بازرگانیبرترین های کسب و کارلوازم خانگی

راهنمای خرید انواع دستگاه‌های نسپرسوساز

پس از سال‌ها محبوبیت در خارج از کشور، نسپرسوساز دلونگی (Delungi Nespresso maker) به محبوبیت کامل در ایران رسیده است. نسپرسوساز به دستگاهی گفته می‌شود که قهوه‌ای شبیه به اسپرسو را از غلاف‌های کوچکتر دم می‌کند و بحث‌های زیادی در مورد اینکه آیا نسپرسو واقعاً اسپرسو است یا خیر وجود دارد؛ هر دو یعنی نسپرسو و اسپرسوساز سنتی اهداف خاص خود را دارند و برای بخش‌های مختلف بازار قهوه جذاب هستند. در ادامه راهنمایی‌های مفیدی در رابطه با این موضوع و دستگاه آن در خدمت شما عزیزان قرار خواهیم‌داد.

دستگاه نسپرسوساز دلونگی چگونه کار می‌کند؟

در حالی که دستگاه‌ نسپرسو دارای پیکربندی متفاوتی خواهدبود، مفهوم کلی این است که یک غلاف اسپرسو در قسمت جلوی دستگاه قرار می‌گیرد و آب در یک مخزن بارگیری می‌شود. پس از فعال شدن توسط کاربر، آب از طریق یک خط پمپ شده و اغلب در اطراف یک عنصر گرمایش پیچ می‌خورد. سپس آب گرم شده با فشار وارد غلاف خواهدشد تا اسپرسویی مانند قهوه تولید کند.

احتمال | انواع دستگاه نسپرسو

کار با دستگاه نسپرسوساز دلونگی بسیار ساده تر از دستگاه اسپرسوساز سنتی خواهدبود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را باز کنید، کپسول را وارد کرده و فرآیند دم کردن را آغاز نمایید. کوک کردن یا کنترل آن به تلاش کمی نیاز دارد و دستگاه از پیش تنظیم خواهدشد تا طعمی دلچسب را خیلی سریع به شما بدهد. برخی از علاقه‌مندان ممکن است متوجه شوند که سادگی آن جذابیت دم کردن قهوه را از بین می‌برد، اما نوشیدنی بسیار دلچسبی را به شیوه ای کارآمد ارائه خواهدداد.

راهنمای خرید انواع دستگاه‌های نسپرسوساز

مطمئناً خرید دستگاه نسپرسوساز دلونگی به شما این امکان را می‌دهد که از یک فنجان اسپرسو خوشمزه لذت ببرید، اما همه دستگاه‌های نسپرسو یکسان ساخته نمی‌شوند و در واقع، با توجه به انواع ویژگی‌های متمایز موجود، انتخاب یکی برای خرید می‌تواند کاملاً چالش برانگیز باشد! یکی از جنبه‌های بحث برانگیز انتخاب بهترین دستگاه نسپرسو برای شما این است که بدانید به دنبال چه چیزی هستید. در ادامه به چند نکته می‌پردازیم که قبل از خرید یک مدل خاص باید در نظر بگیرید.

دسته‌بندی‌های مختلف دستگاه‌های نسپرسو و معنای آنها

Essenza: این کلاس ساده از Nespresso جمع و جور و قابل حمل است و تنها تعداد انگشت شماری از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد. به اندازه کافی کوچک بوده که روی اکثر میزهای آشپزخانه قرار می‌گیرد و طراحی ارگونومیک دستگاه استفاده از آن را آسان می‌کند. با این حال، Essenza کمی کندتر از مدل‌های دیگر (مانند Pixie) است.

Pixie: استفاده از Pixie به اندازه Essenza مقرون به صرفه و ساده است، اما تنها حدود 25 ثانیه طول می‌کشد تا به دمای دم کردن دلخواه برسد. متذکر می‌شویم که Pixies حاوی هیچ نوع کف کننده قهوه نیست و یک مخزن آب کوچکتر از سری U یا CitiZ و یک سینی تاشو دارد.

سری U: سه نسخه مختلف وجود دارد که بخشی از سری U هستند؛ U، U Milk (شامل کف‌کننده شیر Aeroccino) و U Mat (با ویژگی‌های مشابه U Milk اما دارای روکش مات ظریف است). سری U دارای ویژگی‌های قابل برنامه ریزی برای ذخیره نوشیدنی‌های مورد‌علاقه خواهدبود.

CitiZ: مانند سری U، CitiZ دارای سه مدل برای انتخاب است – استاندارد، CitiZ و Milk. CitiZ مخزن آب بزرگتری نسبت به Pixie یا U-Series دارد.

Olved: این دستگاه دستی است و لوله بخاری که شامل آن می‌شود به شما امکان می‌دهد بافت و دمای شیر خود را تعیین کنید و کیت باریستا اضافی که شامل ست کاپوچینو و شیکر است را می‌توان خریداری کرد. سیستم Maestria نیز با پیش‌گرمکن فنجانی کامل می‌شود.

Lattissima +: مدل Lattissima+ شامل صفحه نمایش لمسی است و برای قهوه‌های شیری مانند لاته ایده آل خواهدبود.

مزایای نسپرسوساز دلونگی

  • در مقایسه با سایر مدل‌های نسپرسو ارزان تر است.
  • ساده برای استفاده با تعداد انگشت شماری از دکمه‌های قابل برنامه ریزی.
  • دوره پیش‌گرمایش 25 ثانیه.
  • هنگامی که پس از حدود نه دقیقه یا بیشتر غیرفعال می‌شود، ویژگی خاموش شدن خودکار فعال خواهدشد.
  • غلاف‌های استفاده شده را می‌توان به راحتی در ظرف کپسول نگهداری کرد.

احتمال | انواع دستگاه نسپرسو

نکات مهم

اگرچه خرید قهوه از قبل آسیاب شده کار راحتی خواهدبود، اما طعم تازه ای را که قهوه آسیاب شده تازه دارد را تولید نمی کند و حبوباتی که تازه آسیاب شده اند، کاملتر هستند. اما تفاوت بین اسپرسو و قهوه ای که نسپرسو درست می‌کند چیست؟ ما می‌توانیم در اینجا به جزئیات بسیار بیشتری بپردازیم، اما در حال حاضر، یک توضیح ساده و کوتاه کافی است: اسپرسو به قهوه غلیظی اطلاق می‌شود که تحت فشار آب داغ تولید خواهدشد.

با این تعریف، احتمالاً می‌توانید نسپرسو را تا زمانی که فشار آن با فشار یک اسپرسو مطابقت داشته باشد، یک اسپرسو در نظر بگیرید. اسپرسو استاندارد صنعتی در 9 بار تهیه می‌شود و نسپرسو ادعا می‌کند که دستگاه‌های آنها می‌توانند فشاری تا 15 بار تولید کنند!. برای خرید نسپرسو ساز ارزان قیمت به این صفحه مراجعه کنید.

با این حال، برخی از علاقه مندان معتقدند که نسپرسو از نظر کیفیت کاملاً مطابق با اسپرسو نیست. بسیاری از باریستاها قهوه‌ای را که یک نسپرسو تولید می‌کند بیشتر شبیه قهوه موکا می‌دانند تا اسپرسوی واقعی! قابل توجه‌ترین تفاوت این خواهد بود که احتمالاً حجم نسپرسو کمی کمتر است. اما، کسانی که عاشق قهوه نیستند، معمولاً تفاوت زیادی بین این دو پیدا نمی کنند. نسپرسو قهوه نسبتاً غنی، خوشمزه و متعادلی تولید می‌کند و می‌تواند کاملاً با سلیقه شما مطابقت داشته باشد. همچنین سطح اسیدیته نیز به طور کلی بسیار پایین است.

سخن پایانی

انتخاب قهوه ساز مناسب می‌تواند چالش برانگیز باشد؛ به خصوص وقتی صحبت از برندی با گزینه‌های بسیار زیاد به میان بیاید. مانند هر قطعه‌ای از تجهیزات پیشخوان آشپزخانه شما، تصمیم گیری در مورد اینکه کدام مدل نسپرسوساز را بخرید می‌تواند یک تعهد بزرگ به نظر برسد. با گزینه‌های بسیار زیاد در بازار، می‌توان برخی مدل‌ها مانند نسپرسوساز دلونگی را در اولویت قرار داد؛ زیرا با استانداردها مطابقت داشته و نیازهای شما را به خوبی براورده می‌سازد. همچنین از قیمت مناسبی برخوردار بوده و می‌تواند با اغلب بودجه‌ها همخوانی داشته‌ باشد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا