چه کالاهای در گمرک فرودگاه امام خمینی ترخیص می شوند؟

ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی شامل هرگونه کالایی است که منع قانونی نداشته و معمولا دارای حساسیت بالا و حجم و وزن کم می باشد. معمولا با توجه به حساسیت کالا و ضروری بودن کالا زمانی که کالا از طریق مرز هوایی و از طریق ایرلاین های مختلف وارد مرز ایران می گردد در گمرک فرودگاه امام خمینی تخلیه و سپس به انبار مسقف و تا مرحله قانونی گمرک صورت پذیرد و پس از انجام فرایند ترخیص در پروسه زمانی یک روزه و پرداخت های قانونی ، تحویل مشتری می گردد. گمرک فرودگاه امام خمینی یکی از مهم ترین گمرک های فعال در کشور می باشد، به طوری که اغلب کالاهای وارداتی به کشور از طریق مرزهای هوایی، همواره توسط این گمرک بارگیری و ترخیص می شوند.

امام خمینی | فرودگاه امام

ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی شامل چه کالاهایی می‌شود؟

همانطور که گفته شد برای ترخیص و واردات برخی از کالاها حتما باید اقدام به حمل هوایی و ترخیص آن از گمرک فرودگاه امام کنید. از مزایای گمرک امام خمینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:مدت زمان ترخیص کالا در این گمرک از زمانی که کالا بارگیری می‌شود تا زمان ترخیص نسبت به سایر روش‌های دیگر بسیار کمتر است.در در صورتی که تمامی مدارک را کامل کرده و همچنین قوانین را نیز رعایت کرده باشید، می‌توانید با سرعت هرچه تمامتر فرآیند ترخیص کالای خود را انجام دهید.دارای سرد خانه‌ای با حجم بسیار بالای پذیرش کالا می‌باشد که می‌توان کالاهای فاسد شدنی را به راحتی در این سردخانه‌ها نگهداری کرد.

برای ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام، انبارهایی مجهز و پیشرفته برای نگهداری کالا از زمان ورود تا زمان ترخیص آن‌ها وجود دارد. این انبارها دارای امکانات پیشرفته و با کیفیتی جهت حفظ و نگهداری کالا هستند. این امکانات شامل قفسه‌بندی ایمن و مدرن، سیستم‌های رطوبت سنجی، تفکیک کالاهای مختلف و تسریع در روند حمل و نقل کالا می‌باشند . در ساختمان اداره گمرک فرودگاه امام خمینی ، نظم و انضباط اداری به عنوان یکی از اصول اساسی مدیریتی رعایت می‌شود. به طور کلی با توجه به امکانات مناسب این انبارها، از کالاها به خوبی نگهداری شده و پس از ترخیص، بدون هیچ آسیبی به مقصد نهایی منتقل می‌شوند.

قوانین گمرک فرودگاه امام خمینی

گمرک فرودگاه امام خمینی در چارچوب قوانین و مقررات کشور، دارای قوانین و مقررات خاصی است که برای ترخیص کالا باید از آن‌ها پیروی شود. هر فرد یا شرکت بازرگانی و حتی مسافرانی که از طریق این گمرک وارد یا خارج می‌شوند، موظف به احترام به این قوانین هستند و در غیر این صورت به عنوان متخلف شناخته شده و طبق قوانین با آن‌ها برخورد خواهد شد. این قوانین به طور کلی عبارتند از:لازم به ذکر است که به دلیل تغییرات در روابط بین‌المللی، قوانین کشور و مقررات گمرکی، همواره در حال تغییر است. بنابراین برای ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی با کارشناسان و ترخیصکاران شرکت راهکار تجارت پایا در تماس باشید.

مدت زمان تشریفات گمرکی و ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینیچنانچه مرسولات پستی شما از مبدا توسط خطوط هوایی ایرانی ارسال شوند ۱ روزه به گمرک فرودگاه امام خمینی می رسند و در غیر اینصورت دو روزه خواهند رسید.عملیات ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی معمولا ۲ الی ۳ روز بعد با دریافت قبض انبار از شرکت هواپیمایی آغاز خواهد شد. پس از دریافت قبض انبار، نوبت به ثبت سفارش می رسد.تائیدیه ثبت سفارش ممکن است یک روز طول بکشد و سپس کد اظهار توسط سامانه گمرک ارائه می‌شود که آن هم ۱ روز طول می‌کشد. پس از تائید کارشناسان گمرک و پرداخت هزینه‌های گمرکی پروانه به داده خواهد شد.

وظایف یک شرکت حمل و نقل بین المللی چیست؟چرا به یک شرکت حمل و نقل بین المللی نیاز دارید؟ شرکت های حمل و نقل بین المللی چه خدماتی به مشتریان خود ارائه میدهند؟ برای پاسخگویی به این سوالات باید بدانید که فعالیت تخصصی این شرکت ها در چه زمینه‌ای میباشد. شرکت های حمل و نقل کالاهای صاحبان کالا را با عملیات ترانزیت کالا یا حمل و نقل تحت پوشش خود قرار میدهند، در نتیجه موظف به انجام فعالیت های فورواردی، فرایندهای کریری و پروسه قانونی حمل کالا با حضور در گمرکات، مناطق مرزی و بندری برای مشتریان شرکت خود هستند. ۴ روش لجستیک هوایی، دریایی، زمینی یا جاده‌ای و ریلی وجود دارند که توسط شرکت های حمل و نقل بین المللی ارائه میشود.

ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی با ترخیص کار گمرک

شما می‌توانید با بکار‌گیری ، کالای خود را با کوتاه ترین زمان ممکن و کمترین هزینه از گمرکات ایران ترخیص کنید. ترخیص کار گمرک بواسطه آگاهی نسبت به قوانین گمرکی، موقعیت و مزیت‌های گمرکات و تجربه کاری می‌تواند از هدر رفت هزینه و زمان جلوگیری کرده و راندمان تجارت و بازرگانی را دوچندان کند. مجموعه راهکار تجارت پایا با بیش از یک دهه سابقه فعالیت در امر ترخیصکاری، مفتخر است که تمام امور ترخیص کالا از گمرک را  با بالاترین کیفیت و کم ترین هدر رفت هزینه، برعهده گرفته و به سرانجام برساند.

همانطور که می دانید در هر کشور جهت ورود کالا روش های قانونی وجود دارد که شما بتوانید کالای مورد نظر را وارد و ترخیص نمایید. ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی یکی از راه های اصلی و قانوانی برای واردات و صادرات در ایران می باشد. در ایران هم مانند سایر کشورها راه های قانونی زمینی، دریایی، ریلی و هوایی تعریف شده است که بتوان در این گمرکات فرآیند  را انجام داد.معمولا بازرگانان با توجه به اهمیت و حساسیت کالا ترجیح می دهند حمل هوایی را انتخاب کنند تا بتوانند در اسرع وقت نسبت به ترخیص کالا از فرودگاه امام، کالای خود را دریافت نمایند.

لذا پروسه ترخیص کالا و روش های آن را باید به خوبی بررسی نمایید. همچنین باید از مدارک و مجوزهای مورد نیاز آگاهی داشته باشید و آنها را تهیه کنید. نکته حائز اهمیت دیگر آگاهی کامل از قوانین ترخیص کالا از فرودگاه امام است. از این رو سعی کردیم در اینجا با ارائه توضیحات کامل درخصوص روال کار فرودگاه امام خمینی و نحوه ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی، بازرگانان و تجار را نسبت به فرآیند ترخیص راهنمایی کنیم. لذا جهت ورود و ترخیص کردن کالا از فرودگاه امام خمینی موارد ذیل شرح داده می شود:موقعیت مکانی گمرک فرودگاه امام خمینی:

در گذشته فرودگاه مهرآباد از حجم زیادی از پروازها و همچنین ورود کالاها به صورت هوائی را به عهده داشت که با احداث فرودگاه امام خمینی، کمک شایانی در خصوص پروازهای خارجی و حمل بار هوائی را به عهده گرفت. فرودگاه امام خمینی (ره)، زیر نظر فرودگاه های شرکت بوده و کلیه پروازهای خارجی در آن ورود و خروج دارند که تخمین زده می شود که حدود 40 نام معتبر ایرلاین ها با بیش از 800 پرواز در هفته به فرودگاه های بین المللی دیگر، درحال انجام پرواز می باشد.از نظر موقعیت، فرودگاه امام خمینی حدود 25 کیلومتری تهران که از طریق جاده قم – تهران و یا بزرگراه تهران – ساوه قابل دسترس می باشد. لذا نزدیکی به تهران یکی از مزایای این گمرک می باشد که این مهم باعث می گردد دسترسی به گمرک فرودگاه امام خمینی آسان باشد

حوزه های ترخیص کالا از فرودگاه امام :گمرک فرودگاه امام خمینی شامل حوزه مسافری و امانات پستی وارداتی و ورود و خروج کالا می باشد. معمولا در گمرک فرودگاه امام خمینی در امر جابجایی مسافر و ترانزیت کالا و ورود موقت کالا و همچنین ورود قطعی کالا و صادرات کالا و همچنین  از گمرک فرودگاه امام خمینی صورت می پذیرد.ترمینال مسافربری با ظرفیت 6 میلیون مسافر و تقریبا 130 تن بار در سال را در بر دارد و ترمینال 2 بنام سلام و ترمینال 3 بنام ایرانشهر که در حال مطالعات قرار گرفته است، که جهت رفاه حال مسافران خط مترو توسط شهرداری تهران در حال احداث می باشد و این امر موجب می گردد که در زمان و هزینه صرفه جویی گردد.

با توجه به امکانات فوق و شرایط بوجود آمده، گمرک جمهوری اسلامی ایران توانست با راه اندازی و استقرار کردن، گمرک و با امکانات خاص شرایط را فراهم نماید که کالاهایی که نیاز ضروری داشته، ازقبیل: دارو و مواداولیه نمونه جهت کارخانجات تولیدی و در صورت نیاز به فوریت کالا، شرایط ترخیص کالا از گمرک امام را فراهم نماید. گمرک فرودگاه امام خمینی توانسته شرایط ترخیص جهت کلیه نیازهای شرکت های تولیدی و آزمایشگاهی، داروئی و نمونه های ارسالی به صورت شبانه روزی به خدمت گیرندگان ارائه نماید.

در حوزه تجاری، کالاهایی به صورت ورود موقت، مرجوعی، ترانزیت داخلی و خارجی و صادرات موقت و صادرات قطعی صورت میپذیرد. در حال حاضر 600 اظهار نامه به صورت رویه های متفاوت تنظیم می گردد که این امر، آمار بالایی در جابجایی کالا می باشد. بیشتر بخوانید: چگونگی انتقال کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی:جهت انتقال کالا از گمرک فرودگاه و پروسه ترخیص، در مرحله اول پس از ورود کالا به گمرک فرودگاه امام خمینی، توسط نمایندگان خط های هوایی تحویل گرفته می شود سپس به انبار مربوطه جهت تحویل و دریافت قبض انبار انجام می شود. لذا پس از دریافت قبض انبار و تحویل آن به صاحب کالا فرآیند ترخیص کالا از فرودگاه امام آماده انجام می باشد.

علت انتخاب گمرک فرودگاه امام خمینی:

اصولا ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی با سرعت بالا و در یک پروسه زمانی 2 تا 3 روزه صورت می پذیرد. گمرک فرودگاه امام خمینی دارای انبارهای مسقف و دارای سردخانه می باشد. که این امر باعث می گردد که ترخیص کالاهای حساس مثل دارو از این گمرک دارای اهمیت گردد. گمرک فرودگاه امام خمینی بصورت یکسره و حتی شبانه هم اقدام به ترخیص کالا بخصوص داروهای حساس می نمایند. لذا داشتن مدارک مثبته و ارائه آن ها به یک  که دارای تجربه کافی باشد باعث می گردد که کالا در سریعترین زمان ممکن ترخیص گردد.معمولا برای ورود کالا جهت ترخیص می بایست قبض انبار و گواهی مبدا و پکینگ لیست و فاکتور داشته باشیم.

مرجوع کردن کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی:

معمولا بعضی از مواقع پیش می آید که کالا مدت زمانی در گمرک می ماند که این امر باعث می گردد کالا متروکه شده و پس از ابلاغ به صاحب کالا به فروش می رسد و یا بعضی کالاها بنا به نظر استاندارد قابل ورود نمی باشد. لذا شرکت ترخیصکار به این امر واقف می باشد که کالا در اسرع وقت ترخیص شود. شرکت پارسا ترخیص سپهر که حق العملکار رسمی گمرک می باشد با کسب تجربه در کنار مشتریان عزیز به امر ترخیص کالا می پردازد. ما با تجربیات.مراحل ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی چگونه می باشد؟ شرکت ترخیص کالای احدی این افتخار را دارد که در کنار مجموعه شما آخرین اطلاعات گمرکی در خصوص، تعرفه، ارزش، نحوه ورود کالا، به صرفه ترین مسیر نحوه انتخاب ایرلاین، با کمترین هزینه ممکنه و بالاترین سرعت نسبت به ارائه مشاوره و تحویل کالا اقدامات لازم را انجام دهد .

بازرگانی احدی توانسته با حضور مداوم و مرتب در پیگیری کالا از زمان ورود تا زمان خروج درکنار صاحبان کالا قرار گیرد تا بتواند با توجه به مسائل اقتصادی با کمترین هزینه و با حداقل زمان لازم نسبت به  اقدام نماید که این امر باعث گردیده مشتریان شرکت پارسا ترخیص سپهر عامل معرف ما به دیگر همکاران صنایع باشند.به عنوان یک تاجر قطعا یکی از اهداف شما در حوزه توسعه کسب و کار خود، فعالیت در زمینه تجارت های بین المللی میباشد. فعالیت در حوزه تجارت های برون مرزی تنها زمانی سودآور خواهد بود که بتوانید با تسلط با هر مرحله از واردات یا صادرات کالا، بهترین انتخاب را داشته باشید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا