رشد حوزه دیفای، عامل احتمالی جهش قیمت اتریوم در سال 1402

بازار ارز‌های دیجیتال با تنوع بالای خود می‌تواند چالش‌های منحصر به فردی برای سرمایه‌گذاران داشته باشد و بسیاری از تازه واردان و یا علاقه مندان به این دارایی‌ها، همواره در حال بررسی بازار برای شناسایی ارز‌های آینده و پرسود هستند تا بتوانند سرمایه‌گذاری موفقی را تجربه کنند.

در این بین ارز‌های دیجیتال برتر بازار مانند بیت کوین و اتریوم از جمله اولین انتخاب‌های هر سرمایه‌گذاری است و با توجه به اینکه نوسانات قیمتی این ارز‌ها بر دیگر ارز‌های بازار نیز منعکس می‌شود، روند قیمتی این ارز‌ها اهمیت بسیاری دارند.

اتریوم از ارز‌های قدیمی بازار به شمار می‌رود و هم اکنون به عنوان دومین ارز دیجیتال برتر بازار به فعالیت خود ادامه می‌دهد که می‌تواند یک گزینه سرمایه‌گذاری مطمئن برای شما باشد. اگر شما نیز به دنبال یک ارز دیجیتال مناسب آینده دار برای سال 1402 هستید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید زیرا می‌خواهیم یک فرصت برای رشد قیمتی اتریوم را طی سال جدید بررسی کنیم.

NFT | آینده اتریوم

فعالیت حوزه دیفای و اثر آن بر اتریوم

سال 2022 در مجموع شاهد یک بازار نزولی بودیم و اتفاقات مختلفی مانند رکود اقتصادی جهانی، ورشکستگی صرافی FTX و از بین رفتن اکوسیستم ترا لونا باعث شد تا موجی از ورشکستگی‌ها و کاهش‌های شدید قیمتی در بازار رخ دهد.

موضوعی که زمستان ارز‌های دیجیتال را رقم زد و شاهد کاهش گسترده ارزش بازار و ارز‌ها بودیم. اتریوم نیز در حالی که در ماه‌های پایانی سال 2021 قیمت 4.800 دلاری داشت، اما بیش از 65 درصد کاهش قیمتی تجربه کرد و در سال 2022 به محدوده 1600 دلار رسید. با این حال، این کاهش شدید قیمتی اثر قابل توجهی در میزان فعالیت قرارداد‌های هوشمند بلاک چین اتریوم نداشته است.

با توجه به داده‌ها و گزارش‌های منتشر شده توسط شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های رمزارزی گلس نود (Glassnode)، در حالی که اتریوم کاهش قیمتی زیادی را تجربه کرده است، اما شبکه فعال و سالمی دارد و کاربران و توسعه‌دهندگان به صورت گسترده همچنان از این شبکه برای فعالیت‌های مختلف استفاده می‌کنند.

فعالیت توکن‌های NFT، ERC-20 و استیبل کوین‌ها در شبکه اتریوم

افزایش فعالیت در بلاک چین اتریوم تا حد زیادی در نتیجه فعالیت‌های مختلف کاربران در بخش‌های توکن‌های ERC-20 اتریومی، NFT و استیبل کوین‌ها است. براساس یکی از گزارشات گلس نود، معاملات NFT حدود 16 درصد از کل تراکنش‌های اخیراً انجام شده اتریوم را تشکیل می‌دهند.

این در حالی است که انتقال توکن‌های ERC-20 مانند شیبا اینو بیش از 11 درصد و تراکنش‌های استیبل کوین کمی کمتر از 10 درصد را تشکیل می‌دهند.

جالب است بدانید دو سال گذشته، توکن‌های NFT تنها 1.7 درصد از تراکنش‌ها را تشکیل می‌دادند و این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که محبوبیت این توکن‌ها تا چه میزان امروزه افزایش پیدا کرده است.

با این حال، یکی از آمار‌های بد شبکه اتریوم مرتبط با حوزه دیفای و امور مالی غیرمتمرکز است که تنها حدود 4 درصد از تراکنش‌های اتریوم را به خود اختصاص داده‌اند، در حالی که در اوایل مارس 2021 این تراکنش‌ها سهم 12 درصدی را در تراکنش‌های شبکه اتریوم داشتند.

کاهش فعالیت دیفای

با کاهش قیمتی اتریوم و فرا رسیدن زمستان ارز دیجیتال، اکوسیستم دیفای اتریوم نیز ضربه بزرگی دیده است و ارزش کل قفل شده این بخش از 197 میلیارد دلار به کمتر از 30 میلیارد دلار رسیده است. بخش بزرگی از کاهش ارزش کل قفل شده در حوزه دیفای اتریوم پس از فروپاشی اکوسیستم ترا رخ داد که موجی از ناامیدی و بدبینی را در بازار ایجاد کرد.

فرصتی برای رشد قیمتی اتریوم

با بررسی نمودار‌های قیمتی و فعالیت‌های شبکه اتریوم، به وضوح مشخص است که تراکنش‌های بخش دیفای با قیمت اتریوم همبستگی مثبت دارد. در سال 2020 و با رشد حوزه دیفای، قیمت اتریوم نیز موفق شد تا افزایش قیمتی تجربه کند و با کاهش فعالیت دیفای در سال 2022، قیمت اتریوم نیز روند نزولی را تجربه کرد.

بنابراین در صورتی که اکوسیستم دیفای اتریوم بتواند دوباره شرایطی مشابه با 2020 را تجربه کند، اتریوم می‌تواند یک جهش قیمتی ثبت کند و شاهد رشد ارزش ETH خواهیم بود.

رشد اکوسیستم دیفای و امور مالی غیرمتمرکز تا حد زیادی به وضعیت کلی بازار بستگی دارد، سرمایه‌گذاران بازار باید از آینده و همچنین نحوه فعالیت پلتفرم‌ها مطمئن باشند تا سرمایه خود را به این بخش وارد کنند.

هم اکنون حوزه دیفای خدمات متنوع و جذابی را ارائه می‌دهد که در بسیاری از فعالیت‌های امروزه ما کاربرد دارند، بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که در سال‌های آینده این کاربرد‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند و کاربران بیشتری از خدمات دیفای استفاده خواهند کرد.

موضوعی که می‌تواند به افزایش ارزش کل قفل شده دیفای، گسترش استفاده و در نهایت رشد قیمتی اتریوم منجر شود.

سال 2023 نشانه‌های مثبتی از خود نشان داده است و به نظر می‌رسد به مرور شاهد بازگشت دوباره سرمایه‌گذاران به بازار خواهیم بود، در صورتی که این روند مثبت ادامه پیدا کند و بازار رمزارز دوباره اعتماد سرمایه‌گذاران را بدست آورد، حوزه دیفای می‌تواند از جمله اولین بخش‌هایی باشد که نتیجه مثبت آن را تجربه می‌کند.

قبل از خرید اتریوم این نکته را فراموش نکنید

در حالی که اتریوم دومین ارز دیجیتال بازار و انتخاب مطمئنی برای سرمایه‌گذاران است، اما همانند دیگر ارز‌های بازار اتریوم نیز نوسانات شدید قیمتی و ریسک‌های سرمایه‌گذاری خود را دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که در هنگام خرید و فروش اتریوم، تحلیل و بررسی‌های قیمتی خود را داشته باشید و براساس گزارش‌ها و پیش‌بینی‌های معتبر و قابل اطمینان، معاملات خود را انجام دهید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا