهای مهندسی عمران برای عایق بندی لایه زیرین جاده ، پس زدن مجدد و برای سوخت به عنوان “سوخت مشتق شده از تایر” استفاده می شود. چوب قراضه برای بازیافت خرد می شود و برای تولید انواع مختلفی از محصولات چوبی مانند تخته خرده چوب و کاغذ مورد استفاده قرار می گیرد. بطری های پلاستیکی برای تولید بطری های جدید در ویفرهای پلاستیکی (پلی اتیلن ترفتالات) بازیافت می شوند. بازیافت یا استفاده مجدد از همه این محصولات از طریق خرد کردن باعث کاهش ضایعات موجود در محیط ، افزایش سودآوری شرکت ها و کاهش انتشار کربن می شود.

حق خرد کن را انتخاب کنید

نوع ماده ای که باید پردازش شود

انواع مختلف خردکن در کار با مواد خاص بسیار عالی هستند. شاخه های درخت معمولاً با استفاده از دستگاه خرد کن سرعت بالا خرد می شوند. پلاستیک اغلب در دستگاه دانه بندی (برش چاقو دوار) پردازش می شود. شکلهای حجیم پلاستیکی اغلب به عنوان اولین مرحله قبل از دانه بندی در دستگاه خرد کن قرار می گیرند. هنگام برنامه ریزی برای خرد کردن خودکار ، این نوع کاربردها معمولاً با چکش انجام می شود. اگرچه پردازش انواع مواد زائد ممکن است به قابلیت انعطاف پذیری با حداقل سر و صدا و گرد و غبار نیاز داشته باشد ، یک دستگاه خرد کن دو شافت می تواند راه حل ایده آل باشد.

نتیجه دلخواه

درک نیازهای اندازه خروجی به تعیین نوع تجهیزات نصب شده کمک می کند. برخی از امکانات به جداسازی مواد احتیاج دارند ، در حالیکه ممکن است نیاز به خرد کردن و سنگ زنی مجدد باشد. خردکن تک هزینه کمتری خواهد داشت اما اگر مواد نیاز به خرد شدن و فشرده سازی داشته باشد ، ممکن است به تجهیزات پرس نیاز باشد.

ظرفیت

انتخاب دستگاه خرد کن برای کنترل ظرفیت مناسب برای موفقیت هر نصب بسیار مهم است. ظرفیت معمولاً به پوند در ساعت بیان می شود و با توجه به حجم فیزیکی ، وزن (تراکم فله) و مقدار مواد برش خورده تعیین می شود. ظرفیت ممکن است توسط اندازه اتاق برش محدود شود. قبل از خرید دستگاه ، درجه ظرفیت را به دقت بررسی کنید و اجازه دهید ظرفیت اضافی وجود داشته باشد. استفاده از دستگاه خرد کن با حداکثر ظرفیت که بسیار نزدیک به ظرفیت مورد نظر باشد می تواند عمر مفید آن را کوتاه کند. با این حال ، اندازه بیش از حد خرد کن با اختلاف زیاد می تواند منجر به استفاده بیش از حد از انرژی و اشغال فضای بزرگ زمین شود.

نوع تغذیه

دو نوع تغذیه اساسی وجود دارد که معمول است: دستی و اتوماتیک. خرد کن های دستی تغذیه ای معمولاً دارای یک قیف هستند و یا با تغذیه دستی مواد و یا استفاده از لیفتراک برای ریختن مواد به داخل آنها کار می کنند. فیدرها یا نوار نقاله های اتوماتیک با تأمین ثابت و یکنواخت مواد به دستگاه خرد کن ، به بهبود عملکرد برش کمک می کنند.

ملاحظات عملیاتی

قابلیت حمل ، ایمنی و سر و صدا هنگام انتخاب دستگاه خرد کن نگران کننده هستند. مکان مناسب برای خرد کن را انتخاب کنید زیرا جابجایی ماشین با وزن یک تن یا بیشتر کار آسانی نیست. بسته به مواد ، گرد و غبار و سایر ذرات موجود در هوا می تواند برای محیط زیست خطرناک باشد. سر و صدا یکی دیگر از عواملی است که باید در نظر گرفته شود زیرا برخی از دستگاه های خرد کن کاغذ (مانند دسته چکش) بیش از سایرین سر و صدا ایجاد می کنند.

کار تعمیر و نگهداری

دستگاه های خرد کن استرس زیادی را تحمل می کنند و نگهداری آنها برای ادامه کارکرد موثر ضروری است. کاترها ، تیغه ها یا چکش ها با استفاده معمولی فرسوده می شوند و در نهایت به تراش ، تنظیم یا تعویض نیاز دارند. هنگام انتخاب سازنده ، تعمیر و نگهداری ، تعمیرات و دسترسی آسان قطعات را در نظر بگیرید. هنگام تصمیم گیری در مورد محل قرارگیری هرگونه تجهیزات از جمله دستگاه خرد کن ، همیشه سایت دسترسی خود را برای نگهداری ارزیابی کنید.

بادبان شافت دوقلو

یکی از متنوع ترین انواع خردکن های کاغذی خرد کن های دو شافت مانند دستگاه خرد کن Franklin Miller TASKMASTER است. این دستگاه ها از دو مجموعه موازی برش چرخان ضد شمارنده استفاده می کنند که در سرعت کم تحت گشتاور بسیار زیاد تداخل می کنند. از آنجا که دستگاه های برش بادامک در فاصله نزدیک از هم تداخل دارند ، آنها انواع مختلف مواد را برش داده ، برش می دهند ، پاره می کنند ، برش می دهند و به قطعات نوار کوچکتر برش می دهند ، معمولاً به صورت نوار یا خروجی فویل مانند. هندسه دستگاه برش دو محور باعث می شود که در تغذیه مواد جامد نامنظم بسیار خوب عمل کند. در این نوع برش معمولاً از اندازه صفحه استفاده نمی شود بنابراین ذرات حاصل از طریق شکل برش تعیین می شوند. خرد کن های دو شافت ممکن است برای مواد جامد خاص مانند لاستیک ، مواد زائد پزشکی ، اسناد ، بطری های مایع و غیره طراحی شده باشند. جزئیات برنامه پیکربندی واحد را تعریف می کند اگرچه برخی از دستگاه های خرد کن فقط برای یک برنامه طراحی خاصی دارند و به هیچ وجه همه کاره نیستند. شماره مدل های دستگاه برش معمولاً طول و عرض اتاق برش واحد را توصیف می کند. یك واحد كامل معمولاً شامل یك سازوكار اصلی برش با شافت ، برش ، یاتاقان ، موتور و درپوش ، نگهدارنده ، قیف (قیف مانند مجرای تغذیه) و یك واحد كنترل یا روی واحد یا جای دیگر نصب شده است.

در حین کار ، مواد به قیف بالایی واحد وارد شده و از پایین تخلیه می شوند. برخی از طرح های خرد کردن را می توان به صورت عمودی و افقی تنظیم کرد. طرح های خاص مجهز به مهر و موم شفت پیشرفته و غلاف های ضد هوای مناسب برای کار با مایعات هستند.

از آنجا که از منابع مختلف دستگاه برش درجات مختلفی از کیفیت ، دقت ، مهندسی و مراقبت وجود دارد ، انتخاب سازنده و همچنین نوع دستگاه خرد کن می تواند تا حد زیادی بر موفقیت نصب تأثیر بگذارد.

معیارهای انتخاب پرکننده مناسب:

آیا به ماشین خردکن امتیاز داده می شود که بتواند نیازهای شما را برآورده کند؟

• آیا دستگاه برش توسط کارخانه ای با تجربه طولانی و شهرت در خدمات مشتری ساخته شده است؟

• آیا ماشین خرد کن می تواند مواد شما را اداره کند و همچنین اندازه ذرات خروجی و قوام مورد نظر را بدست آورد؟

• آیا در صورت نیاز ، خرد کن برای مایعات و همچنین جامدات درجه بندی می شود؟

آیا ماشین خرد کن دارای طرح و اندازه اتاق برش مناسب برای مواد شما است؟

آیا خدمات برقی دارید که نیازهای انرژی آن را برآورده کند؟

آیا خرد کن با گزینه ها یا مواد مورد نیاز شما موجود است؟

شرایط نگهداری چیست؟

• آیا دستگاه خرد کن برای عملکرد طولانی مدت قابل اعتماد است؟

• آیا سازنده پشتیبانی و راهنمایی برای کمک به شما در انتخاب ، نصب و پشتیبانی تجهیزات ارائه می دهد؟

به طور خلاصه

همانطور که مشاهده می کنید ، قبل از انتخاب خرد کن مناسب ، ملاحظات زیادی وجود دارد. جمع آوری تمام اطلاعات لازم برای انطباق با مشخصات دستگاه برش به شما کمک می کند تا روند مطابقت تجهیزات با نیازهای شما کوتاه شود. اگر قصد بازیافت دارید ، حتما مجوزهای لازم را داشته باشید. جستجوی تجربه و مشاوره از یک شرکت معتبر شروع خوبی است و درخواست نسخه ی نمایشی با استفاده از یک نمونه اثربخشی خردکن را تأیید می کند. برای بررسی تاریخچه شرکت به وب سایت سازنده مراجعه کرده و برخی مطالعات موردی را مطالعه کنید تا ببینید که چگونه سایر شرکتها از ماشینهای برش برای حل مشکلات عملیاتی استفاده کرده اند قسمت آخر معادله تعیین بودجه شماست. بخاطر داشته باشید که بعضی از واحدها گرچه در ابتدا هزینه کمتری دارند ، اما ممکن است از کیفیت پایین تری برخوردار باشند و در واقع هزینه طولانی تری برای کارکردن و نگهداری آنها در بر داشته باشد.

منبع :
https://ezinearticles.com/?About-Industrial-Shredders:-Applications-and-Selection-Criteria&id=6218621

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا