نحوه ی استفاده از خط تلفن اینترنتی voip چگونه است؟

VoIP برای کاربران این امکان را فراهم می‌کند که از طریق دستگاه‌های مختلف الکترونیکی از جمله رایانه، تلفن‌های هوشمند، تلفن‌های مخصوص VoIP و مرورگرهای مخصوص تماس صوتی برقرار کنند. همچنین یک فناوری مفید هم برای مصرف کنندگان و هم برای مشاغل است، زیرا معمولاً دارای ویژگی‌های خاصی است که در سرویس‌های تلفن رایج یافت نمی‌شوند. اگر اتصال اینترنتی با کیفیت معقولی دارید، می‌توانید خدمات تلفنی را از طریق اتصال اینترنتی خود به جای تلفن محلی خود دریافت کنید.

Voip چیست و چگونه کار میکند | اینترنتی

ویپ چیست؟

Voip مخفف چیست؟ ویپ که مخفف عبارت (voice over Internet Protocol) است، به معنای انتقال دادن محتوای صوتی و محتوای چند رسانه‌ای از طریق اینترنت است. نحوه استفاده از این فرآیند کاملا مشابه تلفن معمولی است، اما تفاوت ان این است که به جای سیم کشی و استفاده از یک شرکت ارائه دهنده خدمات تلفن از اتصال اینترنت استفاده می‌شود.

راه‌اندازی VoIP با استفاده از فناوری‌ها و روش‌های مختلف صورت می‌گیرد تا ارتباطات صوتی از طریق اینترنت یعنی شبکه‌های محلی یا گسترده برقرار شود. voip دارای ویژگی های مختلفی از جمله ضبط تماس برقرار شده، ایجاد شناسه تماس گیرنده به صورت سفارشی یا پست صوتی به ایمیل است. همچنین برای سازمان‌ها راهی مفید برای یکسان سازی ارتباطات است. در ادامه این مقاله از ایران هاست بیشتر در مورد این تکنولوژی صحبت می کنیم.

با راه اندازی سیستم تلفن ویپ VoIP از چه ویژگی های منحصر به فردی بهره مند می شوید؟

قبل از اینکه به جزئیات راه اندازی سیستم تلفن ویپ بپردازیم، باید مشخص کنیم چه ویژگی هایی تلفن Voice over Internet Protocol (VoIP) را از تلفن آنالوگ جدا می کند.

تلفن آنالوگ مستقیما از طریق تلفن ثابت به شبکه تلفنی سوئیچ شده همگانی Public Switched Telephone Network (PSTN) متصل می شود. تماس تلفنی توسط شرکت مخابرات محلی تسهیل می‌ شود. در واقع شما برای برقراری تماس مستقیم تنها به یک دو شاخه یا جک تلفن نیاز دارید.

تلفن های IP یا اینترنتی به واسطه ارائه دهنده ویپ، از طریق اینترنت به شبکه تلفن متصل می شوند. صدا را به بسته های کوچک دیجیتالی تبدیل کرده و آن ها را با استفاده از پروتکل اینترنت (IP) منتقل می کند. سپس دیتا سنتر شرکت خدمات رسان سیگنال ها را به آنالوگ تبدیل کرده و از طریق PSTN منتقل می کنند.

تلفن‌ هایی مانند ویپ که بر مبنای SIP کار می کنند، به تلفن ثابت اختصاصی احتیاجی ندارند. بنابراین مقیاس بندی دفتر کار با ویپ آسان تر است. با استفاده از یک سیستم تلفن سنتی برای به اشتراک گذاشتن خدمات تلفن با چندین کارمند، نیاز به طراحی Private Branch Exchange (PBX) خواهید داشت که امری زمان بر و پر هزینه است.

بعد از ثبت درخواست خرید تلفن اینترنتی و تکمیل مدارک هویتی حقیقی یا حقوقی، حداکثر تا 1 روز خط تلفن را تحویل می‌گیرید

قبل از شروع راه اندازی کانکشن شبکه و اینترنت خود را آزمایش کنید

شاید نگران بیش از حد ویپ از پهنای باند خود باشید. اما یک قانون کلی در مورد خطوط موجود است که تنها اجازه بارگیری و بارگذاری ۱۰۰ کیلو بایت بر ثانیه برای هر خط را می دهد.

از طرفی دیگر، اکنون بیشتر ارائه دهندگان خدمات مرکز تماس اینترنتی با پلن هایی با سرعت مگابایت بر ثانیه ارائه می دهند. بنابراین اتصال فعلی شما برای راه اندازی تلفن ویپ بسیار سریع است. شاید تنها نگرانی بابت برخی از اتصالات خانگی باشد که سرعت بارگذاری کندتری دارند.

علاوه بر سرعت، مواردی که کیفیت تماس ویپ را تحت تاثیر قرار می دهند اغلب مربوط به بی‌ ثباتی اتصال هستند. نامنظمی و عدم ثبات سیگنال های الکترونیکی و مسدود شدن اطلاعات در حال انتقال دو معیار مهم هستند که باید قبل از راه اندازی تلفن ویپ بررسی شوند. اتصال به اینترنت به وسیله فیبر یا کابل ترجیح داده می‌ شود. امواج الکترومغناطیسی و سایر گزینه ها بیش از حد ناپایدار هستند.

شماره تلفن‌های اینترنتی چگونه‌اند؟

برای استفاده خط تلفن اینترنتی، در صورتی که سراغ شرکت‌های خصوصی رفته باشید پیش از هر چیز نیاز به بستر اینترنت پایدار دارید؛ این نوع خط از فناوری ویپ برای انتقال صدا استفاده می‌کند و بهترین حالت برای مدیریت تماس این است که سراغ نصب و راه اندازی VoIP بروید. این خط برای همیشه به نامتان خواهد بود و شماره‌اش هم معمولا هشت‌رقمی است.

از میان گزینه‌های مختلف شماره موردنظرتان را انتخاب کنید و البته بدانید که هرچقدر شماره‌تان روندتر و حفظ‌کردن آن سرراست‌تر باشد، هزینه‌اش هم بیشتر خواهد بود. یکی از جذاب‌ترین ابعاد چنین خطوطی از تلفن در امکان به‌کارگیری‌شان روی موبایل، تلفن‌های ویپ، مرکز تلفن ویپ و البته تلفن‌های آنالوگ قدیمی است. با وجود یک مبدل، خطوط مذکور روی بسترهای متنوعی قابل‌استفاده هستند.

راه اندازی ویپ چگونه است؟

راه اندازی ویپ (VoIP) و تلفن تحت شبکه قابلیت این را دارد که روش کار سیستم‌ های تلفنی را کاملاً متحول نمایند و از طرفی شرکت‌ های زیادی هستند که سرویس ویپ ارائه میدهند و پیوسته هم در حال افزایش هستند.

روش‌های برقراری ارتباط تلفنی در حال تغییر است، امروزه برای برقراری ارتباط تلفنی راه دور اغلب از تکنولوژی به نام ویپ VoIPاستفاده میشود. ویپ یک روش مناسب برای تبدیل سیگنال‌ های آنالوگ صوت به داده‌ های دیجیتال است که از طریق اینترنت منتقل میشوند.

ممکن است از خود بپرسید که این امر چگونه میتواند مفید واقع شود. خوب، کافی است چند ثانیه راجع به آن فکر کنید، اگر تبدیل سیگنال‌ های آنالوگ به داده‌ های دیجیتال ممکن باشد، ویپ میتواند یک ارتباط اینترنت استاندارد را به یک روش مجازاً رایگان برای برقرای ارتباطات تلفنی در هر جای دنیا تبدیل کند، فقط کافی است هزینه ISP را بپردازید. برای اطلاع از هزینه راه اندازی voip کلیک کنید.

برای راه‌اندازی یک مرکز تلفن دو راه‌حل وجود دارد؛ اول اینکه یک رایانه را به طور کامل به مرکز تلفن اختصاص دهید و دوم می‌توانید از یک ماشین مجازی روی یک سرور قوی استفاده کنید.

در این حالت با کمک برنامه‌های مجازی‌سازی مثل VMWare یا VirrtualBox ابتدا یک ماشین مجازی بسازید و سپس الستیکس را روی آن نصب کنید. بعد از اینکه فایل ISO را دانلود کردید اگر یک رایانه مستقل را برای مرکز تلفن در نظر گرفته‌اید فایل را روی یک CD رایت کنید و پس از آن در بایوس، تنظیمات بوت را روی درایو نوری قرار دهید.

برای ماشین‌های مجازی نیازی به این کار نیست و می‌توانید به طور مستقیم آدرس فایل ISO را بدهید. در ادامه الستیکس را روی یک ماشین مجازی VMWare نصب می‌کنیم. در این توضیحات از نسخه ۹٫۰٫۱ برنامه VMWare و نسخه ۶۴ بیتی ۲٫۳ Elastix استفاده شده است. اگر قصد استفاده حرفه‌ای دارید توصیه می‌شود به جای ماشین‌های مجازی از یک رایانه مستقل استفاده کنید.

یکی دیگر از انواع سرویس غیرحضوری مخابرات، ثبت‌نام و خرید شماره تلفن ثابت مخابراتی از طریق سامانه مخابرات من است. کاربرانی که قصد خرید تلفن ثابت را دارند، می‌توانند بدون مراجعه حضوری به این سامانه مراجعه کنند و درخواست خود را به ثبت برسانند.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا