بازرگانیبرترین های کسب و کار

مقایسه تحصیل پزشکی در چین و روسیه

تحصیل پزشکی در روسیه و چین نسبت به کشورهای دیگر، آسان تر است ، عدم نیاز به مدرک زبان ، عدم نیاز به آزمون ورودی و یا آزمون ورودی راحت ، هزینه های  بسیار کم و حتی   داشتن بورسیه ، هم چنین کیفیت و اعتبار بالای دانشگاه های پزشکی این کشورها، اعتبار بالای مدارک کسب شده در این دانشگاه ها در مقایسه با خیلی از کشور های  دیگر جهان ،گزینه های بسیار خوبی برای مهاجرت تحصیلی و به ویژه رشته های پزشکی  هستند . هزینه های پایین زندگی در این کشور ها و شانس ویزای بالا از جمله مواردی هستند که باعث جذب تعداد زیادی از متقاضیان مهاجرت مخصوصا مهاجرت تحصیلی شده است .

آموزش | آموزشی

مقایسه تحصیل پزشکی در چین و روسیه با مدرک دیپلم

برای تحصیل پزشکی در چین ، متقاضیان باید مستقیما درخواست پذیرش دهند ، برای پذیرش ، شرکت و قبولی در آزمون ورودی یا کنکور نیاز نیست و متقاضی فقط باید گواهی پایان دوره دبیرستان یا مقاطع A و سایر گواهی های معادل آن را ارائه دهد ، البته معدل نقش تعیین کننده ای در پذیرش در رشته پزشکی در این کشور را دارد و بایستی از نمرات خوب یعنی ۶۰ درصد به بالا در دروس مورد نیاز برای پذیرش ( ریاضی ، فیزیک ، زیست و شیمی ) برخوردار باشند و معدل نیز ، باید  بالای ۱۵ باشد.

هم چنین برای تحصیل پزشکی در روسیه داشتن مدرک دیپلم اولین و مهم ترین پیش نیاز است که به شما اجازه  ورود به دوره پادفک را می دهد ، در واقع شما پس از دریافت مدرک دیپلم  ، مستقیما جهت ورود به رشته موردنظر اقدام نموده و نیازی به سپری دوره علوم پایه و دریافت مدرک دیپلم در رشته های مرتبط را ندارید ، تنها پیش نیاز لازم رشته های پزشکی در دانشگاه های روسیه پشت سر گذاشتن دوره پادفک است .

تحصیل پزشکی در روسیه و چین به زبان انگلیسی

در کشور روسیه زبان انگلیسی بیشتر در دانشگاه های خصوصی است ، انتخاب زبان تحصیل آزاد است ، اما متقاضیانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور دارند می بایست با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشند ،  ارائه مدرک زبان برای پذیرش بیشتر دانشگاه های روسیه الزامی نمی باشد ،  اما  از دانشجو یک مصاحبه گرفته می شود و در صورت تایید دانش زبان تحصیل می کنند. رشته های پزشکی عمومی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی  در کل دوره تحصیل ، به زبان انگلیسی نخواهند بود و زبان انگلیسی تنها برای واحدهایی که سر کلاس حاضر میشوند ،  تدریس  می شود و در دوره های عملی و کارآموزی  باید تا حد متوسط دانش زبان روسی داشته باشند.

در چین نیز ، دانشگاه های پزشکی برای جذب دانشجویان بین المللی و تحصیل آسان  در دانشگاه های این کشور رشته های پزشکی و دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می کند ،  برای تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های کشور چین ارائه مدرک  زبان ضروری نیست ، در صورت  نداشتن  مدرک زبان می توان در دوره های زبان ارائه شده در چین مانند دوره پری مدیکال شرکت کرد و مهارت مورد نیاز را کسب کرد. برای تحصیل پزشکی در چین به زبان انگلیسی محدودیت انتخاب وجود دارد ، در صورت تحصیل به زبان انگلیسی یکی از دروس مهم در دانشگاه های چین زبان و فرهنگ چینی می باشد و تسلط به زبان چینی از مهم ترین عوامل فارغ التحصیلی در رشته های پزشکی در چین می باشد.

مقایسه دوره های  پری مدیکال در روسیه و چین

دوره پادفک پزشکی در روسیه  معمولا نه ماهه است  و به نوعی برای تمامی داشجویان خارجی اجباری است ، افرادی که بتوانند در پایان دوره نمره قبولی در آزمون را کسب کنند می توانند تحصیلات خود در دانشگاه را آغاز کنند ، دانشجویانی که با بورسیه تحصیلی وارد می شوند ، این دوره برایشان رایگان خواهد بود ، طولانی ترین دوره برای  افرادی است که هیچ آشنایی با زبان روسی ندارند ، با به پایان رساندن این دوره شما مدرک دیپلم مطابق با سیستم آموزشی کشور روسیه را دریافت خواهید کرد که به شما این اجازه را می دهد تا در دانشگاه ها تحصیل خود را آغاز کنید.

متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین نیز که نمرات آن ها پایین تر از حد نصاب برای پذیرش است  ، ملزم به حضور در دوره های پری مدیکال هستند ، این دوره های پری مدیکال در دانشگاه های پزشکی چین برگزار می شوند و مدت زمان این دوره ۱ ترم است.

آموزش | آموزشی

هزینه تحصیل پزشکی در چین و روسیه

در چین هر چه رتبه دانشگاه بالاتر باشد هزینه تحصیل بیشتر خواهد بود

  • هزینه تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه شانتو ۵۲۰۰۰ یوان برای هر سال است که ۲۶۰۰۰۰ یوان برای ۵ سال می باشد.
  • هزینه تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه نانجینگ ۳۴۰۰۰ یوان برای هر سال است که ۲۰۴۰۰۰ یوان برای ۶ سال تحصیل است.
  • هزینه در رشته پزشکی در دانشگاه جحیانگ ۴۲۸۰۰ یوان برای هر سال است که ۲۵۶۸۰۰ یوان برای ۶ سال می باشد.
  • هزینه تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه فودان ۳۵۰۰۰ یوان برای هر سال است که ۲۱۰۰۰۰ یوان برای۶ سال است.
  • هزینه تحصیل در رشته پزشکی گوانگجو ۳۰۰۰۰ یوان برای هر سال است که ۱۸۰۰۰۰ یوان برای ۶ سال است.
  • هزینه تحصیل در رشته پزشکی کپیتال ۳۵۰۰۰ یوان برای هر سال است که ۲۱۰۰۰۰ یوان برای ۶ سال است.

هزینه تحصیل رشته های پزشکی در روسیه نیز از دوره پادفک شروع  می شود که بسته به دانشگاهی است که آن را ارائه می کند و از حدود ۲۰۰۰ دلار تا ۵۰۰۰ دلار است ،  شهریه تحصیل پزشکی در دانشگاه های روسیه بر اساس دانشگاه انتخابی متفاوت  است اما کمتر از دانشگاه های اروپا و سایر کشورها است ،  شهریه سالانه در حدود ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار است که البته این هزینه جهت تحصیل به زبان انگلیسی بوده و تحصیل به زبان روسی کمتر و حدود ۴۵۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار است .

چنانچه به دنبال هزینه های کمتر هستید، گزینه های مناسب تحصیل پزشکی در آلمان و یا تحصیل پزشکی در فرانسه می باشد.

آموزش | آموزشی

محدودیت سنی تحصیل پزشکی در روسیه و چین

در مورد محدودیت سنی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه ، این موضوع مطرح هست که برای ثبت نام باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید و حداکثری برای آن در نظر گرفته نشده است ،  چرا که دانشگاه های روسیه به دنبال نیروی های جوان با حداکثر توان جهت تحصیل در یکی از مهم ترین رشته های دانشگاهی هستند .

محدودیت سنی برای فرصت تحصیل در رشته پزشکی در چین نیز  وجود دارد، به طور کلی محدودیت سنی برای تحصیل پزشکی در این کشور بین ۱۸ تا ۲۴ سال است ، اما تعداد کمی از دانشگاه ها به دانشجویان با سن بالاتر مانند ۲۸ یا ۳۰ سال اجازه تحصیل می دهند و اینها دانشگاه پزشکی چین و دانشگاه جیانگشو هستند، برای تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی در رشته های پزشکی افراد متقاضی می توانند در سنین ۴۰ تا ۴۵ سالگی هم  برای پذیرش اقدام کنند.

برای دریافت راهنمایی بیشترمی توانید  با  کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی تماس بفرمایید .

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا