دنیای وب

پنگوئن ها و نت بوک ها – راه حل های بودجه ای برای آموزش و پرورش که توسط نوآوری ایجاد شده است!

یکی از میزبان های پادکست ما ، مارک جورا ، ما طی دو سال گذشته به صورت پراکنده در مورد پروژه 100 دلار + لپ تاپ در مجموعه محبوب دو هفته ای بحث کرده ایم. اگر با یک پروژه لپ تاپ 100 دلاری آشنا نیستید ؛ توسط نیکلاس نگروپونته ، قبلاً م Instituteسسه فناوری ماساچوست اداره می شد. این مهم از روشی است که از موج جزر و مدی استفاده از نرم افزار منبع باز استفاده می کند و تولیدکنندگان رایانه های شخصی را مجبور به تولید لپ تاپ های ارزان قیمت می کند. این پروژه مربوط به آموزش صنعت رایانه و انتظارات کاربران فناوری را متحول کرده است!

زمینه

پروژه Negraponte اکنون پروژه Laptop per Child (OLPC) نامیده می شود زیرا هدف اصلی آن تهیه لپ تاپ های با دوام و ارزان قیمت به کودکان کشورهای در حال توسعه است. نمونه اولیه این لپ تاپ ها تغییرات زیادی را تجربه کرده است ، انتقادات زیادی را در طی چند سال گذشته به وجود آورده است و هرگز قرار نیست یک کامپیوتر “همه کارها” باشد.

اینها مدلهای اساسی هستند ، اما از بسیاری جهات انقلابی هستند. آنها بسیار کوچک هستند ، دارای منابع تغذیه جایگزین مانند قدرت دستی هستند و می توانند بهم متصل شوند و یک اینترانت (پهنای باند بی سیم که می تواند با شبکه شبکه شود) را تشکیل دهند و بیش از همه ، از آنچه موسس آن را “نفخ مایکروسافت” می نامد ، رنج نمی برد. با هزینه بسیار کم ، نرم افزار مورد استفاده منبع باز است که به فضای نصب و نیاز سخت افزاری بسیار کمتری نیاز دارد.

نمونه اولیه 2007 به طور خلاصه جزئیات: سیستم عامل مبتنی بر Linux ، صفحه دو حالته ، پردازنده 500 مگاهرتز ، 128 مگابایت DRAM و 500 مگابایت حافظه فلش. بدون هارد دیسک ، چهار پورت USB و پهنای باند بی سیم شبکه مش ایجاد می کنند.

وارد شوید: تصویب عمومی گسترده تر نرم افزار منبع باز!

در چندین قسمت از Podcast مربیان ، ما در مورد ادغام روند تکنولوژی مورد علاقه من با پدیده OLPC بحث می کنیم – توسعه نرم افزار منبع باز. توسعه منبع باز هنگامی صورت می گیرد که گروهی از افراد منبع باز در توسعه زبان های برنامه نویسی ، سیستم عامل ها یا هر برنامه دیگری مشارکت داشته باشند. هدف این است که جامعه بتواند پروژه های مختلف را با ذهنیت و دیدگاه های مختلف که ممکن است قادر به گرد هم آمدن و همکاری نباشند ، در سراسر دنیا آزمایش و کار کند. این واقعاً یک جامعه است و بنابراین محتوا و محصول “باز” ​​و استفاده از آن آزاد می مانند. از نماد Creative Commons اغلب برای توصیف استفاده و انتساب نرم افزار استفاده می شود.

احتمالاً مشهورترین نمونه فعلی سیستم عامل لینوکس است (مشخص شده توسط مانگای پنگوئن که با نام Tux نیز شناخته می شود). در مورد لینوکس که ده ها برنامه نویس در سراسر جهان روی آن کار می کنند ، سیستم عامل های دیگری مانند Linux نیز در دسترس هستند از جمله Apache ، Ubantu ، Linspire و موارد دیگر. در بخش آموزش ، نرم افزار منبع آزاد از تصویب بسیار عقب بود زیرا مدارس عمدتاً محبوب رایانه و تعداد کمی در مک در کلاسهای کوچکتر بودند. با این حال ، طی دو سال گذشته که از تعداد زیادی کنفرانس فناوری آموزشی بازدید کرده ام ، روند متفاوتی را مشاهده کردم که در نهایت مزایای آن به عقب رانده می شود و پروژه OLPC می تواند آن را حتی بیشتر جلو ببرد! بگذارید صریح بگویم.

در کنفرانس های فناوری الکترونیکی ، نسخه های آزمایشی آزمایشی آزمایشگاهی شبکه Linux یا Ubantu را که “پایانه های احمقانه” متصل به سرور هستند ، امتحان کردیم که همه از اینترنت به اینترنت و برنامه ها دسترسی پیدا می کنند. این تجربه دست اول برای بسیاری از مربیان ، متخصصان فن آوری آموزشی و مدیران مدارس که ممکن است هرگز این گزینه ها را در نظر نگرفته اند ، یک نقطه ورود فراهم می کند. در این موارد ، شرکت کنندگان بر این عقیده اند که با این پیکربندی ، عملکرد عمده ای از دست نمی رود در حالی که هزینه این دستگاه بخشی از آزمایشگاه مدرسه سنتی است. این به دو عامل اصلی واضح مربوط است: 1) سخت افزار رایانه های مستقلی نیستند و 2) سیستم عامل منبع باز است. هزینه های سخت افزار و بروزرسانی همچنین لغو مجوز و ارتقا up نرم افزار به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

نرم افزار منبع آزاد دیگر فقط مختص هد فناوری نیست. این سیستم عامل ها مانند اکثر برنامه ها به صورت point و کلیک هستند. هزاران نرم افزار منبع آزاد برای تأمین نیازهای تجاری ، آموزشی ، گرافیکی ، ترکیبی ، طراحی رسانه ای و برنامه وجود دارد که باید نام آنها را ذکر کنید ، اما چند مورد از آنها به دلیل اینکه برخی از مدیران آموزش ابتدایی و متوسطه شبکه های منبع باز (آنها را آن را Open Technologies می نامند) به مدارس خود می آورند ، شاهد راهپیمایی پنگوئن ها هستیم. و مداد و دفترها وسایلشان را برای آموزش قدم می زنند! در زمان نظارت بیشتر بر بودجه مدارس و پاسخگویی بیشتر ، من انتظار دارم 2009-2010 زمانی باشد که نرم افزار منبع باز ، پایانه های گنگ و همچنین پایانه های مجازی باشد (که در مقاله بعدی e-zine مورد بحث قرار خواهد گرفت). با سرعت دو یا سه برابر شارژ کنید.

مه 2009 به روز رسانی

موج عظیم لپ تاپ ها (ایسوس ، ایسر ، اچ پی ، دل و …) که در 16 ماه گذشته بازار رایانه های شخصی را تحت الشعاع خود قرار داده است ، برای بودجه های مصرف کننده و مدارس نیز به راحتی مورد استقبال قرار گرفته است! ما از دکتر نگروپونته متشکریم که صنعت کامپیوتر را تقریباً به تنهایی با هل دادن پروژه OLPC خود به بالای جدول رقابت شرکتها تغییر داد. جزئیات نزدیک به بهبود پیشرفت Negroponte که گروه ایسوس و نسخه رایانه شخصی با لینوکس است (در اصل) فاش شده است.

این افراد نه تنها در رنگ های خاکستری و سیاه استاندارد منتشر شدند ، بلکه در رنگ های صورتی ، سبز و سفید نیز منتشر شدند – ما می توانستیم ببینیم بازار وسیع تر از صنعت استاندارد رایانه های شخصی است). محصول آنها با چنان اشتیاق پذیرفته شد و بازار عمومی را تحت تأثیر قرار داد كه تولیدكنندگان بزرگ رایانه های شخصی مجبور به پاسخ سریع – شدند. اکنون در ژوئن 2009 ، ما از هر تولید کننده عمده ای نت بوک با قیمت کمتر از 500 دلار در دسترس داریم. خروجی کوچکتر و ارزانتر (حدود 77٪ قیمت پایین) و انتخاب سخت افزاری قوی که اکنون در فروشگاه ها و دفاتر رایانه در اطراف خود شاهد هستیم ، در اصل به دلیل تغییر یک سیستم خوش بینانه و گران قیمت توسط OLPC است.

موج مربوط به تصویب نیز در بهار سال 2009 ادامه دارد ، که منبع باز است ، از Open Office.org تا Linux ، و تاکنون سال خوبی را پشت سر گذاشته است. ما نه تنها تبلیغات بیشتری برای این محصولات در پستهای جریان اصلی مشاهده می کنیم ، بلکه افراد عادی (غیر فنی) از آنها درخواست می کنند ، سفارش می دهند و از آنها استفاده می کنند. این برای مایکروسافت به چه معناست؟ آیا واقعاً واکنشی در برابر قیمت های سریع افزایش وجود خواهد داشت؟ ما سالها در مورد ناامیدی صحبت کرده ایم ، اما آیا اکنون زمان آن فرا رسیده است که تأثیر زیادی بگذارد؟ این زمان ها برای صدای مردم هیجان انگیز است!

ارتباط

از آنجا که افراد بیشتری با بینایی لپ تاپ آشنا می شوند و می فهمند که برای همه کلاس ها برای دانش آموزان به کامپیوترهای پیشرفته نیاز ندارند و در عوض می توانند کامپیوترهایی را برای رفتن به خانه با کودکان فراهم کنند. پنگوئن های نرم افزار منبع باز نیز پیشگام خواهند بود. یک روز طولانی در انتظار سیستم آموزشی ما بود که ببیند این یک روش اقتصادی تر برای خدمت به معلمان و دانش آموزان است و بنابراین می تواند به همه آنها خدمت کند.

یک جنبه مهم – بسیار ارزش خواندن و کاوش – نگروپونته آنقدر متن باز است که اکنون یک ویکی را منتشر می کند که در آن یادداشت های تولید فنی ، نیازهای فنی ، نرم افزار ، کشورهای شرکت کننده ، عکس های نمونه اولیه و موارد دیگر را به طور آشکار نمایش می دهد www.l laptop.org ) داشتن چنین ابزاری در دست خیلی از مدارس و دانش آموزان در سراسر جهان ، به زودی و خیلی دور ، واقعاً می تواند تغییر کند چه کسی رای می آورد ، چه کسی در مکالمات جهانی در عرض چند ماه و در آینده سیاسی جهانی ما حضور خواهد داشت.

فراهم آوردن چنین ابزاری و ورود به دنیای خارج نه تنها برای دانش آموزان ، بلکه همچنین برای خانواده های آنها ، زیرا این بخشی از هدف است ، می تواند موج فزاینده ای از تغییرات اجتماعی را از طریق اشکال مختلف سواد و درک ایجاد کند. وقتی دیوارهای برابری و دسترسی حتی به این روش های کوچک فرو می ریزد ، فرصت ها برای پیشرفت افراد به سمت امکانات جدید فراوان است. پنگوئن ها ، منبع باز ، آموزش و لپ تاپ 100 دلاری از توانایی بالایی برای کودکان ، بزرگسالان و ملت های جهان برخوردار هستند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا