برترین های کسب و کارفناوری اطلاعات

ساندویچ پانل یا پانل ساندویچی چیست  ؟

این روزها مصالح ساختمانی مدرن  توسط سازندگان و پیمانکاران در بخش قابل توجهی از سازه ها و ساختمان های جدید استفاده میشوند .شرکت مدرن پنل به عنوان یکی ازتولید کنندگان مصالح ساختمانی مدرن ( ساندویچ پانل ) با سالها تجربه همواره در تلاش بوده تا با استاندارد های روز دنیا ساندویچ پانل های با کیفیت را تولید و در اختیار مشتریان قرار دهد.

پانل های ساندویچی در این مجموعه در انواع  ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری تولید می شوند  که از پانل های سقفی برای پوشش سقف و از پانل های دویواری برای پوشش دیوار ها و نما  سازندگان استفاده میکنند . امروزه ساندویچ پانل ها مورد  استقبال بسیاری از انبوه سازان وعموم سازندگان برای ساخت خانه و کاشانه قرار گرفته ، که از ویژگی های آن میتوان به مقاومت بالا با عایق بندی بسیار عالی ، سبکی و حمل آسان یا نصب راحت و ویژگی هایی چون عایق صدا و حرارت بودن، مقاومت در برابر خوردگی، قیمت های کمتر و…اشاره کرد.

5 دلیل محبوبیت ساندویچ پانل  یا پانل ساندویچی ؟

در ساندویچ پانل ها ، مجموعه گسترده ای از اجزا سازه در محل تولید این سازهها تولید شده و به هم اتصال مییابند. این زیر بخش های اتصال یافته، به محل پروژه انتقال پیدا میکنند و نصب نهایی در آنجا صورت میگیرد. این یک باور غلط است که سازههای پیش ساخته در نهایت کیفیت کافی را نداشته و تنها برای انبوه سازی مناسبند. برخلاف این ایده رایج، استفاده از ساختمانهای پیش ساخته امروزه به صورت گسترده ای رواج یافته و با توجه به منابع مالی متفاوت میتواند جوابگوی نیازهای پروژهها باشد. در ادامه برخی از مزایای قابل توجه ساندویچ پانل ها و سازههای پیش ساخته را مرور خواهیم کرد:

  1. ساندویچ پانل ها دوستدار محیط زیست

ساندویچ پانل ها و سازههای مدولار پاسخی به سازه های اقتصادی و کارآمد از نظر انرژی میباشند. در ساختمانهایی که از آجر و ملات استفاده میشود، میزان زیادی از متریال به هدر رفته و در محل پروژه باقی میماند. با این حال، در سازههای ساندویچ پانلی ، عملیات ساخت در یک محیط کنترل شده و در کارخانه صورت میگیرد. بنابراین هر آنچه از پروسه ساخت باقی بماند قابلیت بازیافت دارد. به همین دلیل سازههای پیش ساخته برخلاف سازههای سنتی به میزان قابل توجهی دوستدار محیط زیست میباشند. بعلاوه، ساخت این سازهها در یک محیط کنترل شده باعث میشود، سازه و بنا بسیار دقیق تر ساخته شده و اتصالات آن استحکام بیشتری داشته باشند. بعلاوه این بناها از عایق بندی بهتری برخوردار خواهند بود و به همین دلیل خیلی بهتر از اتلاف انرژی جلوگیری کرده و در نتیجه راندمان بالاتری خواهند داشت.

  1. انعطاف پذیری ساندویچ پانل ها در طراحی

سازه های مدولار هزاران مزایا مختلف در زمینه انعطاف پذیری در طراحی ارائه میدهند. اجزا این سازهها را میتوان از هم جدا کرد و در سایت دیگری به آسانی آنها را دوباره برپا کرد. نوع طراحی ساندویچ پانل ها امکان گزینه های متعددی را در طراحی به دست میدهد. واحدهای سازههای پیش ساخته میتوانند در هر مکانی به کار برده شوند بنابراین طراحی آنها میتواند با تقریبا هر سازه ای تطابق پیدا کند.

  1. اختلال کمتر در سایت پروژه

از آنجا که اکثر اجزا ساندویچ پانل ها در کارخانه تولید میشود، در محل ساخت پروژه ترافیک کمتری به وجود آمده و بنابراین منتج به آلودگی کمتری میشوند. بنابراین در مقایسه با سازههای سنتی، آلودگی کمتری در سایت پروژه وجود خواهد داشت. بعلاوه تولید این سازهها در کارخانه، زمان ساخت و ساز در محل پروژه و تاخیرهای متداول را کاهش میدهد.

  1. صرفه اقتصادی ساندویچ پانل ها

قیمت ارزان ساندویچ پانل و مقرون به صرفه بودن از دیگر ویژگی های قابل توجه آنها بوده که موجب افزایش تمایل به استفاده از سازههای پیش ساخته شده است. ساندویچ پانل ها و سازههای مدولار متناسب بودجه های مختلف بوده چرا که ساخت اجزا یک سازه به صورت سفارشی بسیار گران قیمت تر خواهد بود. بعلاوه کاهش زمان ساخت و ساز میتواند به میزان قابل توجهی هزینه های پروژه را کاهش دهد.

 

  1. امنیت بیشتر ساندویچ پانل

تولید ساندویچ پانلها در کارخانه و استفاده از متریالهای خشک، باعث میشود محیط کنترل شده ساخت این سازهها کمتر در معرض خطراتی مانند رطوبت، تغییرات آب و هوایی و کثیف شدن اجزا سازهها بشود. بنابراین کارگران و سایر افرادی که با پروسه تولید و نصب ساندویچ پانل ها در ارتباط هستند، کمتر در معرض معضلاتی که با سلامت آنها درگیر است میشوند. بعلاوه فضای کارخانه ها که یک محیط بسته و کنترل شده میباشد کمتر ریسک بروز خطرات مختلف را دارد. سازمانهای مختلف از استاندارهای تامین امنیت استفاده کرده تا از خطرات احتمالی در حین کار به میزان حداکثر جلوگیری کنند.

امنیت | بازی

راهنمای خرید ساندویچ پانل یا ساندویچ پنل

امروز استفاده از ساندویچ پانل  به یک ترجیح بدل شده چراکه از مزایای بسیاری به نسبت استفاده از مصالح سنتی برخوردار هستند. ساندویچ پنل ها ساختاری ۳ لایه دارند که از یک هسته با چگالی کم و یک لایه بیرونی نازک در دو طرف هسته تشکیل یافته است. معمولا از ساندویچ پانل ها در جاهایی استفاده میشود که ترکیبی از سختی سازه بالا و وزن کم مورد نیاز است. با اینحال استحکام و سبکی این فناوری باعث محبوبیت و فراگیر شدن استفاده از آن شده است و تطبیق پذیری آن به این معنی است که ساندویچ پانل ها کاربردهای زیادی داشته و به اشکال مختلفی وجود دارند.‌ از اینرو ساندویچ پانل ها به صورت های ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل سردخانه ای تولید میشوند و بسته به مواد و متریال هر یک از اجزای ۳ لایه خود، از خصوصیات و ویژگی های متفاوتی نیز برخوردارند.

عوامل رایج در انتخاب ساندویچ پانل

بر این اساس وقتی قرار است برای ساخت یک سازه، اقدام به انتخاب انواع ساندویچ پانل نماییم، عوامل رایج بسیاری هستند که میتوانند در انتخاب ما تاثیرگذار باشند. و اصولا یک سری از عوامل رایج در انتخاب ساندویچ پانل دخیل هستند. به علاوه حفظ ساختار طولانی مدت ساندویچ‌ پانل ها به طراحی اجزای محصول با انتخاب مشخصات فنی مناسب با توجه به نیاز ساختمان، محیط و شرایط اقلیمی بستگی دارد. همچنین UV سطح بیرونی ساندویچ‌ پانل ها باید در برابر تغییرات دما، اشعه، شرایط محیطی خارجی مقاوم باشد. سطح داخلی نیز باید در برابر اثرات شیمیایی و فیزیکی و تراکمی که ممکن است از محیط داخلی ساختمان ایجاد شود مقاوم باشد. همینطور ظرفیت بارپذیری ساندویچ پانل ها با توجه به بارهایی که در معرض آن قرار میگیرد، به درستی محاسبه شود.

با اینحال نوع کاربری سازه و خصوصیاتی که از آن انتظار دارید، می تواند از عوامل رایج در انتخاب ساندویچ پانل باشد، مثلا ساندویچ پانل ها به واسطه جنس مواد و متریال هر یک از اجزای خود از خصوصیات متنوع و گسترده ای اعم از عایق حرارتی، مقاومت بالا در برابر آتش، عایق صدا، ویژگی های خوب مکانیکی، ظاهر زیبا، عایق رطوبتی، مونتاژ سریع و اسان، هزینه های کمتر و… برخوردار هستند که ممکن است یک یا چند مورد از این ویژگی ها مورد نیاز شما باشد و بخواهید از محصولات ساندویچ پانلی که دارای آن ویژگی ها هستند استفاده کنید. مثلا اگر کسی به دنبال سازه ای با عایق حرارتی است و دوست ندارد هزینه زیادی هم پرداخت کند، قطعا استفاده از ساندویچ پانل پلی استایرن که از اقتصادی ترین و سبک ترین محصولات در بین انواع عایق حرارتی است، انتخاب معقولانه ای خواهد بود.

امنیت | بازی

انتخاب ساندویچ پانل با توجه به کیفیت

یا کسانی که در پی ایجاد سازه و ساختمان های با عایق صوتی بالا و مقاومت در برابر آتش هستند، ساندویچ پانل های پشم سنگ، انتخاب ایده آلی خواهد بود. یا اگر به دنبال ایجاد سازه ای با عملکرد مکانیکی عالی هستید که فشار بالایی را تحمل کند، آب را جذب نکند و به باکتری ها اجاز رشد و نفوذ را ندهد، ساندویچ پانل پلی اورتان مناسب شماست. بر این اساس توجه به این موارد میتواند در انتخاب ساندویچ پانل مناسب به شما کمک زیادی کند.

 انتخاب ساندویچ پانل بر اساس جنس هسته

از اینرو می توان ساندویچ پانل ها را بر اساس جنس هسته عایق آنها اعم از ساندویچ پانل پلی استایرن، ساندویچ پانل پلی اورتان، ساندویچ پانل پشم سنگ و… یا بر اساس جنس لایه ورق آنها اعم از ساندویچ پانل گالوانیزه، ساندویچ پانل آلوزینک، ساندویچ پانل آلومینیوم و… انتخاب کرد. هر یک از این ساندویچ پانل ها به جهت مواد و متریال ساخت خود چه در هسته عایق و چه لایه ورق، خصوصیات و ویژگی های خاص و منحصر به فردی دارند که میتوانید متناسب با نیاز خود از میان آنها انتخاب کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا