لوازم جانبی ساندویچ پانل

خرید کدام ساندویچ پانل مقرون به صرفه‌تر است؟

 

ایران کشوری چهارفصل است که هرنقطه از آن دارای آب و هوای متنوعی است. بنابراین باید در نظر داشته باشید برای ساخت و ساز به روش نوین امروزی و با استفاده از ساندویچ پانل باید از ورق مناسب با شرایط آب و هوایی و بودجه مشتریان عزیز استفاده کرد. به طور کلی ساندویچ پانل‌ها به دو دسته پانل ساندویچی دیواری و پانل ساندویچی سقفی تقسیم بندی می‌شوند. همچنین این محصولات از دولایه ورق بیرونی از جنس فولاد و یک لایه عایق درونی از جنس فوم تشکیل شده‌اند.

شرکت میهن پانل برای راحتی مشتریان و با توجه به چهارفصل بودن کشور عزیزمان پانل‌هایی با فوم‌ها و ورق‌های متنوع تولید می‌کند. لازم به ذکر است که خواص هر ساندویچ پانل بسته به نوع ورق بیرونی آن تعیین می‌شود که می‌توان هر ورق را با فوم مورد نظر ترکیب و تولید کرد. بنابراین در ادامه به انواع خواص ساندویچ پانل با ورق‌های گوناگون آن می‌پردازیم.

مزایا و ویژگی‌های ساندویچ پانل

همان طور که گفتیم ساندویچ پانل به دلیل داشتن تنوع در متریال برای بسیاری از انواع کاربری‌ها مناسب است. برای مثال فوم به کار رفته در ساختار ساندویچ پانل، آن را در برابر ورود و خروج هرگونه انرژی مانند صوت، حرارت، برودت و رطوبت عایق می‌کند؛ این ویژگی در تمامی انواع ساندویچ پانل‌ها وجود دارد اما درجه عایق بودن هر پانل بر اساس جنس فوم به کاررفته متفاوت است.

برای مثال فوم پلی اورتان بالاترین مقاومت را در برابر رطوبت و فوم پشم سنگ بهترین نوع فوم در برابر آتش سوزی شناخته شده است. ویژگی‌های ساندویچ پانل به همین‌جا ختم نمی‌شود در حقیقت ساندویچ پانل مجموعه‌ای از فاکتورهای مورد نیاز یک کارفرما برای ساخت و ساز را یکجا دارد. ورق به کاررفته در ساندویچ پانل نیز سبب ایجاد مقاومت در برابر پوسیدگی و خوردگی ناشی از تابش آفتاب، رطوبت و یا حلال‌ها و موادی که در برخی از انواع کاربری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ورق آلوزینک در بین ورق‌های موجود کیفیت‌ بالایی داشته و اغلب برای محیط‌های مرطوب مانند مناطق شمالی و جنوبی کشور و کاربری‌های سردخانه و کلین روم استفاده می‌شود.  ورق گالوانیزه نیز بعد از ورق آلوزینک به دلیل داشتن روکشی از روی در برابر رطوبت مقاوم است.

انواع ساندویچ پانل سقفی | ساندویچ پانل

انواع ساندویچ پانل و کاربردهای آنها

ساندویچ پانل‌ها در بخش‌های مختلفی از ساختمان‌ها و بناهای متنوع نصب می‌شوند، از جمله سوله‌ها، کارخانه‌ها، سردخانه‌ها و غیره. بنابراین، این پانل‌ها بر اساس مکانی که در آن بکار می‌روند، به ۴ نوع تقسیم می‌شوند.

ضخامت استاندارد ساندویچ پانل در پوشش سقف و دیوار کارخانه‌ها، سالن‌ها، انبارها و سوله‌ها، ۴ سانتیمتر است. با این حال، در شرایط خاص و وابسته به شرایط جوی و کاربردی منطقه مورد نظر، ضخامت‌های متغیری مانند ۵ سانتیمتر، ۶ سانتیمتر، ۸ سانتیمتر، ۱۰ سانتیمتر و ۱۵ سانتیمتر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جهت مشاهده انواع کولرگازی تکنوپنل به همراه مشخصات و قیمت بر روی بزنید.

قیمت ساندویچ پنل با توجه به مدل و ظرفیت دستگاه متفاوت است. جهت خرید ساندویچ پانل می‌توانید در وب سایت ما اقدام کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا