دنیای وب

مدل پنج نیرویی پورتر و مسابقه اینترنت

با توجه به مدل پنج نیرویی پورتر ، به نظر من ، رقابت به طور کلی در نتیجه اینترنت و تجارت الکترونیکی افزایش یافته است. اینترنت و فناوری اطلاعات این امکان را فراهم کرده است که هم سود و هم زیان مورد توجه قرار گیرد و سهم بازار گسترش یافته و هزینه ها کاهش یافته است. بسیاری از محصولات و خدمات فقط بصورت آنلاین وجود دارد و شرکتهای بزرگی برای مقیاس دهی موفقیت آمیز به مشاغل مبتنی بر آجر و ملات وارد اینترنت شده اند و زمینه های بازی تا حاشیه فضای مجازی در هر کجا که باشد گسترش می یابد. ما این حرکت را توسط هر پنج نیرو ارزیابی خواهیم کرد.

وقتی خریداران گزینه های بیشتری دارند قدرت خریدار بیشتر است. شرکت ها برای کسب وفاداری مجبور به افزودن ارزش به محصولات و خدمات خود هستند. بسیاری از برنامه های وفاداری شامل خدمات برتر هستند که مشتریان بصورت آنلاین درخواست می کنند. مشتری ها می خواهند مشکلات خود را حل کنند و اغلب مواقع در اینترنت موفق تر از تلفن هستند. ما همچنین شاهد ظهور شرکتهای ماهر بصورت آنلاین هستیم که کالاها و خدمات با ارزش تری را با هزینه کمتری ارائه می دهند. اکنون با ظهور eBay ، بسیاری از مردم نقش هایی مانند شرکت های حمل و نقل را بر عهده دارند. افراد می توانند تجارت پررونقی داشته باشند که کالاها را بدون نیاز به حمل موجودی به شرکت های بزرگتر می فروشند.

هنگامی که خریداران گزینه کمتری برای خرید دارند ، قدرت تأمین کننده بیشتر است. همانطور که قبلا ذکر شد ، حمل و نقل قطره ای تعداد تأمین کنندگان موجود را افزایش داده است. تمام کاری که یک فرد باید انجام دهد این است که محصولات خود را به شرکت بفروشد و موافقت کند. این شرکت از کلیه خدمات لجستیکی مراقبت می کند. همین مورد در مورد برنامه های شریک ارائه شده توسط Amazon.com و Google.com نیز صدق می کند. شرکا به مدیر وب اجازه می دهند تا با توصیه محصولات از دیگران درآمد کسب کنند. این پیشنهادات عرضه کنندگان را افزایش می دهد.

وقتی محصولات جایگزین زیادی وجود داشته باشد ، خطر محصولات یا خدمات جایگزین زیاد است. این تفاوت دارد با اینکه تامین کنندگان زیادی وجود دارد. مثالهای جایگزین شامل تبادل نام تجاری ، بازخرید قابلیتهای کارت اعتباری و جستجوی مقادیر بهتر از منابع ارزان تر است. اینترنت با “اقتصاد جهانی” این اجازه را می دهد. من می توانم محصول خود را برای خرید از شرکت های خارج از کشور که کارگر ، خدمات و محصولات ارزان تر هستند ، اما با کیفیت مشابه مبادله کنند.

تهدید ورود تازه واردان زمانی زیاد است که ورود یک رقابت جدید به بازار آسان باشد. خوب ما در مورد چه چیزی صحبت کرده ایم؟ اکنون ، عملیات کوچک می تواند فروشگاهی را با ماهیانه 10.00 دلار افتتاح کند و درآمد زیادی کسب کند. علی رغم نوآوری مردم ، همیشه فرصت هایی برای بهبود یک محصول یا خدمات یا فقط ایجاد چیز جدید و فروش آن وجود دارد. اخیراً ، بسیاری از تازه واردان با نوشتن کتابهای الکترونیکی به دیگران چگونگی انجام کاری را که انجام داده اند ، درآمد بیشتری کسب کردند. وقتی رقابت در صنایع شدیدتر باشد ، رقابت میان رقبا زیاد است.

کتابفروشی های آنلاین و شرکت های کاتالوگ مثالی عالی هستند. Amazon.com و Barnesandnoble.com بسیار رقابتی هستند. با این حال ، بسیاری از کتابخانه های تخصصی کوچکتر وجود دارد که با ترکیب آنها سهم زیادی از بازار را به دست می آورند. این رقابت بیشتر را فراهم می کند. با این حال ، دو کتابخانه اصلی از فناوری اطلاعات برای ایجاد ارزش برای مشتریان خود استفاده کرده اند. این مقادیر شامل برنامه های کمک هزینه تحصیلی ، سهولت پرداخت ، حمل و نقل و موارد دیگر است.

اینترنت راه های رقابت را برای شرکت های تاسیس شده و فرصت هایی را برای شرکت های نوپا فراهم می کند. شرکت ها اکنون می توانند از طریق اینترنت با برخی از موانع ورود به بازار وارد شوند. مدل پنج نیروى Porter می تواند جذابیت شروع کار آنلاین شما را نشان دهد. تاجر باید از این مدل برای تعریف رقابت ، ایجاد برنامه و اجرای فرایند استفاده کند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا