برترین های کسب و کارفناوری اطلاعات

میکرو صنعت هامون تولید میزهای صلیبی در تیپ‌های مختلف

میکرو صنعت هامون تولید میزهای صلیبی در تیپ‌های مختلف

تکنولوژی، فناوری، خلاقیت و مهارت موجب شده‌ است تا افراد با درنظرگرفتن شرایط، نیازها و امکانات، ابزارهای متعددی را خلق کنند؛ این ابزار در راحت‌ تر انجام‌ دادن امور به شما کمک‌ های بسیاری می‌ کنند. میز صلیبی یا میز سریع، یکی از ابزارهای بسیار کاربردی در صنعت نجاری و دیگر صنایع مربوطه به‌شمار می‌ آید. این میز در ابعاد و اندازه‌های گوناگون با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی و همچنین نیاز کاربران طراحی، تولید و به بازار عرضه می‌ شوند. میزهای تحت عنوان صلیبی، انواع، کاربرد و مزایایی دارند که دانستن آن‌ ها در خرید و به‌ کارگیری این میزها کمک بیشتری به شما می‌ کند. در هنگام خرید میز صلیبی باید به نکات و مواردی نیز توجه کنید تا خرید بهتری را تجربه نمایید.

ابزار | افزایش

میزهای صلیبی

این میزها شامل ویژگی‌ ها و نکات تکمیلی می‌ شوند که دانستن آن‌ها خالی‌ از لطف نیست و آگاهی شما را نسبت به انواع میز صلیبی افزایش می‌ دهد. میزهای تحت عنوان صلیبی باتوجه‌به کاربردی که دارند، بسیار مستحکم تولید می‌شوند و با در نظر گرفتن گیره‌ها و شیارهایی که دستگاه دارد، در نصب قطعۀ موردنظر کاربر روی میز کمک می‌کند، ازاین‌رو برای انجام کار موجب افزایش تسلط، دقت و سرعت اپراتور می‌شود.

تولید و عرضۀ این میزها باتوجه‌به نیاز کاربران در اندازه‌ های استاندارد انجام می‌ شود. به‌ طور معمول این میزها برای کاربران امکان گردش 360 درجۀ هوریزنتال را ایجاد می‌کند. علاوه‌ بر آن در تمام این محصولات امکان گردش 45 درجه ورتیکال نیز وجود دارد. باتو جه‌ به انواع و اندازه‌ های دستگاه، این میزها در وزن 5 تا 25 کیلوگرم وجود دارند. همچنین این محصول برای کاربران، از دقت درجۀ بسیار بالایی برخوردار است. برای این میزها در جهت‌های افقی و عمودی امکان تنظیم و رگلاژ دستگاه ایجاد شده‌است.

بهتر است بدانید که میز صلیبی در ابعاد و اندازه‌های بزرگ صنعتی و یا کوچک کارگاهی و خانگی تولید و روانۀ بازار می‌شود. بعضی از این میزها برای تمرکز بیشتر دستگاه از سیستم قفل‌کن برخوردار هستند. در هنگام خرید حتماً توجه کنید تا میز مناسب خود را تهیه کنید تا بتوانید انواع فرزکاری و برش‌کاری خوبی را انجام داده و نیازهای خود را رفع کنید.

کاربرد میزهای صلیبی

هر وسیله و ابزاری که در جهان به تولید می‌رسند، دارای کاربردهایی هستند و هرگز ابزاری بدون هدف طراحی و تولید نمی‌شود. درمورد میز صلیبی نیز باید گفت که این محصول کاربردهایی دارد و برای رفع نیازهای متنوعی طراحی و تولید شده‌است. درصورتی‌که به فرزکاری یا برش‌کاری بادقت بسیار بالا نیاز دارید، این مدل از میزها می‌توانند کمک‌های شایانی به شما در امور کنند و قطعاً مناسب فرآیند کار شما هستند. همچنین شما می‌توانید براساس دستورالعمل‌ ها، از دریل‌ های پایه‌ دار برای دریل کاری‌ های خود استفاده کنید.

این میزها به‌ گونه‌ای طراحی می‌ شوند که به‌عنوان پایۀ دستگاه فرز نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در هنگام خرید این مدل میز، کلامپ نگه‌دارندۀ قطعات روی میز به همراه دستگاه ارائه می‌شود، این‌گونه شما می‌توانید بادقت بالایی ظریف‌کاری را انجام دهید. میزهای سریع یا همان صلیبی برای انجام سوراخ‌ کاری و ظریف‌ کاری قطعات پلاستیکی و چوبی مورداستفاده قرار می‌ گیرند.

ابزار | افزایش

انواع میز صلیبی موجود در بازار

میز صلیبی تنوع بسیاری ندارد و در دو نوع طراحی و تولید می‌شود که عبارت‌اند از:

۱. میز صلیبی تک‌جهته یا دو‌جهته:

یکی از انواع میزهای صلیبی، میزهای تک‌جهته و یا دو‌جهته هستند. این میزها کاربردهای عمومی دارند. به‌طور معمول این میزها برای برش با دستگاه فرز یا دستگاه دریل‌های ستونی به‌کار برده می‌شوند.

۲. میز صلیبی سینوسی یا زاویه‌دار:

یکی دیگر از انواع این میزها، میزهای سینوسی یا زاویه‌دار هستند. این نوع از میزها در مقایسه با نوع سادۀ تک جهت یا دو جهت از قیمت بیشتری برخوردار هستند. امکان تغییر جهت و موقعیت قطعه برای این میزها همچنین در جهت‌های افقی یا عمودی وجود دارد. این مدل از میزها به صفحۀ سینوسی زاویه‌دار مجهز هستند و شما می‌توانید برش‌کاری یا ظریف‌کاری خود را در جهات و زاویه‌های مناسب انجام دهید. درصورتی‌که برای شما دقت انجام کار مهم است، تهیۀ میز صلیبی زاویه‌دار یا سینوسی می‌تواند انتخابی مناسب باشد.

مزایای میز صلیبی

تمام ابزارهای ارائه‌شده در بازار، از مزایایی برخوردار هستند؛ میزهای سریع نیز همچون سایر ابزار و وسایل دارای مزایایی هستند. چند نمونه از مزایای میز صلیبی عبارت‌اند از:

  • برخورداری از قابلیت امکان جابه‌جایی قطعه:

کاربران می‌توانند به‌صورت چرخشی یا جهت‌دار بعد از نصب قطعه، آن را بچرخانند و عملیات موردنیاز را روی آن انجام دهند. با درنظرگرفتن نوع میز صلیبی، کاربر می‌تواند به‌صورت طولی، عرضی، دورانی و چرخشی قطعه موردنظر را بادقت بالا بچرخاند.

  • کاهش ارتعاشات واردشده بر قطعه:

دریل و فرز با سرعت زیادی می‌چرخند که در این حالت ممکن است تغییری در درجه و اندازۀ قطعۀ موردنظر پدید آید، ازاین‌رو شما می‌توانید با استفاده از میز صلیبی، به کارهای خود همچون انواع برش‌کاری و یا فرزکاری دقت و سرعت بیشتری ببخشید.

  • جنس میز:

این میز از به‌طور معمول از آلیاژهای فولادی مقاومی ساخته می‌شود که در مقاوم‌ ترین و مستحکم‌ ترین حالت قرار داشته باشد. دقت داشته باشید که جنس این میزها به‌گونه‌ای طراحی می‌ شود که طول عمر بسیار بالایی داشته باشند، بنابراین می‌توان گفت از دیگر مزایای میز سریع، طول عمر بسیار بالای آن است که باعث می‌شود در صورت عدم نیاز یا استفاده، بتوانید به‌راحتی آن را به فروش برسانید تا متضرر نشوید.

  • سایزهای مختلف:

همان‌طور که اشاره شد، این میز در ابعاد متفاوتی ساخته می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که شما بتوانید هر محصولی را با هر وزن و ابعادی روی آن قرار دهید.

ابزار | افزایش

کلام آخر

انجام اموری همچون برش‌کاری و فرزکاری اندکی سخت است و به تمرکز و دقت بسیار بالایی نیاز دارد تا طی فرآیند کار، قطعۀ موردنظر آسیبی نبیند و یا اشتباهی در عملیات روی آن رخ ندهد. به‌منظور افزایش بخشیدن به‌دقت و سرعت کارهایی همچون برش‌کاری و فرزکاری، میزهای مخصوصی باعنوان میز صلیبی طراحی و تولید می‌شوند. این میزها در دو نوع تک‌جهته یا دو‌جهته و سینوسی یا زاویه‌دار به بازار ارائه می‌شوند.

این میزها از دو مزیت بسیار مهم برخوردار هستند یکی امکان جابه‌جایی قطعه و دیگری کاهش ارتعاشات واردشده بر قطعه؛ این دو ویژگی و یا مزیت موجب افزایش دقت و سرعت کار می‌شود. به‌طور کل این میزها درصد وقوع خطای شما در هنگام کار را کاهش می‌دهند. مهم‌ترین کاربرد این میزها نیز انجام امور با سرعت و دقت بیشتر است. قیمت میز صلیبی درواقع قیمتی ثابت نیست و باتوجه‌به برند، نوع، ابعاد و… متغیر است؛ این محصول در رنج قیمت‌ های گوناگونی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا