صنعت و تجارت

یک اسکیمر پروتئین برای آکواریوم خود انتخاب کنید

از کارهای کثیف صنعت تصفیه فاضلاب برای ایجاد روشی عالی برای تمیز کردن آب آکواریوم خود با اسکیمر پروتئین تشکر می کنیم. متخصصان تصفیه فاضلاب دریافته اند که انواع زباله ها – از کربوهیدرات ها ، اسیدهای چرب و چربی ها گرفته تا ذرات معلق و فیتوپلانکتون ها – تمایل به جذب حباب های هوا دارند. حباب های کوچک از طریق ستونی از آب آلوده شناور می شوند و مواد زائد به کف موجود در بالای آن می چسبند. کف پر از پروتئین را از بالای گیاه فاضلاب بردارید و اولین قدم شما تمیز کردن آب است.

با قرار دادن یک اسکیمر پروتئینی به عنوان اولین ابزار برای تمیز کردن آب آکواریوم ، در حال کاهش بار تمیز کردن هستید ، زیرا قبل از اینکه باکتری های نیتریک کننده اجازه دهند نیترات ها به نیترات تبدیل شوند ، اسکیمر پروتئین را از بین می برد. در نتیجه ، این باکتری ها اکسیژن کمتری مصرف می کنند. بنابراین ، شما در آب آکواریوم خود سطح کمتری از نیترات و اکسیژن بیشتری دریافت می کنید ، که باعث خوشحال شدن ارگانیسم های درون آکواریوم شما می شود.

شباهت یک کرم ساز پروتئین

برخی از اصول مشترک در همه کفگیرهای پروتئینی ذاتی است. ابتدا آب از محفظه ای عبور می کند که یک سری حباب کوچک در آن وارد می شود. این حباب ها مواد ناخواسته را جمع می کنند و آنها را به سطح آب منتقل می کنند. در آنجا ، کف در یک اتاق دیگر جمع می شود. این کف به صورت یک مایع قابل جدا شدن ترکیب می شود. از آنجا که پر از آلاینده است ، می تواند از یک سیاه عمیق به یک سبز مایل به زرد روشن تغییر کند.

تفاوت در ساینده

طرح های اولیه تراشنده شامل یک سنگ هوا در پایه ستون بود که مقادیر زیادی از حباب های کوچک را منتشر می کند. طراحی بهتری با استفاده از پمپ برای دمیدن آب و هوا از طریق ونتوری یا ناحیه باریک ، به عنوان راهی برای ایجاد حباب های ریزتر ایجاد شد. اسکیمرهای پروتئین کوچکتر با استفاده از طرح Venturi مهندسی می شوند.

توسعه بیشتر شامل ایجاد حباب با استفاده از پروانه است. دفاعیات اصلاح شده است. در یکی از آنها اسکیمر پروتئین چرخ دنده ای استفاده می شود که از دیسک با پین های بیرون زده از دیسک با زاویه 90 درجه استفاده می کند. پایه دیگری که اسکیمر چرخ سوزنی نام دارد ، دارای سنجاق هایی است که عمود بر روتور پروانه بیرون زده اند. در طراحی جدیدتر که اسکیمر چرخ مشبک نامیده می شود ، از مواد مش بر روی دیسک ها استفاده شده است. تمام این طرح ها جریانی از حباب های هوا را از طریق پروانه ایجاد می کند تا کوچکترین حباب ایجاد شود. طراحی پروانه پیچ دار دارای مزایای متعددی از جمله کاهش صدا ، افزایش کارایی در حذف پروتئین و کاهش مصرف برق است

اسکیمرهای پروتئینی علاوه بر تفاوت در طراحی داخلی ، با توجه به محل قرارگیری آنها نیز متفاوت هستند. دستگاه های تراشکاری تولید شده ای برای قرار دادن در محفظه فیلتر وجود دارد. برخی دیگر ، که اسکیمرهای پروتئینی مستقل نامیده می شوند ، در کنار فیلتر آکواریوم شما قرار می گیرند. تنوع دیگری برای آویز شدن در داخل و پشت آکواریوم شما ساخته شده است.

اسکیمر مناسب پروتئین را انتخاب کنید

بنابراین ، چگونه اسکیمر مناسب آکواریوم خود را انتخاب می کنید؟ ابتدا قیمت های کفگیرهای پروتئینی ما را بررسی کنید. انتظار دارید 25 تا 50 دلار برای کفگیرهای ارزان قیمت ، 80 تا 100 دلار برای کالاهای میان رده و 300 تا 1200 دلار برای بهترین کفگیرهای پروتئینی پرداخت کنید. اندازه مخزن خود را تعیین کنید و یک کفگیر بخرید که نه تنها متناسب با اندازه آکواریوم شما باشد ، بلکه بهترین بودجه ای است که می توانید با بودجه ای که می توانید تهیه کنید.

به دلیل دو عامل ، هرگز به اندازه بزرگ ظرفیت کفگیر آسیب نمی رساند. اول ، اگر آکواریوم خود را ارتقا دهید ، می توانید کفگیر مخزن جدید خود را نگه دارید. دوم ، اگر بار بیولوژیکی مخزن از اندازه مخزن شما بیشتر باشد ، اسکیمر پروتئین هنوز می تواند با روند حذف زباله همگام شود.

ارتفاع لیسه را چک کنید. کارشناسان توصیه می کنند که تراش های طولانی تر بهتر از انواع کوتاه تر کار می کنند. به دنبال کفگیرهایی با حداکثر تولید حباب باشید. هرچه حباب های تراش دهنده کوچکتر باشند ، عملکرد بهتری دارند. شما می خواهید یک شکل سفید شیری در لوله تراشکار داشته باشید ، نه حباب های منفرد.

سرانجام ، تمیز و تمیز نگه داشتن خراش برای ایجاد یک محیط سالم برای ساکنان آکواریوم شما ضروری است.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا