دنیای وب

مثل یک مرد بلند شوید و مذاکره کنید!

طرفداران Star Trek متاسفم ، بدون آقای Spock. ایده برخورد با شخصی که فاقد احساس است و بر اساس استدلال تصمیم می گیرد ، عمدتا داستان علمی است.

فریب عنوان مقاله را نخورید ، منظور من مذاکره به عنوان یک انسان است.

چه بخواهیم آن را بپذیریم و چه نخواهیم ، بیش از منطق بر اساس احساسات تصمیم می گیریم. شناخته شده ایم که از نظر احساسی تصمیم می گیریم و پس از تصمیم سعی در توجیه عقلی آنها داریم. “اتومبیل جدیدی که خریداری کردم مایل های گازی زیادی دارد و نرخ سود تأمین مالی در پایین ترین نقطه سال است.”

واقعاً ، ما می دانیم که این ماشین به دلایل زیادی خریداری شده است ، که عمدتا مربوط به احساسی است که خریدار پس از مالکیت اتومبیل جدید احساس می کند.

بنابراین ، اگر مردم براساس احساسات خرید می کنند ، آیا منطقی است که فقط بر اساس منطق مذاکره کنیم؟ البته که نه. اگر سعی کنید به طور مستقیم و بدون احساسات همه تجارت را اداره کنید ، به زودی خواهید دید که مردم از تجارت با شما لذت نمی برند.

مردم مردم را دوست دارند. مردم دوست دارند با کسانی برخورد کنند که احساس می کنند دارای ویژگی های “انسانی” هستند. فروتن ، دوستانه ، دوستانه و سرگرم کننده باشید. همچنین ، به ویژگیهای انسانی شخصی که با او مذاکره می کنید ، توجه داشته باشید.

موضع گیری سخت در برابر حریف مذاکره کننده ای که دوستش ندارید بسیار راحت تر است. اما اگر خودتان را دوست داشته باشید ، می توانید برتری داشته باشید. اما باید واقعی باشد و فقط یک تاکتیک مذاکره نباشد.

سریعترین راه دوست داشتنی شدن علاقه به طرف مقابل است. چند نکته در مورد آنها پیدا کنید ، از آنها س questionsال کنید و نشان دهید که اشتراکات مشترکی دارید. از این زمینه مشترک ، شما قادر خواهید بود با سرعت بیشتری به سمت مذاکرات موفق تلاش کنید.

برخی از افراد معتقدند که هرچه به یک سازمان بالاتر بروید تعداد افراد نیز کمتر خواهد بود. مطمئناً مدیرعامل یک شرکت میلیارد دلاری بالاتر از انسانیت و اشتیاق است ، درست است؟ خطا از طریق تمام مصاحبه ها و گفتگوهایی که با رهبران تجارت و بازاریابی داشته ام ، دریافته ام که هرچه نردبان بالاتر باشد ، افراد بیشتری نیز حضور دارند.

بنابراین ، سعی نکنید وقت خود را صرف توسعه یک شخصیت مذاکره کننده گمنام و منطقی کنید. خود را انسان کنید و در معاملات خود با انسان های دیگر برتری خواهید داشت.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا