برترین های کسب و کارساختمان و مسکن

نمای کرتین وال

نمای کرتین وال متشکل از سازه هایی آلومینیومی نصب شده جلوی ساختمان ها هستند که از طریق اتصالات واقع در پروفیل افقی، متصل می شوند. مشبک های تشکیل شده را با استفاده از شیشه های دوجداره و نصب آن، جاگذاری می کنند که امکان باز شدن ( بازشوی بیرون بازشو ) دارند.

نماهای کرتین وال ( یا لامل ) یکی از پرطرفدارترین سیستم ها برای نمای ساختمان هستند. دارای ساختاری ایستا بوده و وزن شیشه ها روی سازۀ کرتین وال و شاسی های کشی افتاده است. بنابراین می توان گفت ساختمان وزن اضافه ای را تحمل نمی کند. این ویژگیِ نماهای کرتین وال از مزیت های مهم آن بشمار می رود و باعث تفاوت آن با دیگر نماهای ساختمانی شده است.

از دیگر مزایای اسن سسیتم، به سبک بودن آن باید اشاره کنیم. پروفیل های افقی و عمودی مورد استفاده در کرتین وال، ساختاری جدا از بدن  ساختمان شما خواهد داشت.

نمای کرتین وال و مزایای استفاده از آن

  1. ساختار مناسب جهت کنترل و جلوگیری از ورود سر و صدا به داخل ساختمان
  2. شکیل و بروز و منحصر
  3. دارای استحکام بسیار بالا
  4. کاملاً عایق در برابر سرما و گرما و سر و صدا
  5. دارای دو رنگ برای فضای خارجی و فضای داخلی ساختمان ( در رنگ های گوناگون )
  6. دارای فیریم هایی با ابعاد در مقیاس های بزرگ و چشم انداز مناسب
  7. اجاری سریع آن
  8. قیمت مناسب کرتین وال ها نسبت به سرعت اجرا و مواد تشکیل دهندۀ آن
  9. استفاده نمودن از زیرساز مناسب به منظور جلوگیری از تکان خوردن ناگهانی ساختمان
  10. سبک بودن ساز که در نتیجۀ آن، ساختمان بار اضافی را تحمل نمی کند.
  11. سازۀ مقاوم و جدای کرتین وال ها باعث بالا رفتن مقاومت آن در برابر باد و زلزله و … گردیده است.

شبکه | ونیت

انواع کرتین وال

کرتین وال فیس کپ

سازۀ اصلی نمای کرتین وال تشکیل شده از:

·                  نصب پروفیل های عمودی به سازۀ اصلی بوسیلۀ  پیچ و مهره و براکت و نبشی

·                  اتصال پروفیل های افقی به عمودی از بوسیلۀ لقمه های کشویی و فیکس هستند.

حال می توان از شیشه های مختلف از قبیل تک جداره و دوجداره و سه جداره در ابعاد مختلف استفاده کرد. برای این کار پیشنهاد می شود از شیشه های سکوریت و لمینت شده استفاده کنید.

سپس از پروفیل های نگهدارندۀ شیشه جهت نصب شیشه ها به سازه پنجره آلومینیومی استفاده می شود.

نمای سیستم های کرتین وال فیس کپ دارای استحکام بالا و مناسب، تامین نور لازم برای محیط داخلی ساختمان هستند. همچنین این کرتین وال ها ویو بسیار خوبی ایجاد می کنند.

کرتین وال نیم فیس کپ

کرتین وال نیم فیس کپ متشکل از :

·                  پروفیل های عمودی متصل به هم بوسیلۀ پیچ و مهره و براکت و نبشی فلزی ( بطور مفصلی ) به بدنۀ ساختمان

·                  نصب پروفیل های افقی  به پروفیل های عمودی هستند و شبکه ای آلومینیومی را تشکیل می دهند.

همانند قبل، نوبت به نصب شیشه ها در قسمت عمودی و افقی با استفاده از پروفیل های آلومینیومی نگه دارندۀ دائمی شیشه، می رسد.  در قسمتی دیگر، از چسب هایی دارای خاصیت مقاومت بالا در برابر اشعۀ UV خورشید و ارتجاعی ایتفاده می شود.

همانند نمای شیشه ای کرتین وال فیس کپ می باشد با این تفاوت که در مراحل اجرای نمای کرتین وال نیم فیس کپ ، قسمت پروفیل های عمودی و افقی ( عمدتا افقی ) به جای نگهدارنده و درپوش از چسبهای با قابلیت انبساط بالا و مقاوم در برابر اشعه خورشید استفاده میگردد .

شبکه | ونیت

کرتین وال فریم لس

نمای فریم لس به ۳ دسته مختلف تقسیم می شوند :

نوع اول :  کرتین وال های فریم لس – یوچنلی

کرتین وال های فریم لس _ یوچنلی متشکل ازاتصال پروفیل های آلومینیومی بوسیلۀ اتصالات مفصل به بدنۀ ساختمان بوده می باشد.

شیشه نمای کرتین وال فریم لس – یوچنل

در تولید شیشه های نمای کرتین وال فریم لس – یوچنل از اسپیسرهای یوچنل گسسته و پیوسته استفاده کرده و از چسب های سیلیکونی دارای چسبندگی بالا بهره می گیرند. توجه نمایید که حتما ازچسب های دو جداراه ساز با کیفیت بالا استفاده نمایید.

نوع دوم : کرتین وال های  فریم لس – استپ یونیت (دو کاسته )

نصب این کرتین وال ها مانند نصب نمای کرتین وال فریم لس _ یوچنل می باشد. بعد از آماده کردن بدنۀ آن، شیشه ها بصورت استپ یونیت در کارگاه تولید شده اند و بر روی قاب جدید بوسیلۀ چسب های سیلیکونی چسبانده می شوند. این قاب ها را داخل قاب های تشکیل شده در نمای کرتین وال از طریق اتصال پیچ، نصب می کنند.

نوع سوم:  کرتین وال های فریم لس به همراه زیرسازی آهنی

در کرتین وال فریم لس با زیرسازی آهنی، از قوطه های آهنی ( بجای آلومینیوم ) استفاده می کنند. قوطی های آهنی برای بوجود آوردن زیرسازی عمدۀ شبکۀ فلزی استفاده شده و در ابعاد 40*40 و 20*40 هستند.همچنین پروفیل های آلومینیومی بصورت قاب،  در شبکه های فلزی با پیچ متصل و نصب می شوند.

البته باید بگوییم که این نوع فریم لس هوابندی چندان مناسی ندارند.

کرتین وال های تقویت شده با فولاد  (  رینفرس  )

کرتین وال های تقویت شده با فولاد، ازدیگر سازه های مورد استفاده در نمای شیشه ای میباشد. ابتدا پروفیل آهنی و قوطی ۴۰*۸۰*۳ برای ساختار اصلی استفاده می کنند.

این نوع سازه مقاومت و تحمل بالایی در برابر وزن های وارده و اضافی را دارند. پس ایجاد ساختار آهنی، قسمت داخلی و خارجی آن را با استفاده از پروفیل های آلومینیومی U شکل پوشش می دهند. از این سازه زمانی استفاده می کنند که امکان استفاده از سازۀ آلومینیومی ( به تنهایی ) وجود نداشته باشد.

از دیگر مزایای این سازه میتوان به مستحکم بودن آن، اجرای طرح های نامنظم و استفاده از شیشه های دارای ابعاد بزرگ اشاره کرد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا