طرز کار پمپ هیدرولیک چگونه است؟

آشنایی با ساختار و طرز کار پمپ هیدرولیک

با توجه به مزایای تعمیر پمپ هیدرولیک پره‌ای نسبت به تعویض آن، آشنایی با ساختار و طرز کار این نوع پمپ مهم و ضروری است. پمپ‌های پره‌ای یا کارتریجی ساختار نسبتاً ساده‌ای دارند. این پمپ‌ها از یک پوسته چدنی تشکیل شده‌اند که داخل آن یک کارتریج یا توپی قرار دارد. شفتی از پمپ بیرون آمده است که به کمک نیروی الکتریکی یا موتور احتراقی می‌چرخد. با چرخش شفت، قطعات کارتریج شروع به چرخش می‌کنند و این باعث مکش و دهش سیال هیدرولیک می‌شود. در فرایند مکش، سیال از تانک کشیده شده و در فرایند دهش به سمت خروجی و سیستم هیدرولیک هدایت می‌شود.

ابزار | اسپول شیر هیدرولیک

شناسایی علائم مشکلات پمپ هیدرولیک

پمپ‌های پره‌ای یکی از کاربردی‌ترین مدل‌ها در سیستم‌های هیدرولیک هستند. با این حال، در صورتی که این پمپ‌ها سروصدای زیادی داشته باشند یا عدم فشارسازی را نشان دهند، این نشانه‌ها خبر از یک مشکل جدی داخلی در پمپ می‌دهند. بهتر است قبل از خرید شیر هیدرولیک در صورت مشاهده هر کدام از این نشانه‌ها، پمپ را در اسرع وقت تعمیر کرد تا جلوی خرابی بیشتر گرفته شود.

آیا می‌دانید چه مواقعی باید پمپ هیدرولیک را تعمیر کنید؟

هر پمپ هیدرولیک پره‌ای، علائم خرابی مشخصی دارد که مشاهده آن‌ها نشانه این است که پمپ باید تعمیر شود. یکی از این علائم، کاهش راندمان و افت قدرت است. در صورتی که پمپ قادر به فشارسازی نباشد و سرعت جریان سیال کاهش یابد، احتمالا وقت آن رسیده که پمپ را تعمیر کنید.

علاوه بر این، صداهای نامعقول و ضربه‌ای نیز علائم دیگری از خرابی پمپ هیدرولیک پره‌ای هستند. در صورتی که در مدار سیستم هیدرولیک هوایی وجود داشته باشد، چنین صداهای غیرعادی به گوش می‌رسد و همچنین در این شرایط، احتمال کف کردن روغن و حرکت‌های غیرمعمول عملگرها وجود دارد.

همچنین، در برخی موارد خرابی، درجه حرارت سیال بسیار بالاتر از حد معمول افزایش می‌یابد. بالا رفتن دما باعث خرابی و از بین رفتن آب بندها و همچنین کاهش ویسکوزیته روغن می‌شود. بنابراین، در صورت مشاهده هر کدام از این سه علامت، باید پمپ پره‌ای را تعمیر کنید.

چگونگی تعمیر پمپ هیدرولیک پره‌ای

آیا شما به دنبال راهی برای تعمیر پمپ هیدرولیک پره‌ای هستید؟ در اینجا مراحل تعمیر پمپ هیدرولیک پره‌ای را برای شما شرح خواهیم داد.

مرحله یک: خریداری قطعات موردنیاز

قبل از هر چیزی، برای تعمیر پمپ هیدرولیک پره‌ای باید قطعات موردنیاز را خریداری کنید. این قطعات شامل کاسه نمد شفت، بلبرینگ، و کارتریج جدید می‌شوند. این قطعات به شما در تعمیر پمپ کمک بسیاری می‌کنند و همچنین مانع از خرابی دوباره پمپ می‌شوند.

مرحله دو: باز کردن درب پمپ

بعد از خریداری قطعات موردنیاز، درب پمپ هیدرولیک پره‌ای را باز کنید. پس از باز کردن درب پمپ، همه قطعات پمپ را با دقت بیرون بیاورید.

مرحله سه: شستشوی داخل پمپ

حالا وقت آن رسیده تا داخل پمپ را شستشو دهید تا عاری از هرگونه ذرات و روغن کثیف شود. برای این منظور از مواد مناسبی استفاده کنید.

مرحله چهار: تعویض کاسه نمد شفت

در این مرحله، کاسه نمد شفت قدیمی را با کاسه نمد شفت جدید تعویض کنید. این کار به شما در بهبود عملکرد پمپ کمک می‌کند.

مرحله پنج: تعویض بلبرینگ

حالا وقت آن رسیده تا بلبرینگ را تعویض کنید. در هر پمپ فقط یک بلبرینگ وجود دارد. این قطعه را با دقت بیرون بیاورید و با بلبرینگ جدید جایگزین کنید.

مرحله شش: نصب کارتریج جدید

پس از تعویض قطعات پمپ، حالا باید کارتریج جدید را نصب کنید. برای نصب کارتریج جدید به مراحل زیر عمل کنید:

در ابتدا، کارتریج جدید را با دقت وارد محفظه پمپ کنید. به دقت موقع وارد کردن کارتریج بر روی قفل آن تمرکز کنید و اطمینان حاصل کنید که کارتریج به درستی وارد شده است.

سپس، مطمئن شوید که کارتریج درست و با دقت جایگزین شده است. اگر از هر نوع چسب یا روان کننده استفاده کرده‌اید، منتظر بمانید تا کاملا خشک شود.

پس از این که کارتریج جدید درست جایگزین شد، قطعات پمپ را به ترتیب و با دقت به محل خود برگردانید.

سپس درب پمپ را باز کرده و با دقت پیچ‌های آن را به یک میزان مناسب و با استفاده از ابزار مناسب فشار دهید. این کار باعث می‌شود که درب پمپ بر روی محفظه پمپ بسیار محکم و با دوام نصب شود.

در آخر، قبل از راه‌اندازی پمپ، اطمینان حاصل کنید که هیچ قطعه‌ای فراموش نشده است و تمامی قطعات درست جایگزین شده‌اند.

حال می‌توانید پمپ را روشن کنید و از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید. در صورتی که پمپ درست عمل نمی‌کند، بهتر است به یک فروشنده یا تعمیرکار مجرب مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قطعات هیدرولیک می توانید به مقالات هیدرو نرما مراجعه کنید.

 شیر هیدرولیک از کجا بخرم؟

فروشگاه هیدرو نرما یکی از بهترین مراکز فروش قطعات هیدرولیکی در ایران است که می توانید از آن برای خرید شیر هیدرولیک استفاده کنید. با داشتن تجربه و تخصص در زمینه فروش قطعات هیدرولیکی، این فروشگاه می تواند بهترین محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب را به شما ارائه دهد.

برای خرید شیر هیدرولیک از فروشگاه هیدرو نرما، می توانید از دو روش آنلاین و حضوری استفاده کنید. در روش آنلاین، می توانید از طریق سایت فروشگاه، محصولات مورد نظر خود را مشاهده کرده و سفارش دهید. همچنین، در صورت داشتن سوال یا نیاز به راهنمایی، می توانید با پشتیبانی آنلاین فروشگاه تماس بگیرید و از آنها راهنمایی در خرید محصولات دریافت کنید.

در روش حضوری نیز، می توانید به فروشگاه هیدرو نرما مراجعه کرده و با مشاوران فنی فروشگاه در خرید شیر هیدرولیک یا هر قطعه دیگری که نیاز دارید، مشورت کنید. این فروشگاه دارای نمایشگاهی است که می توانید محصولات مختلف را در آن مشاهده کنید و پس از انتخاب محصول، آن را به صورت حضوری خریداری کنید.

با انتخاب فروشگاه هیدرو نرما برای خرید شیر هیدرولیک، می توانید از مزایایی مانند قیمت مناسب، کیفیت بالا و خدمات پس از فروش بهره مند شوید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا