دنیای وب

آیا اتوماسیون خانه های هوشمند زندگی مدرن را برای همیشه تغییر می دهد؟

اتوماسیون خانه های هوشمند به سرعت در بین مصرف کنندگان در سراسر جهان به رسمیت شناخته می شود. در این عصر و روز ، تأکید زیادی بر فناوری هایی شده است که زندگی روزمره را راحت ، سریع و آسان می کنند. اتوماسیون یکی از همین فناوری های در حال رشد است که از نظر نوآوری و کاربردها با سرعت فوق العاده پیشرفت می کند. اتوماسیون خانگی یا فناوری خانه هوشمند شامل اتوماسیون ترموستات ، امنیت ، کنترل دما و لوازم خانگی است. معرفی اینترنت اشیا ((IoT) انقلابی در اتوماسیون خانه های هوشمند ایجاد کرده است که باعث پیشرفت بهتر می شود. کنترل اتوماتیک وسایل الکترونیکی و برقی را در خانه ها فراهم می کند. کاربران از طریق اتصال بی سیم به این دستگاه ها دسترسی پیدا می کنند. تولیدکنندگان لوازم خانگی از سراسر جهان مشتاقند لوازم کارآمدتر و مقرون به صرفه تری برای ایجاد فروش و اطمینان از رضایت مشتری ایجاد کنند. در نتیجه ، تقاضای جهانی برای اتوماسیون خانه های هوشمند با سیستم های پیشرو خانگی از بین می رود.

نکات عالی فناوری اتوماسیون خانه های هوشمند

تلفن های هوشمند می توانند تقریباً به هر چیزی و همه فناوری های موجود در آن متصل شوند. بانکی ، سرگرمی یا راه اندازی خانه باشد. فناوری خانه با سرعت بالایی در حال توسعه است. این فناوری امیدوارکننده ، راحت و به سرعت در حال توسعه است. دنیای مدرن در حال استفاده از فن آوری در خانه ها ، محل کار و سایر زمینه های زندگی روزمره بشر به نقطه عطفی رسیده است. هوش مصنوعی (AI) فناوری دیگری است که به زندگی روزمره انسان راه می یابد. در دسترس بودن بی شمار دستگاه های خودکار و مفاهیم پیشرفته در فناوری مصرف کننده و نمایشگاه های تجاری مانند نمایشگاه برق مصرف کننده (CES) تنها نشان دهنده پیشرفت در فناوری اتوماسیون است. در کنار این پیشرفت ها ، به ویژه فناوری هوشمند و فناوری خانه های هوشمند قابل دسترسی است. این ممکن است یکی از بزرگترین نکات مهم برای مصرف کنندگان در سراسر جهان باشد. در کنار ویژگی های خانگی خودکار و دستگاه های امنیتی ، مصرف کنندگان شاهد ظهور فناوری هایی مانند دوربین های نظارت بر حیوانات خانگی و خرید خودکار خواهند بود. نگاهی به برخی از روندهای درخشان اتوماسیون خانگی:

دوربین های حیوانات خانگی

دوربین مداربسته یا دوربین مداربسته ، عنصر اصلی اولیه امنیت در مورد اتوماسیون خانگی بود. با ترکیبی از دوربین های امنیتی و اتوماسیون خانه های هوشمند ، ضروری تر و پیچیده تر می شود. در کنار استفاده استاندارد برای اهداف امنیتی ، دوربین های نصب در خانه می توانند به صاحبان حیوانات خانگی کمک کنند تا فعالیت های حیوانات خانگی خود را کنترل کنند. این دوربین ها دارای سنسورهای حرکتی هستند که می توانند هنگام حرکت حیوانات خانگی خود فعال شوند. این دستگاه ها همچنین می توانند حیوانات خانگی را که مستعد آسیب به مبلمان و سایر وسایل خانه هستند ، آرام کنند. به عنوان مثال ، دوربین تعاملی Petcube Play که اخیراً راه اندازی شده است ، یک دوربین حیوان خانگی Wi-Fi داخلی است که به صاحبان حیوانات خانگی اجازه می دهد حیوانات خانگی خود را از طریق تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های هوشمند بررسی کنند. همچنین امکان تعامل با کمک دوربین صوتی دو طرفه و دوربین فیلمبرداری HD را فراهم می کند. هشدارهای صوتی اضافه شده به دوربین ها ، هنگام وقوع رویدادهای مهم ، به کاربران اطلاع می دهند.

آشپزخانه بی سیم

آینده ، کلید واژه اتوماسیون خانه های هوشمند است. تولیدکنندگان لوازم و فن آوری های مدرن خانگی مشتاقند از فناوری هایی استفاده کنند که رضایت و راحتی مشتری را فراهم کند. به عنوان مثال ، URBANEER اخیراً با مشارکت کنسرسیوم برق بی سیم یا WPC اولین آشپزخانه بی سیم موجود در بازار را تولید کرد. این شامل محصولات آشپزخانه اتوماتیک است که با استفاده از فناوری پیشرفته برای ایجاد حداکثر راحتی مشتری و استفاده بهینه از فضای خانه طراحی شده است. این محصولات قابل تنظیم برای خانه های مدرن بسیار مناسب هستند. پس از راه اندازی خط مبلمان تغییر دهنده بازی با شارژرهای داخلی توسط Ikea ، چندین شرکت دیگر وارد مبلمان شارژ بی سیم شده اند. این نوع مبلمان برق را با کمک میدان های الکترومغناطیسی از طریق یک پایه و یک گیرنده منتقل می کند. از لامپ ها به میزهای کناری گرفته تا پالت های شارژ مستقل ، شرکت هایی مانند Ikea انقلابی در صنعت اتوماسیون خانگی ایجاد کرده اند. شرکت دیگری به نام Curvilux ، اخیراً میز تحریر خود را با یک پد شارژ بی سیم متصل کرده است.

نفس کشیدن هنگام خواب

بهبود فناوری خواب بخشی از انقلاب اتوماسیون خانه های هوشمند است که در سراسر جهان اتفاق می افتد. شرکت ها در حال راه اندازی دستگاه های پیشرفته ای هستند که از فناوری و داده ها برای مدیریت سلامت ، خواب ، ورزش و سایر فعالیت های کاربران استفاده می کنند. جدا از ردیاب های تناسب اندام ، تختخواب های هوشمند و بالش ها ، تولیدکنندگان محصولات برجسته دیگری را ارائه می دهند. به عنوان مثال ، محرک بویایی Sensorwake 2. این ساعت با بوی مطبوع و دلخواه کاربران را از خواب بیدار می کند. از ملودی های نرم ، نور پویا و رایحه هایی استفاده می کند که بلافاصله باعث می شود کاربر روحیه خوبی داشته باشد. یکی دیگر از کشف های پیشگام در اتوماسیون خانگی ، ربات خواب است. برای بیان این موضوع ، Somnox اخیراً اولین ربات خواب جهان را معرفی کرده است که با تحریک تنفس خواب را بهبود می بخشد. همچنین می تواند به کاهش استرس و افکار ناخواسته کمک کند. صداهایی مانند ضربان قلب و مراقبه هدایت شده می توانند به کاربران کمک کنند تا سریعتر به خواب روند.

موسیقی چند اتاقه

اگرچه چند سالی است که موسیقی چند اتاقه وجود دارد ، اما فناوری از نظر برنامه ها و دستگاه های نوآورانه دچار تحولات سریعی است. تولیدکنندگان صنعت اتوماسیون خانه های هوشمند مشتاقند محصولات پیشرفته ای را که می توانند انواع مختلف موسیقی را در اتاق های مختلف خانه بر اساس روحیه کاربران پخش کنند ، منتشر کنند. محصولات امروزی چند اتاق شامل بلندگوهای هوشمند ، گیرنده های AV ، فرستنده های شبکه ، بلندگوهای بی سیم و بلندگوهای استریو همگی با استفاده از فناوری بی سیم یا با ایجاد شبکه مش خاص خود کار می کنند. بیشتر این سیستم های موسیقی روی وای فای در خانه کاربران کار می کنند. DTS Play-Fi ، AirPlay 2 ، Sonos One ، Amazon Echo ، Amazon Alexa ، Google Chromecast Audio و Bose Soundtouch 10 چند نمونه از سیستم های موسیقی چند اتاقه هستند که با یک تجربه کاربری قابل تنظیم در دسترس هستند. تقریباً همه این سیستم ها دارای یک برنامه تلفن هوشمند اختصاصی هستند که امکان دسترسی آسان و کنترل بدون دردسر را در چندین اتاق فراهم می کند.

مروری بر بازار اتوماسیون خانه های هوشمند

انتظار می رود بازار جهانی اتوماسیون خانه های هوشمند در سال های آینده شاهد رشد حیرت انگیزی باشد. عمر با کنترل از راه دور و تقاضای زیاد برای اتوماسیون همچنان طعمه اصلی کاربرانی است که محصولات پیشرفته موجود در بازار را انتخاب می کنند. افزایش درآمد یکبار مصرف و آگاهی در مورد نوآوری هایی که در دنیای فناوری در حال وقوع است ، می تواند فرصت های شغلی قابل توجهی را برای بازیگران عمده بازار مانند Honeywell International Inc ایجاد کند. شرکت الکترونیک Lutron Legrand SA؛ اشنایدر الکتریک و دیگران. تقاضای زیاد برای سیستم های تهویه مطبوع ، آشپزخانه هوشمند ، امنیت هوشمند و سیستم های مدیریت انرژی می تواند تقاضا برای بازار جهانی را در آینده نزدیک تحریک کند.

نفوذ روزافزون اینترنت اشیا one یکی از عوامل اصلی مسئول نوآوری های انجام شده در فناوری اتوماسیون خانه های هوشمند است. ورود فناوری های ترموستات هوشمند ، مانند Z-Wave ، C-Bus ، ZigBee ، KNX ، EnOcean و سایر فناوری ها ، پذیرش و پیاده سازی فناوری بی سیم را ساده کرده است. این فناوری نقش مهمی در محبوبیت دیوانه کننده اتوماسیون خانگی دارد. بزرگترین شرکتهای موجود در بازار مشتاقانه سرمایه گذاری زیادی در زمینه تحقیق و توسعه همراه با همکاری تجاری دارند. تقاضای فزاینده برای سرگرمی در منزل ، امنیت و مدیریت انرژی را می توان نشانه حیاتی رشد این صنعت دانست.

در پایان ، انتظار می رود طی چند سال آینده محصولات بی شماری جدید برای اتوماسیون خانه های هوشمند وارد بازار شود. اکثر این محصولات به شدت به اینترنت اشیا ، هوش مصنوعی و فناوری حسگر هوشمند متکی هستند. بهترین نکته در مورد محصولات خانه هوشمند خودکار روشی است که به کاربران اجازه می دهد کنترل کاملی بر روش ترجیح محصولات خود داشته باشند. همچنین انتظار می رود سهولت دسترسی به آخرین فن آوری ها و محصولات پیشگام برای شرکت های فعال در این بازار اولویت ایجاد کند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا