دنیای وب

آیا باید نام دامنه .Com الزامی باشد؟

پسوند نام دامنه .com بدون شک محبوب ترین و مورد نیاز است. بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای انتخاب دیگران ، نام خود را متناسب با پسوند تنظیم کنند. با این حال ، با معرفی دامنه های سطح بالاتر (gTLDs) توسط تنظیم کننده ، ICANN ، سلطه .com ممکن است به زودی پایان یابد.

در گذشته ، ثبت نام دامنه به چند gTLD محدود می شد. .com ، .net ، .biz ، .org ، .edu ، .gov ، و غیره اما اکنون ، این داستان تغییر کرده است که اکنون می توانید از جالب ترین gTLD هایی که قبلاً وجود نداشت ، استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر دامنه دارید و می خواهید دامنه را ثبت کنید ، پسوند .band اکنون برای شما در دسترس است. بنابراین ، اگر نام باند شما “غذای روح” باشد ، می توانید نامی مانند “soulfood.band” را ثبت کنید و هرکسی که این نام را می بیند ، به راحتی می داند که متعلق به یک گروه است. سایر برنامه های افزودنی جدید gTLD عبارتند از: .photography ، .actor ، .church ، .ceo ، .boutique ، .academy ، .business ، .agency و غیره.

در نتیجه ، نیازی به ثبت نام دامنه a.com نیست و بسیاری از افراد به دلیل منحصر به فرد بودن ، موارد جدید را ترجیح می دهند. به عنوان مثال ، در گذشته کلیساها هنگام اجرای نام دامنه خود از پسوند.org استفاده می کردند اما اکنون از پسوند .church استفاده می کنند و این باعث می شود علاوه بر بازاریابی ، مارک تجاری را نیز تقویت کند. gTLD های جدید همچنین باعث کاهش طول نام دامنه ها می شوند و یادآوری افراد را راحت تر می کنند. به عنوان مثال ، “گروه موسیقی موسیقی” که نمونه آن در بالا استفاده شده است ، در صورت عدم ارسال gTLD های جدید ، باید “soulfoodband.com” را به جای “soulfood.band” ثبت کنید.

علاوه بر این ، این مبتدیان را قادر می سازد از آنجا که بیشتر نام های داغ گرفته شده است ، نام های انتخابی را دریافت کنند. همچنین چهره بازاریابی آنلاین به دلیل این gTLD های جدید تغییر خواهد کرد. این احتمال وجود دارد که موتورهای جستجو ، به ویژه Google ، بتوانند الگوریتم های خود را برای قرار گرفتن در حوزه های سطح بالا جدید تغییر دهند. بازاریابان اینترنت نیز نیاز دارند استراتژی های خود را تغییر دهند زیرا موتورهای جستجو ممکن است الگوریتم های خود را تغییر دهند.

ثبت نام دامنه دیگر یکسان نخواهد بود زیرا مسیر ثبت نام اکنون با آخرین gTLD ها گسترش یافته است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که مطمئن شوید که با یک ثبت نام معتبر ICANN سر و کار دارید تا روند ثبت نام شما بدون مانع و ارزان باشد. همچنین هنگام انتخاب نام برای ثبت نام باید از نقض نشان تجاری احتیاط کنید. در حقیقت ، بهتر است قبل از ثبت نام دامنه برای آن ، علامت تجاری با نام تجاری خود را بدست آورید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا