لوله و اتصالات پلی اتیلن چیست؟

پلی اتیلن یا PE، ماده‌ای است که از پلیمریزاسیون مونومرهای اتیلن، تولید می‌شود. این ماده در گروه مواد گرمانرم قرار دارد و از خاصیت ترموپلاست برخوردار است. بنابراین با ذوب کردن، می‌توان آن را در اشکال مختلف طراحی و تولید کرد. انواع پلی اتیلن، با چگالی‌های مختلف موجود است که کاربردهای متفاوتی دارند. برای تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن، عموما از دو ماده PE80 و  PE100 استفاده می‌شود. به دلیل مقاومت این لوله و اتصالات در برابر مواد شیمیایی و آلی، از آن‌ها برای انتقال سیالاتی همچون آب شرب، مایعات سمی و خورنده، پساب و گازهای سمی استفاده می‌شود. از دیگر کاربردهای لوله‌های پلی اتیلن، می‌توان به شبکه‌های گاز رسانی، شبکه آبیاری تحت فشار، سیستم‌های انتقال فاضلاب صنعتی و پوشش کابل‌های مخابراتی و فیبر نوری اشاره کرد.

عکس انواع اتصالات پلی اتیلن | فروشگاه لوله و اتصالات پلی اتیلن

اتصالات لوله پلی اتیلن در واقع قطعات و تجهیزاتی هستند که در تاسیسات و خطوط لوله‌کشی به کار برده می‌شوند. در واقع هدف استفاده از این اتصالات تغییر در میزان قطر لوله‌کشی، ایجاد تغییر در میزان دبی مایع جریان یافته در لوله، اتصال لوله‌ها به هم و تغیر در زاویه‌ای که سیال در حال حرکت می باشد، عنوان شده است.

ویژگی های لوله پلی اتیلن

لوله‌های پلی اتیلن، بسته به کیفیت ماده اولیه، میزان تحمل حرارت، استحکام و کاربرد متفاوت دارند. بررسی این ویژگی‌ها، به انتخاب لوله مناسب برای هر پروژه کمک می‌کند. به طور کلی، این لوله‌ها مزایایی دارند که موجب استفاده گسترده آن‌ها در صنعت شده است. در ادامه، به بررسی مزایای لوله‌های پلی اتیلن خواهیم پرداخت.

مزایای لوله پلی اتیلن

مزایای لوله پلی اتیلن، شامل موارد زیر است:

 

– سبک بودن
– انعطاف‌پذیری بالا برای پیشگیری از شکستگی
– مقاومت در برابر نفوذپذیری مواد شیمیایی
– ایمنی و ضریب اطمینان بالا
– طول عمر بالا، از 50 سال تا 100 سال
– هزینه کمتر نسبت به لوله فلزی
– هزینه نگهداری کمتر
– افت فشار کمتر در سیستم‌های لوله کشی
– نصب آسان و آب‌بندی مناسب
– داشتن قابلیت بازیافت
– مقاومت بالا در برابر ضربه
– مقاومت در برابر خوردگی الکترولیتی
– خصوصیات هیدرولیکی مناسب

ورق پلاستیکی استخر (ژئو ممبران) و ویژگی‌های آن

ورق پلاستیکی استخر در حقیقت به نوعی از ورق‌های استخر کشاورزی گفته می‌شود که از جنس پلی اتیلن به وجود آمده است. به عبارت دیگر، می‌توان گفت استخر با پوشش پلی اتیلن، نوعی از استخرها هستند که با استفاده از دیوارهای پلاستیکی از جنس پلیمر ایجاد و طراحی شده‌اند.

در هنگام احداث این نوع از استخرها تمامی نقاط سازه مورد نظر با ورق‌های نازک پلی اتیلن به طور کامل پوشانده می‌شود. وجود این پوشش موجب می‌شود تا کیفیت آب استخر مورد نظر افزایش قابل توجهی پیدا کند و از طرف دیگر از هر گونه نشتی آب در این سازه جلوگیری به عمل آید.

وجود این ورق‌های پلاستیکی هم‌چنین از جلبک زدن آب نیز پیشگیری می‌کند. وجود این نوع از ویژگی‌ها موجب شده است تا در حال حاضر احداث و ساخت استخرهای مختلف با به کارگیری این متریال، افزایش قابل توجهی پیدا کند. نکته قابل ذکر این است که پلاستیک مورد استفاده در احداث استخر کشاورزی، در حقیقت همان ورق ژئوممبران است.

در مجموعه  یامور تجهیزدارای کیفیت بالا هستند و مطابق با استاندارد روز دنیا و متناسب با انواع کاربرد و پروژه ها ی تولید و عرضه شده اند.

 

آدرس: تبریز آزادگان شرقی سراب خیابان مطهری شمالی جنب جهاد کشاورزی پلاک 482

  • https://yamurtajhiz.ir/     https://yamurtajhiz.com آدرس سایت :

شماره تماس:09144313700- 04143212138

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا