اپلیکیشن و نرم‌افزاربرترین های کسب و کار

نحوه ساخت کانال خصوصی در تلگرام

برای ساخت کانال خصوصی در تلگرام، بعد از باز کردن تلگرام ایکون سه خطی موجود در  بالا سمت راست  را لمس کنید.گزینه “New Channel”  انتخاب کنید. سپس نام کانال خود را وارد کنید و رد قسمت توضیحات معرفی کلی از فعالیت کانال خود قرار دهید. سپس روی تیک (بالا سمت راست) کلیک کنید. جهت خواندن چرا تلگرام زنگ نمیزنه مراجعه کنید.

در این مرحله باید خصوصی یا عمومی بودن کانال را مشخص کنیم. از اونجایی که تمایل به ساخت کانال خصوصی داریم “Private Channel” را انتخاب می‌کنیم. بصورت خودکار یک لینک عصویت ساخته می‌شود که بر خلاف حالت عمومی غیرقابل سفارشی سازی است.

آیکون تیک در گوشه سمت راست و بالای صفحه را انتخاب کنید و اعضای مد نظر را به کانال خصوصی اضافه کنید.

به همین راحتی شما یک کانال خصوصی ساخته اید.برای خرید ممبر تلگرام لطفا کلیک کنید

نکته: باید توجه داشته باشید، چه گروه و چه کانال پس از اینکه از عمومی به اختصاصی تغییر کنند، نام عمومی آن آزاد می‌شود و  ممکن است چنانچه مجدد بخواهیم گروه یا کانال را عمومی کنیم، نام عمومی قبلی آن  دیگر در دسترس نباشد.

همچنین زمانی که گروه به صورت عادی تعریف می‌شود، از آنجایی به صورت اختصاصی است، اعضای جدیدی که وارد گروه می‌شوند، پستهای قبلی گروه را نمیبینند. در مدیریت گروه می‌توان تنظیم کرد که اعضای جدید گروه، پست‌های قبلی گروه را ببینند. باید توجه داشته باشید چنانچه تنظیم کرده باشید که اعضای جدید گروه، پست‌های قبلی گروه را ببینند، این قاعده برای پست‌هایی که از این به بعد منتشر می‌شود، اعمال می‌شود. لذا برای مشاهده پست‌های قبلی، پس از این تنظیم، باید مجدد آنها را در گروه ارسال کنیم.

آموزش دریافت لینک اختصاصی کانال

برای ساخت لینک اختصاصی در کانال مراحل زیر را طی کنید

  • ابتدا وارد کانالتان شده و در تنظیمات روی mangage channel  کلیک کنید.
  • در مرحله بعد وارد قسمت channel type شوید.
  • دایره دومی یا private channel  رو انتخاب کنید و لینک نمایش داده شده را کپی کنید.

چند نکته درباره لینک خصوصی کانال تلگرام

  1. لینک‌های اختصاصی با t.me/joinchat شروع می‌شوند ولی لینک‌های عمومی با t.me/ شروع می‌شوند. مثلا فرض کنید که لینک عمومی شما t.me/idekav باشد. شما علاوه بر این روش نمایش می‌توانید گروه یا کانال خودتون رو با @idekav نیز در تلگرام معرفی کنید.
  2. البته باید توجه داشته باشیم که @idekav در خارج از برنامه تلگرام معنای خاصی ندارد. چراکه بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز مانند ایسنتاگرام، صفحات خودشون رو با همین شیوه استفاده از @  معرفی می‌کنند. لذا چنانچه می‌خواهید در ایمیل یا پیامک لینک کانال یا گروه خودتوان رو معرفی کنید از t.me/idekav استفاده کنید. برای اینکه مثال بالا را تکیمل کنم، من برای کانال @idekav علاوه بر لینک عمومی، لینک خصوصی به صورت t.me/joinchat/ AAAAAER1oB9hZIxLnRGvbQ را نیز ایجاد کرده‌ام.
  3. لینک عمومی همچنین دارای این قابلیت هست که فردی که کلیک می‌کند، بدون اینکه کلیک کند می‌تواند پست‌های گروه و یا کانال شما رو مشاهده کند. ولی با ارسال لینک اختصاصی، کاربر تلگرام حتما باید در گروه یا کانال عضو شود تا بتواند مطالب آن را ببینید. لذا از آنجایی که عضویت افراد جدید در گروه و کانال تلگرامی برای مدیران کانال و گروه جذابیت بالایی دارد
  4. پیشنهاد می‌شود گروه و کانال هم لینک خصوصی و هم لینک عمومی داشته باشند و در انتهای پست‌ها لینک اختصاصی قرار گیرد تا افراد جدیدی که پست را مشاهده می‌کنند، برای مشاهده پست‌های دیگر، در گروه یا کانال عضو شوند.

گروه هم میتواند لینک عمومی داشته باشد؟

در گذشته تنها کانال‌ها می‌توانستند لینک عمومی داشته باشند اما مدتی هست که گروه‌ها نیز می‌توانند لینک عمومی داشته باشند. داشتن لینک عمومی از آن جهت مزیت دارد که برای معرفی گروه نیاز نیست لینک خصوصی که حرف‌هایش معنای مشخصی ندارند را برای دیگران ارسال کنیم. مثلا برای گروه پروژه ایده‌کاو لینکی به صورت @idekavGroup ارسال می‌شود. همچنین مزیت دیگری که دارد چنانچه عنوان گروه را “گروه ایده‌کاو” گذاشته باشیم و دقیقا همین عبارت در بخش جستجوی تلگرام جستجو شود، گرو ایده‌کاو پیشنهاد داده می‌شود. لذا داشتن لینک عمومی می‌تواند سبب شود تا دیگران ما را در تلگرام راحت‌تر پیدا کنند و در نتایج جستجوی تلگرام بیاییم.

البته باید به این موضوع نیز توجه داشت که گروه می‌تواند هم لینک عمومی و هم لینک خصوص داشته باشند. البته شاید این پرسش مطرح شود که با داشتن لینک عمومی چه نیازی به لینک خصوصی هست. چنانچه فردی قبلا در گروه شما عضو نبوده باشد و لینک خصوصی گروه شما را دریافت کند، برای دیدن محتواهای گروه، حتما باید در گروه عضو شود. ولی در لینک عمومی، برای مشاهده محتواهای گروه، نیازی به عضویت در آن نیست. لذا توصیه می‌شود برای آنکه میزان عضویت افراد در گروه بیشتر شود، لینک خصوصی در کمپین‌های تبلیغاتی ارسال شود.

ساخت لینک عمومی گروه

برای ساخت لینک عمومی برای گروهتان وارد تنظیمات گروه شده و نوع گروه را به عمومی تغیر دهید. در این قسمت لینک مورد نظر خود را نوشته و تیک تنظیمات را می‌زنید. در صورتی که  زبان تلگرام شما انگلیسی باشد از manage group>> group type >> public group  وارد شوید.

ساخت لینک عمومی دقیقا مشابه ساخت لینک اختصاصی می‌باشد فقط در اخرین مرحله روی “گروه عمومی | public group” کلیک کنید.

لینک جوین یا لینک عمومی

امکان دارد که این سوال مطرح شود که لینک جوین (لینک خصوصی) بهتر است یا لینک عمومی و همچنین چه تفاوتی میان لینک جوین با لینک عمومی وجود دارد.

پیشنهاد می‌شود حتما برای گروه هم لینک عمومی و هم لینک خصوصی داشته باشید. البته زمانی که گروه‌تان اختصاصی هست و نمی‌خواهید افراد غریبه وارد آن شود، از ساختن لینک عمومی و حتی خصوصی اجتناب کنید. چراکه با داشتن لینک عمومی، دیگران با جستجوی نام گروه شما در تلگرام، آن را پیدا می‌کنند و عضو می‌شوند. همچنین چنانچه لینک خصوصی شما برای دیگران ارسال شود، افرادی که نمی‌خواهید نیز به گروه شما اضافه می‌شوند. بنابراین در این موارد که می‌خواهید افراد خاصی که مورد تایید شما هستند، برای گروه لینک عمومی و لینک جوین یا خصوصی تعریف نکنید.

لینک جوین مشکلی که دارد این هست که اگر از آن خواسته باشید در تبلیغات استفاده کنید و به هر دلیلی، خواسته و یا ناخواسته لینک جوین گروه را تغییر دهید، لینک جوین قبلی دیگر قابل استفاده نمی‌باشد.

لینک جوین برای کانال نیز قابل تعریف است. علت اصلی که برای کانال لینک جوین ساخته می‌شود آن است که افرادی که لینک برای آنها ارسال می‌شود، نتوانند پست‌های کانال را مشاهده کنند مگر آنکه در آن عضو شوند. لذا برای تبلیغات کانال پیشنهاد می‌شود لینک جوین آن ایجاد شود و در تبلیغات ارسال شود

 

در این مقاله بصورت تصویری یک کانال خصوصی در تلگرام ایجاد می کنیم و مرحله به مرحله پیش می رویم. سپس همه چیز درمورد نحوه اضافه کردن اعضا و محدودیت های کانال خصوصی و تفاوت آن با کانال عمومی را بررسی می کنیم. در آخر به تبدیل کانال خصوصی به عمومی می پردازیم.

سلبمسئولیت: بخش تحریریهی چیکاو در تهیهاین محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

یک کانال خصوصی یا Private Channel  کاربردهای زیادی دارد و نام این کانال ها در جستجوی تلگرام نمایش داده نمی شود و می توان گفت از دید دیگران مخفی هستند. همین باعث می شود تا افراد زیادی به دنبال آموزش ساخت کانال خصوصی تلگرام باشند.

می توانید از طریق اپلیکیشن موبایل (Android و iOS) یا برنامه دسکتاپ تلگرام ، یک کانال تلگرام راه اندازی کنید:

در Android: روی نماد منو (نمادی که دارای سه خط است در گوشه بالا سمت چپ) کلیک کنید و “کانال جدید” را انتخاب کنید.

در iOS: روی نماد پیام جدید در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید. “کانال جدید” را انتخاب کنید.

برنامه دسکتاپ: در گوشه بالا سمت چپ ، روی نماد منو (نمادی که دارای سه خط است) کلیک کنید. “ایجاد کانال” را از فهرست کشویی انتخاب کنید.

بیایید چگونگی ایجاد و راه اندازی کانال تلگرام از طریق iOS را گام به گام بررسی کنیم.

  1. نماد پیام جدید را بزنید.
  2. گزینه New Channel را بزنید.
  3. دکمه Create Channel را در کادر نمایش داده شده بزنید. این کادر فقط در iOS نمایش داده می شود و در Android یا نسخه دسکتاپ آنرا نمی بینید.
  4. گزینه Private را انتخاب کنید.
  5. یک عکس برای کانال بگذارید.
  6. نام کانال را وارد کنید.
  7. توضیحات کانال را وارد کنید.
  8. مخاطبان گوشی خود را به کانال اضافه کنید. البته توجه داشته باشید که فقط 200 نفر از مخاطبین گوشی تان را می توانید به کانال اضافه کنید. و مابقی باید از طریق لینک یا ارسال پیام معرفی و تبلیغات ، به کانال شما عضو شوند. می توانید به طور کلی از این مرحله صرف نظر کنید.
  9. کانال ساخته شد. اکنون شما صاحب یک کانال خصوصی تلگرام هستید. می توانید لینک کانال را برای دیگران هم بفرستید.

* نام ، توضیحات و عکس انتخاب شده را بعداً می توانید تغییر دهید. عضو یا حذف کردن اعضا و سایر اقدامات مدیریتی هم بعد از ساخت کانال ، کاملاً در اختیار شما و قابل تغییر دادن است.

نکات مهم درباره نوشتن توضیحات کانال :

نوشتن توضیحات برای کانال ، اختیاری است.

توضیحات کانال باید شامل 255 کاراکتر باشد ؛ سعی کنید کمتر از آن بنویسید ، مثلاً 200 کاراکتر.

توضیحات شما باید مختصر و شفاف باشد ؛ ماهیت و فعالیت کانال خود را روشن و شفاف برای کاربران توضیح دهید و اطلاعات تماس را بنویسید.

می توانید یک ربات ، به همراه یک لینک هم اضافه کنید.

نکات مهم درباره انتخاب عکس :

طبق آموزش های سایت سون بات که می گوید ، تلگرام از تصاویر گرد استفاده می کند. لازم نیست تصویر خود را برش دهید. تلگرام این کار را به صورت خودکار انجام می دهد. شما به سادگی باید یک تصویر مربع 300 در 300 پیکسل بارگذاری کنید. اطمینان حاصل کنید که عناصر اصلی تصویر ، در مرکز قرار گرفته اند.

ویژگی های کانال خصوصی تلگرام

کانال خصوصی فقط برای اعضای آن قابل دسترسی است و در جستجوی عمومی نشان داده نمی شود.

  • برای پیوستن به یک کانال خصوصی ، باید لینک عضویت را از سازنده کانال یا ادمین دریافت کنید.
  • وقتی در کادر جستجوی تلگرام ، نام گروه خصوصی را بنویسید ، به شما نمایش نمی دهد. این کانال ها خصوصی هستند دیگر !
  • یک کانال خصوصی یک راه حل عالی برای تیم هایی است که محصولات آموزشی میفروشند ؛ بدین ترتیب کسانیکه هزینه ای پرداخت نکرده اند ، نمی توانند به محصولات دسترسی داشته باشند.
  • در یک کانال خصوصی تلگرام ، فقط سازنده یا مدیر به لینک دعوت دسترسی دارد.
  • هر موقع که بخواهید ، می توانید کانال خصوصی خود را عمومی کنید.
  • کانال عمومی برای همه کاربران قابل دسترسی است ؛ چه کسانیکه عضو هستند و چه کسانیکه عضو نیستند.
  • یک کانال عمومی در نتایج جستجو نمایش داده می شود و آدرس کوتاهی دارد (لینک) در واقع عضویت در کانال عمومی هم از طریق آی دی و هم از طریق لینک کانال انجام می شود.

ورود به کانال خصوصی تلگرام

همان طور که گفتیم برای ورود به این کانال ها دو راه وجود دارد :

  1. توسط سازنده یا ادمین به کانال عضو شوید. برای این کار باید ادمین ، شماره تماس یا آی دی شما را داشته باشد.
  2. توسط لینک عضویت به کانال عضو شوید. برای این کار هم باید ادمین ، لینک را برای شما بفرستد ؛ چرا که فقط ادمین است که به لینک کانال خصوصی اش دسترسی دارد.

تفاوت کانال عمومی و خصوصی تلگرام

کانال های عمومی یک “نام کاربری” دارند. هرکسی می تواند نام کانال های عمومی را در جستجوی تلگرام پیدا کند و به آنها بپیوندد. اما کانال های خصوصی ، کاملاً مخفی و خصوصی هستند ؛ تنها راه عضویت در آنها این است که توسط سازنده یا ادمین کانال اضافه شوید یا از طریق لینک گروه ، عضو شوید. برای عموم قابل دیدن نیست.

توجه داشته باشید که در صورت بروز اختلافات در مورد محتوا ، کانالهای خصوصی که از طریق لینک دعوت در دسترس عموم قرار می گیرند ، مانند کانال های عمومی برخورد خواهد شد.

تبدیل کانال عمومی به خصوصی

به راحتی می توانید در گزینه های مدیریت کانال ، نوع آن را از خصوصی (Private) به عمومی (Public) تغییر دهید. در این حالت باید یک لینک برای کانال عمومی بنویسید. می توانید بصورت  t.me/ChannelName بنویسید. دقت کنید که لینک کانال عمومی می تواند شامل : حروف انگلیسی و عدد باشد. خط تیره ، نقطه ، آندرلاین یا هیچ کاراکتر دیگری در آدرس کانال مجاز نیست.

بعد از ساخت کانال تلگرام می توانید اقدامات مدیریتی زیر را انجام دهید :

افزودن افراد جدید به کانال

حذف اعضا

افزودن مدیر یا مدیران برای اداره کانال

باطل کردن لینک جهت جلوگیری از عضو شدن افراد جدید

منبع : drtelegram.com

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا