برترین های کسب و کارفناوری اطلاعات

چه کسانی می توانند لیپوماتیک کنند؟

یک روش بی خطر و نوین برای لاغری موضعی است. شما ممکن است تنها در یک قسمت بدن خود چاق باشید و با ورزش کردن همه نواحی بدنتان لاغر شود و این گاهی آزار دهنده است البته گرسنگی کشیدن و ورزش سخت در دراز مدت به شما نتیجه می دهد.

به همین دلیل بیشتر خانم ها و آقایان از این روش برای از بین بردن چاقی یک نواحی استفاده می کنند. این روش یک روش بهینه، بدون خطر و ارزان قیمت است.

سوال این جا است که با وجود اینکه این روش بدون خطر و عوارض است، آیا همه می توانند آن را انجام دهند یا خیر؟ این روش برای چه کسانی  مفید است؟ اگر می خواهید بدانید که این روش آیا برای شما مناسب است یا نه حتما این صفحه را به طور کامل مطالعه کنید.

افراد مناسب برای لیپوماتیک چه ویژگی هایی دارند؟

لیپوماتیک یک روش کاملا فردی است و شما بسته به اندامتان لاغر می شوید و انتظار نداشته باشید که کل بدنتان همانند یک مدلینگ شود این کار غیر ممکن و حتی خطرناک است.

این روش برای هر سنی که هستید توصیه نمی شود و شما باید بالای 20 سال سن داشته باشد. از نکات دیگری که حائز اهمیت است این است که شما نباید زمینه بیماری یا مشکلات دیگری داشته باشید.

لیپوماتیک یا پیکرتراشی بیشتر برای کسانی است که وزن ایده آل خود را دارند و تنها یک سری چربی دارند که نمی شود با ورزش آن را برطرف کرد.

بهترین افراد مناسب عمل پیکر تراشی غیر سیگاری ها هستند که عموما از سلامتی خوبی برخوردار هستند و چشم اندازی مثبت و انتظارات واقع بینانه ای را می توان از این روش برایشان داشت.

یک کاندیدای عمل لیپوماتیک همچنین دارای بیشترین خاصیت ارتجاعی پوست و عضله خواهد بود. در حقیقت اگر یک بیمار از قبل وزن قابل توجهی را از دست داده و دارای پوست های اضافه و شل شده باشد، جراحی لیپوماتیک برای او فقط ممکن است این نواقص را بدتر کند.

افراد مناسب عمل پیکر تراشی افرادی هستند که رژیم یا ورزش برای دفع چربی های اضافه در آن ها پاسخگو نبوده و همچنان نگران چربی های اضافی در برخی نواحی بدن خود هستند. اما نکته مهم این است که این عمل توسط بهترین جراح لیپوماتیک در تهران انجام شود تا تاثیر انرا در کوتاه مدت ببینید.

لیپوماتیک به چه کسانی توصیه نمی شود؟

اگر جزو افراد زیر هستید این روش به شما پیشنهاد نمی شود و برای مشاوره بهتر و از  بین بردن چربی هایتان با یک جراح مشورت کنید تا بهترین راه حل را به شما پیشنهاد دهد.

اگر این شرایط را دارید کاندید مناسبی برای لیپوماتیک نیستید:

سابقه بیماری خاصی دارید

مهمترین اقدام قبل از جراحی لیپوماتیک، انجام یک سری آزمایشات است و جراح در جلسه مشاوره در مورد سوابق بیماری با شما حرف خواهد زد. دلیل این اقدامات این است که شما باید سلامت فیزیکی داشته باشید. چرا که اگر مریض باشید یا یک سری بیماری خاص داشته باشید؛ انجام این عمل برای شما عوارض زیادی را به همراه خواهد داشت.

در صورت داشتن سوابق بیماری های زیر شما کاندید مناسبی برای این عمل نخواهید بود.

بیماری هایی از جمله:

  • بی نظمی در ضربان قلب
  • خونریزی شدید
  • دیابت
  • بیماری های عفونی
  • فشار خون
  • اختلالات مثل حملات قلبی
  • ایجاد لخته خون در بدن
  • بیماری های ریوی
  • بیماری های مربوط به سیستم ایمنی بدن

 

اگر افزایش وزن شدید دارید

به نقل از پزشکان غرب کلینیک لیپوماتیک تنها شکل بدن را تغییر می دهد و نمی تواند جای تغذیه مناسب و ورزش را بگیرد. اگر اضافه وزن زیادی دارید، باید بگوییم که برداشتن چربی بیش از حد از بدن شما ممکن است سلامتی تان را به خطر بیاندازد. برداشتن چربی بیشتر از 3.5 کیلوگرم برای شما خطرناک است.

نا امید نشوید برای حل مشکل حتما با جراح مشورت کنید و مطمئن باشید راهی بهتر را به شما پیشنهاد می کند. ما در پاسخگوی سوالات شما هستیم می توانید به صورت رایگان از ما مشاوره بگیرید.

اگر وزن ثابتی هم دارید باید سریع اقدام کنید به این صورت که بسته به وضعیتتان 3 الی 6 ماه وزنتان باید بررسی شود و اگر ثابت ماند می توانید لیپوماتیک را انجام دهید.

اگر داروی خاصی مصرف می کنید

اگر مشکلات و بیماری هایی مانند مشکلات قلبی و دیابت دارید و مجبورید که یک سری داروی خاص را در طول روز مصرف کنید ممکن است یک سری تداخلات دارویی برایتان پیش بیاید و سلامت شما به خطر بیافتد. این تداخلات دارویی در بیشتر مواق می تواند مشکلات بیشتری را برایتان به وجود بیاورد.

یک سری داروها وجود دارند که در حین عمل جراحی احتمال خونریزی را افزایش می دهد. این داروها شامل موارد زیر هستند:

  • داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی
  • آسپرین
  • کومادین یا وارفارین

در نتیجه شما باید در مورد داروهای مصرفی خود با جراح مشورت کنید تا در حین عمل مشکلی برایتان پیش نیاید. در ضمن ممکن است قبل از عمل جراح دستور دهد که یک سری داروها را که مانع متابولیسم لیدوکائین می شود، به مدت دو هفته قبل از عمل مصرف نکنید.

 

سن متاسب برای لیپوماتیک

سن معیار زیاد مهمی برای لیپوماتیک نیست اما به افراد زیر 20 سال توصیه می شود که این عمل را انجام ندهند. البته باید یادآوری کنیم که بسته به شرایط همه افراد دارای 20 سال به بالا هم نمی توانند این عمل را انجام دهند و ممکن است یکی از شرایطی را که در اینجا به آن اشاره کردیم را نداشته باشند.

برای این عمل باید یک سری آزمایشات اولیه را انجام دهید تا سلامت عمومی تان برای انجان این عمل تایید شود.

افراد زیر 20 سال به دلیل یک سری عوامل از جمله عدم بلوغ جسمی و عاطفی، انگیزه از انجام این عمل، درک کامل از درمان و زمانی برای استراحت، آماده نباشند به همین دلیل به این افراد توصیه نمی شود مگر اینکه لییپوماتیک برای درمان نوعی بیماری باشد.

اگر پوست انعطاف پذیری ندارید

کیفیت پوست نیز یکی از فاکتورهای مهم برای لیپوماتیک یا پیکر تراشی است. جراح با معاینه بدن شما متوجه حالت پوست از نظر ارتجاعی یا غیر ارتجاعی بودن آن می شود.

پوست همه افراد، همانند هم نیست و از نظر ارتجاعی بودن متفاوت است. اگر پوستتان انعطاف پذیری کمی دارد مسلما بعد از لیپوماتیک نمی تواند به حالت اولیه خود برگردد که در این صورت شما کاندید مناسبی برای این عمل نخواهید بود.

با افزایش سن، ساخت کلاژن در پوست کاهش پیدا می کند و در نتیجه پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد. بیمارانی که بالای 40 سال سن دارند حالت ارتجاعی پوست کمی دارند و ممکن است نتایج رضایت بخشی از لیپوماتیک نبینند.

 

اگر سیگاری هستید

سیگار دارای نیکوتین است که و باعث اسپاسم رگ های خونی می شود که جریان خون را مدخل می کنند. افراد سیگاری برای لیپوماتیک کاندید مناسبی نیستند و برای آن ها این جراحی خطرناک خواد بود.

خطرات لیپوماتیک برای افراد سیگاری شامل موارد زیر می شود:

  • استفاده از داروی بیهوشی ممکن است باعث مشکلات قلبی یا ریوی در آن ها شود.
  • این افراد 70 درصد بیشتر از سایر افراد دچار حمله قلبی می شوند.
  • مبتلا شدن به عفونت در افراد سیگاری بیشتر است.
  • روند بهبودی و دوران نقاهت برای این افراد بیشتر است.
  • بعد از لیپوماتیک و بر اثر داروی بی هوشی ممکن است سرفه هایی همراه با درد داشته باشند.

توصیه جراحان برای افراد سیگاری: برای افراد سیگاری که می خواهند لیپوماتیک را انجام دهند توصیه می شود که 2 هفته قبل و بعد از عمل سیگار مصرف نکنند تا نیکوتین بدن آن ها کاهش یابد و در هنگام عمل مشکلی برای آن ها پیش نیاید.

اگر بیش از حد اضطراب دارید

هر عملی بالاخره عوارض خود را دارد و لیپوماتیک از این قاعده مستثنی نیست. برخی از افراد زمانی که از این عوارض آگاه می شوند، بسیار مضطرب می شوند. اضطراب و استرس اثری منفی در این جراحی دارد اگر آن را از خود نتوانید دور کنید مسلما دچار عوارض آن خواهید شد.

توقعات غیر منطقی دارید

اگر انتظارات نا به جایی از این روش دارید دست نگه دارید. وظیفه جراح حفاظت از سلامتی شماست و ممکن است در یک جلسه نتواند همه چربی ها را خارج کند و گاهی خارج کردن بیش از حد چربی برایتان ضرر دارد.

پزشک صلاح کار را می داند و زمانی که به نتیجه دلخواه نرسیدید بدانید بخاطر وضعیت خودتان بوده است. برای اطلاع از نتایج نهایی می توانید در وب سایت جراح یا صفحه اجتماعی او تصاویر مراجعه کنندگان قبلی را مشاهده کنید.

اگر از مشروبات الکلی  استفاده می کنید

الکل با مواد بی هوش تداخل دارد و ممکن است در حین جراحی مشکلاتی برایتان پیش بیاید چرا که الکل باعث افزایش خونریزی می شود.

الکل مشکلات دیگری همچون افزایش تورم بدن و کم آب شدن بدن را نیز به همراه دارد. کسانی که می خواهند لیپوماتیک انجام دهند به آن ها پیشنهاد می شود که دو هفته قبل و  بعد از لیپوماتیک از مصرف آن خودداری کنند.

آیا من مناسب این عمل هستم؟

ما تا این جا کامل در مورد اینکه چه کسانی نباید لیپوماتیک را انجام دهند صحبت کردیم. برای مشاوره بهتر حتما به یک جراح با سابقه در این زمیینه مراجعه کنید و یا به آدرس mayoclinic.org مراجعه نمایید تا به پاسخ  تمامی سوالات خود برسید.

 چه کسانی بهترین کاندیدا برای انجام لیپوماتیک هستند؟

لیپوماتیک می‌تواند برای افراد بالای ۱۸ سال و با سلامت عمومی خوب انجام شود. به‌طورکلی، کاندیدهای خوب برای لیپوساکشن عبارتند از:

  • بزرگسالان با ۳۰ درصد اضافه وزن که دارای پوستی سفت، کشسان و تون عضلانی خوب هستند.
  • افراد سالمی که بیماری خطرناک یا شرایط پزشکی سخت ندارند که بتواند روند بهبودی را مختل کند.
  • افراد غیرسیگاری
  • افرادی که آنها کمتر از ۳۰ باشد.
  • افرادی که میخواهند فرم بدن خود را تغییر داده و لاغرتر کنند.
  • افرادی که بعضی از مناطق بدنشان به رژیم غذایی یا ورزش پاسخ نمیدهد.

مزایای عمل لیپوماتیک چیست؟

  • چربیهای زیر پوست یکنواخت میشود و مانند دیگر دستگاههای ساکشن چربی زیر پوست برآمده نمیشود.
  • تعداد روزهای استفاده از بادی شیپر در این نوع عمل بسیار کوتاه است و تنها ۲ هفته طول می‌کشد.
  • جمع کردن و شکل دادن به پوست از دیگر عملها بسیار بهتر است.
  • در این نوع جراحی از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود.
  • ورم و ترشح در این جراحی بسیار کم است.
  • احتمال عفونت بسیار پایین است.
  • آمبولی چربی بسیار کم است و تا به اینجا هیچ موردی گزارش نشده است.
  • به بستری شدن نیاز ندارد و فرد مورد جراحی بعد از عمل مرخص می‌شود.
  • خستگی و جراحت بدنی در این جراحی بسیار کم است. بنابراین نسبت به دیگر جراحیهای کاهش وزن بسیار راحتتر است.

جمع کردن و شکل دادن به پوست از دیگر عمل‌ها بسیار بهتر است.

چه کسانی باید از لیپوماتیک بپرهیزند؟

اغلب افراد، لیپوماتیک را یک روش سریع و آسان می‌دانند، اما مانند هر عمل جراحی دیگر نباید آن را ساده انگاشت. اگرچه لیپوماتیک نسبتا بی‌خطر است، اما برای افرادی که مشکلات سلامتی خاصی دارند، می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد. لیپوماتیک برای افرادی که بدن‌شان بسیار چاق است، مناسب نیست، زیرا جراحی باید در تمام نقاط بدن این افراد انجام شود، درحالی‌که استفاده بیش از حد از این روش خطراتی را متوجه بیمار می‌کند. پزشکان توصیه می‌کنند افراد چاق ابتدا باید یک دوره ورزش و مناسب برای چندین ماه یا یک سال داشته باشند و سپس درصورت نیاز اقدام به این عمل کنند.

باید توجه داشت که لیپوساکشن یک جراحی نیست و بعید است اثرات اضافه وزن بر سلامتی را بهبود بخشد. قبل از انجام لیپوساکشن، پزشک با توجه به عواملی مانند وزن، کیفیت پوست و سلامت کلی فرد تصمیم می‌گیرد که آیا وی کاندید مناسبی برای جراحی هست یا خیر. کاندیداهای لیپوساکشن باید نسبتاً سالم و بدون هیچ گونه بیماری جدی پزشکی باشند.

افرادی که باردار هستند یا دارای مشکلات شدید قلبی یا اختلالات انعقادی خون هستند، نباید لیپوساکشن انجام دهند، زیرا ممکن است در معرض خطر عوارض خطرناک و تهدید کننده زندگی مانند از دست دادن خون زیاد قرار بگیرند. با این وجود هر فرد بالای ۱۸ سال می‌تواند لیپوساکشن انجام دهد، اما افراد بالای ۴۵ سال ممکن است با خطر عوارضی مانند هماتوم (تورم خون در خارج از رگ‌های خونی)، عفونت و ترومبوآمبولی وریدی (لخته شدن خون در ورید عمقی مانند لگن) نیز مواجه شوند.

افرادی که بالاتری دارند، احتمال بیشتری دارد که پس از جراحی با عوارضی مانند لخته شدن خون مواجه شوند. کارشناسان توصیه می‌کنند قبل از انجام لیپوساکشن، فرد باید ۳۰ درصد وزن ایده آل خود را داشته باشد. برای مثال، اگر وزن بدن سالم فردی ۸۰ کیلوگرم است، نباید بیش از ۱۰۴ کیلوگرم وزن داشته باشد.

افراد سیگاری در معرض خطر بیشتر ابتلا به نوعی عفونت جدی به نام نکروز پوست پس از لیپوساکشن هستند. نکروز پوست اگر بلافاصله درمان نشود، می‌تواند کشنده باشد. و در واقع، تخمین زده می‌شود ۳۰ درصد از افرادی که به نوعی نکروز پوستی مبتلا می‌شوند – نه لزوماً از لیپوساکشن – می‌میرند. به همین دلیل است که جراحان توصیه می‌کنند افراد سیگاری حداقل ۳ هفته قبل از انجام لیپوماتیک یا لیپوساکشن سیگار را ترک کنند.

علاوه بر این، جراحان، انجام لیپوساکشن را در مناطقی که پوست خاصیت ارتجاعی دارد، توصیه می‌کنند. افرادی که در مناطقی که پوست خیلی الاستیک نیست و در حال حاضر شل است، لیپوساکشن می‌کنند، ممکن است بعد از برداشتن چربی از زیر آن متوجه شوند که پوستشان شل‌تر به نظر می‌رسد. باید توجه داشت که لیپوساکشن فقط در برخی از اعضای بدن قابل انجام است. این مناطق دارای چربی‌های زیرجلدی هستند. نوع دیگر چربی، است. این نوع چربی را نمی‌توان با لیپوساکشن از بین برد، اما با کمک و ورزش کاهش می‌یابد.

چربی احشایی است. این نوع چربی را نمی‌توان با لیپوساکشن از بین برد، اما با کمک رژیم غذایی و ورزش کاهش می‌یابد.

آیا لیپوماتیک خطر دارد؟

پزشک باید برای درمان با لییپوماتیک وقت بگذارد، زیرا این دستگاه مبتنی بر ارتعاش است و ممکن است پزشک خسته شده و اشتباه کند. ارتعاش شدید هم به بیمار و هم به پزشک آسیب می‌رساند. برخی خطرات و عوارض پس از لیپوماتیک و لیپوساکشن عبارتند از:

  • التهاب
  • بیحسی موضعی ناحیه تحت درمان
  • عفونت
  • مشکلات کلیوی یا قلبی
  • واکنش آلرژیک به داروها
  • سوختگی پوست
  • خارش
  • افزایش دمای بدن
  • حالت تهوع
  • احساس ضعف و سرگیجه
  • کبودی شدید: ممکن است چند هفته طول بکشد.
  • تورم: ممکن است تا ۶ ماه طول بکشد و مایع همچنان از برش‌ها ترشح کند.
  • ترومبوفلبیت: یک لخته خون در ورید تشکیل می‌شود که باعث التهاب و عوارض بعدی است.
  • بینظمیهای کانتور: اگر خاصیت ارتجاعی پوست ضعیف باشد، زخم به روشی غیرعادی بهبود یابد یا اگر برداشتن چربی ناهموار باشد، ممکن است پوست پژمرده، موج‌دار یا برآمده به نظر برسد.
  • مشکلات کلیوی یا قلبی: تغییر سطح مایعات بدن ممکن است باعث مشکلات کلیوی یا قلبی شود.
  • آمبولی ریه: چربی ممکن است وارد رگ‌های خونی شده و به ریه‌ها رفته و گردش خون در ریه‌ها را مسدود ‌کند.
  • خطرات در طول ریکاوری

قبل از اقدام برای لیپوماتیک چه نکاتی را باید در نظر بگیریم ؟

یک رژیم غذایی متعادل و سبک زندگی سالم، جزو شرط های اصلی برای رسیدن به اندام ایده آل است.

حتی با وجود رعایت رژیم غذایی و انتخاب سبک سالم در زندگی، باز هم این احتمال وجود دارد که چربی های موضعی در بدن شما شکل بگیرند که براحتی از بین نروند. لیپوماتیک می تواند یک قدم شما را به اندام ایده آلتان نزدیک کند. شما کاندید خوبی برای لیپوماتیک هستید اگر:

  1. چربی های موضعی دارید که با سایر بخش های بدنتان تناسبی ندارند
  2. دوست دارید در بعضی از بخش های بدنتان تغییراتی را ایجاد کنید
  3. از تجمع مایعات در بافت های بدنتان رنج می برید و از تورمی که در سطح پوستتان بوجود آمده است، ناراحت هستید
  4. از بزرگ بودن سینه هایتان خجالت می کشد (هم مردان و هم زنان) و می خواهید سایز سینه هایتان را را کم کنید می توانید از ” ” برای کاهش سایز سینه هایتان استفاده کنید.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا