دنیای وب

آیا بازاریابی فروش مستقیم با بازاریابی چند سطحی متفاوت است؟

چند سال پیش ، من با اولین شرکت بازاریابی چند سطح خود یا MLM همکاری کردم و دقیقاً نمی دانستم که یک شرکت MLM چیست. فکر می کردم فقط آرایش می فروشم و دیگران را تشویق می کنم که به من بپیوندند. به محض ورود به صنعت ، چشم خود را به مجامع شرکتهای بازاریابی فروش مستقیم و انواع مختلف شرکتهای فروش مستقیم باز کردم. بازاریابی چند سطح ، بازاریابی شبکه ای ، بازاریابی وابسته ، بازاریابی اینترنتی و هر عبارت هیجان انگیز دیگر برای سال نو وجود دارد. در هر صورت ، من واقعاً گیج شده بودم. من همیشه افرادی را پیدا می کنم که تفاوت بین انواع مختلف شرکت ها را درک نمی کنند ، بنابراین فهمیدم که آن را برای همه شما تجزیه می کنم. در وبلاگ امروز من به بازاریابی چند سطحی تمرکز خواهم کرد.

فروش مستقیم به بازاریابی: فروش مستقیم صنعتی است که در آن شرکت ها محصولات یا خدمات خود را مستقیماً از طریق فرآیند توزیع به مصرف کنندگان می فروشند.

اساساً ، اصطلاح “فروش مستقیم” را به عنوان یک دسته گسترده برای بازاریابی چند سطح و بازاریابی وابسته در نظر بگیرید. فروش مستقیم بازاریابی نیز از این دو نوع شرکت فراتر می رود. همچنین شرکتهای یک لایه وجود دارند که معمولاً صنایعی مانند املاک و مستغلات و خدمات مالی را شامل می شوند. یک سطح که در آن توزیع کنندگان برای کاری که انجام می دهند جبران می شوند.

بازاریابی فروش مستقیم: بازاریابی چند سطحی

بازاریابی چند سطحی (MLM) صنعتی است که در آن اشخاص حقیقی یا حقوقی به نام توزیع کنندگان محصولات یا خدمات شرکت را از طریق گروهی از توزیع کنندگان می فروشند.

در رهن و رهن های دریایی ، افراد می توانند حق فروش محصولات یا خدمات یک شرکت خاص را بخرند و بتوانند اقلامی را که می فروشند یا می فروشند کمیسیون بدست آورند. آنچه جذابیت بازاریابی چند سطحی را ایجاد می کند این است که شما نه تنها محصولات / خدماتی را که می فروشید کمیسیون دریافت می کنید ، بلکه وقتی افراد به مشاغلی که آن را اداره می کنند وارد می شوند از کارمزد فروش نیز برخوردار می شوید.

در شرکت های مبتنی بر محصول ، مانند مری کی ، آموی ، ارگانو گلد و … ، توزیع کنندگان می توانند محصولات را به صورت عمده و خرده فروشی خریداری کنند که معمولاً 50٪ نسبت به قیمت عمده فروشی افزایش دارد.

در شرکت های مبتنی بر سرویس ، مانند Legal Shield ، ACN و غیره ، توزیع کنندگان ملزم به استفاده از این سرویس برای حفظ توزیع خود هستند.

علاوه بر این ، از آنجا که توزیع کنندگان افراد بیشتری را وارد شرکت می کنند و محصولات بیشتری را به فروش می رسانند ، آنها می توانند به رتبه های خاصی برسند.

MLM بر اساس رتبه بندی است که به افراد انگیزه می دهد تا تولید بیشتری داشته باشند. همانطور که در رتبه ها پیشرفت می کنید ، می توانید کمیسیون های بالاتری کسب کرده و جوایز بیشتری کسب کنید.

بازاریابی فروش مستقیم: نقطه ضعف بازاریابی چند سطحی

صنعت بازاریابی چند سطح اغلب با منفی زیادی همراه است. معمولاً وقتی کلمات Network Marketing یا MLM را می شنوید ، می شنوید: کلاهبرداری! قبل از وضع مقررات خاص ، افرادی بودند که به طور غیرقانونی به فروش مستقیم می پرداختند. بسیاری از شرکت های پرواز شبانه وجود داشتند که فعالیت های غیرقانونی مانند طرح های Ponzi را انجام می دادند. مسئله در اینجا این است که اکثر کمیسیون ها با عمل آوردن مردم به جای فروش محصولات یا خدمات ایجاد می شوند.

با این حال ، فدرال رزرو سالها پیش بسیاری از این شرکتها را تعطیل کرد. با این حال ، به یاد داشته باشید که هنوز چند شرکت غیرقانونی در آنجا باقی مانده اند.

بازاریابی فروش مستقیم: نتیجه گیری

در مجموع ، این یک صنعت قابل دوام است که به هر کسی اجازه می دهد تا زندگی خوبی داشته باشد و به دوستان واقعی خود فرصت ایجاد ثروت را بدهد. تصمیم درگیر شدن در این صنعت به آنچه شما به دنبال آن هستید بستگی دارد. خوشبختانه شرکتهای متنوعی برای همه وجود دارد. چه شما به مهمانی های مهمانی در خانه برای فروش آرایش و جواهرات علاقه داشته باشید ، حتی نان دیده اید! همچنین مشاغل آنلاین وجود دارد.

پیشنهاد می کنم فروش مستقیم به بازاریابی را امتحان کنید. اگر به دنبال یک فرصت خاص هستید ، من گزینه هایی دارم که می توانم به شما پیشنهاد کنم. من درگیر بازاریابی شبکه ای ، بازاریابی وابسته و بازاریابی اینترنتی بوده ام ، بنابراین تجربه ای برای به اشتراک گذاشتن دارم.

در زیر نظر دهید و به اشتراک بگذارید!

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا