دنیای وب

آیا تبلیغات بنر هنوز یک شکل مؤثر از تبلیغات آنلاین است؟

بانرها پیشگام بازاریابی اینترنتی هستند. اولین بنر ظاهر شد http://www.hotwired.com (همین الان http://www.wired.com) در تاریخ 27 اکتبر 1994 در قالب یک آگهی برای AT&T. از آن زمان تاکنون تبلیغات بنر آنلاین به اشکال مختلفی صورت گرفته است.

بانر تبلیغاتی گرافیکی است که در وب سایت ها به عنوان شکلی از تبلیغات استفاده می شود. تبلیغات بنر می تواند در هر سایز دلخواه شما باشد ، اما استاندارد قابل قبول 468 پیکسل عرض و 60 پیکسل ارتفاع دارد. با توجه به استقبال گسترده از این اندازه ، می توان از همان بنر در اکثر وب سایت ها استفاده کرد بدون اینکه مجبور به تنظیم مجدد اندازه و طرح باشید. اگرچه می توان از تبلیغات بنر برای تبلیغ شماره تلفن ، آدرس یا هر چیز دیگری که می خواهید استفاده کنید ، هدف اصلی تبلیغات بنر این است که از کسی بخواهید که روی آنها کلیک کند و به وب سایت شما مراجعه کند.

در مورد اثربخشی بنرها اختلاف نظر زیادی وجود دارد. برخی به این سوگند یاد می کنند ، برخی دیگر سوگند می خورند و می گویند که ارزش خسته شدن ندارند اگرچه نرخ کلیک به طور مداوم در حال کاهش است ، در مورد تبلیغات بنر نیز می توان گفت. متوسط ​​نرخ کلیک (CTR) برای تبلیغات بنر در حدود 0.5٪ است. با این حال ، با طراحی بنر خوب و موقعیت یابی مناسب ، باز هم با ترکیب نرخ تبلیغات زیر متوسط ​​و نرخ پاسخ بالاتر از متوسط ​​، بازده خوبی در سرمایه گذاری حاصل می شود.

تبلیغات بنر به هر سه روش فروخته می شود: هزینه هر هزار برداشت (CPM) ، پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) ، یا پرداخت به ازای هر اقدام (PPA).

خرید یک بنر PPC معمولاً گرانتر از مبنای CPM است ، اما می تواند موثرتر باشد زیرا مردم در واقع با کلیک کردن روی سایت شما نوعی اقدام را انجام می دهند. یک اشکال در بنر PPC این است که یک شخص ممکن است بیش از یک بار روی یک تبلیغ کلیک کند و برای هر کلیک هزینه آن را بپردازید. با این حال ، برخی از ارائه دهندگان تبلیغات آدرس IP را ردیابی می کنند و روزانه فقط یک کلیک در کامپیوتر دارند. اگرچه بیشتر جاها این کار را به این دلیل ساده انجام نمی دهند که به معنای پول کمتری در جیب آنها است.

کارآیی بنرهای مربوط به هزینه ممکن است بسته به موقعیت آنها در صفحه وب ، کمی متفاوت باشد و معمولاً به همان مبلغی پرداخت می کنید که آیا بنر به صورت برجسته در بالای صفحه نمایش داده می شود ، یا در گوشه پایین پنهان می شود. اکثر سایتهای بنر CPM بنرها را در سراسر سایت می چرخانند (عملیات سایت – ROS) و در طول صفحه. تبلیغات بنر برای دسترسی به عموم مردم معمولاً از 1 تا 10 دلار برای هر هزار برداشت ، در حالی که سایتهای هدفدار ممکن است نرخ CPM را از 30 تا 50 دلار یا بیشتر دریافت کنند. اگرچه ممکن است خیلی به نظر نرسد ، تبلیغات بنر می تواند بسیار گران باشد. آیا ریاضیات با من است:

اگر 10 دلار به ازای هر هزار برداشت (CPM) پرداخت کنید و نرخ کلیک آن میانگین صنعت 0.5٪ است ، بنابراین 10 دلار برای شما هزینه می کند تا 5 نفر را برای سایت خود دریافت کنید ، یا 2 دلار برای هر شخص. اگر 2٪ بازدید کنندگان سایت شما خرید انجام دهند ، CAC 100 دلار (2٪) است. این بدان معناست که هر معامله ای که انجام دهید شما را ملزم به پرداخت 100 دلار هزینه تبلیغات می کند. برخی وب سایت ها نمی توانند 2٪ از بازدید کنندگان را به مشتری تبدیل کنند ، به ویژه هنگامی که از یک بنر سرچشمه گرفته باشند.

برای اینکه تبلیغات بنر مؤثر باشد ، شما باید نرخهای کلیک بالای متوسط ​​، قیمتهای پایین بنر متوسط ​​را با هم ترکیب کنید و یا یک محصول گران قیمت یا یک محصول دارای رمزگذاری بالا (مانند یک محصول اطلاعاتی) بفروشید یا پیش زمینه را در دست داشته باشید. می توانید در فروش دوم ، سوم ، چهارم و حتی بیست فروش درآمد کسب کنید.

معمولاً بنرهای پرداختی برای هر کار گرانترین هستند ، زیرا شما فقط هزینه لازم را پرداخت می کنید. این می تواند یک محصول را بفروشد یا شخصی را در لیست ایمیل یا هر اقدام دیگری که می خواهید مشترک شوید. بنرهای PPA می توانند بسیار شبیه به یک برنامه وابسته باشند و از همان نوع ردیابی استفاده کنند.

تبادل بنر

درست مانند تبادل لینک ، برخی از شرکت ها دارای برنامه های مبادله بنر هستند. بیشتر برنامه های تعویض بنر رایگان است و برخی ممکن است شما را مجبور به پرداخت هزینه مدیریت ماهانه برای تأمین هزینه های خود کنید.

بسیاری از شرکت های رایگان با درصد نامتناسب تبلیغات بنری که در سایت شما نمایش می دهند ، در مقابل تبلیغات بنری که در سایت های دیگر نمایش داده می شوند ، درآمد کسب می کنند. بیایید بگوییم که برای بدست آوردن 10،000 برداشت ، باید یک بنر خاص در سایت خود قرار دهید ، اما در عوض فقط 8000 برداشت برای تبلیغ خود در سایت شخص دیگری دریافت می کنید. اینگونه است که خود سایت ها تأمین می شوند. آنها 2000 تصور اضافی را که از دست می دهید به فروش می رسانند تا سود کسب کنند.

برخی از مبادلات بنر خالص و ساده هستند. اگر بنر خود را در سایت خود قرار دهید ، بنر شما را در سایت خود قرار خواهم داد. اگر هر دو سایت به یک اندازه علاقه داشته باشند و از ترافیکی نسبتاً یکسان برخوردار باشند ، در این مورد هیچ اشتباهی وجود ندارد.

برخی از سایتها آمار شما را ردیابی می کنند و برخی دیگر به شما امکان می دهند چندین بنر را بارگیری کنید تا بتوانید در سایتهایی که قرار گرفته اند چرخانده شوید. به این ترتیب می توانید تعیین کنید در صورت پرداخت هزینه برای شما بهتر است. همچنین همیشه ایده خوبی است که از ابزار ردیابی تبلیغات خود استفاده کنید تا بتوانید کلیک های سایت خود را ردیابی کرده و ببینید که در واقع چه تعداد منجر به فروش می شوند.

برخی از شرکت های مبادله علامت به عنوان بخشی از برنامه خود علامت را برای شما طراحی می کنند. اگرچه پیشنهاد می کنم بنرهای خود را طراحی کنید (یا طراحی کنید). اگر می خواهید به شرکت تبادل علامت گذاری اجازه دهید آن را برای شما طراحی کند ، اطمینان حاصل کنید که این هدف قرار دارد. برخی از این شرکت ها از برنامه هایی استفاده می کنند که بطور خودکار بدون ایجاد لمس دست انسان و به چشم انسان دیده نمی شوند ، تا زمانی که به دست شما برسند ، به طور خودکار آرم شما را ایجاد می کنند. مانند هر نوع تبلیغات ، طراحی ، تهیه و فوری آرم شما بسیار مهم است.

از آنجا که هدف از بنر متوقف کردن است ، قطع کردن ذهن مسافر در یک گشت و گذار ، و کلیک بر روی بنر یک تصمیم انگیزشی است. مردم برای تصمیم گیری در مورد پرداخت نیاز به دلیل دارند ، بنابراین باید تصمیم خود را برای آنها بگیرید. در اینجا چند نکته برای کمک به ایجاد بالاترین CTR ممکن وجود دارد:

– یک تماس برای اقدام دارید. همیشه بر روی پرچم خود “اینجا را کلیک کنید” یا برخی از تفاوت های آن را بگویید. من می دانم که این صداها بسیار ساده است ، اما اغلب مورد غفلت واقع می شود و به راحتی می تواند نرخ کلیک را دو برابر کند.

– یک دکمه اضافه کنید. قرار دادن کلمات “اینجا را کلیک کنید” در یک دکمه فیزیکی یا واضح بر روی بنر شما ، پاسخ شما را بهبود می بخشد.

در نشانه ها جایی برای چابکی وجود ندارد. بنر پیام شما باید فریاد بزند.

– سعی کنید این سؤال را بپرسید: “آیا می خواهید در مدت 15 دقیقه 15٪ از بیمه اتومبیل خود را پس انداز کنید؟” سؤالات بهتر از عبارات عمل می کنند ، به خصوص هنگامی که برای هیجان مخاطب خود استفاده می کنید. مطالعات نشان داده اند که با تغییر یک عبارت به یک سؤال ، می توانید نرخ کلیک خود را 16٪ افزایش دهید.

– در صورت لزوم از شوخ طبعی استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که واقعاً خنده دار است و ابتدا نظرهای دیگری کسب کنید. غالباً ممکن است چیزی برای شما جالب باشد ، دیگران ممکن نیست.

– از رنگهای روشن روشن استفاده کنید. رنگهای روشن چشم بازدید کننده را به خود جلب می کند. در بیشترین کلیک آبی ، سبز و زرد حاصل می شود. از رنگ های شفاف چه در پیش زمینه و چه در پس زمینه خودداری کنید – آنها در بیشتر رنگ وب سایت تمایل به از بین رفتن دارند ، بنابراین به مواد جامد بچسبید.

– از انیمیشن ساده استفاده کنید. gif های متحرک فلش انیمیشن و بازدید کنندگان بنر. استفاده استراتژیک از حرکت توجه بیشتری را نسبت به علائم ثابت جلب می کند. از دست دادن پیام آن را خیلی پیچیده یا خیلی پیچیده نکنید ، یا احساسات آن را بیش از حد بارگذاری می کند و یا اندازه پرونده بسیار بزرگ است.

هنگامی که شخصی روی یک بنر کلیک می کند ، پاداش یا هدیه رایگان ارائه دهید. این به ایجاد انگیزه در افراد برای کلیک کردن کمک می کند. مسابقات نیز خوب کار می کنند ، به خصوص اگر پول بدهید. پول بزرگترین انگیزه است.

– یک سری آگهی ها را اجرا کنید. ممکن است بیش از یک پیام برای گفتن داستان شما یا پیگیری بازار خاصی انجام شود. زنجیره ای از بنرها را اجرا کنید و پیام خود را تغییر دهید. پیام خود را سازگار و جذاب کنید تا بازدید کنندگان شما بخواهند اطلاعات بیشتری کسب کنند. بعد از تصور چهارم خود بنر ، بیشتر افراد تمایل دارند آن را در ناخودآگاه مبهم كنند.

– نسخه را کوتاه کنید. به تابلوهای تبلیغاتی بیاندیشید – یک فرد معمولی شش ثانیه را صرف دیدن بیلبورد می کند و کمتر از یک سوم آن زمان در وب دارید. یک نسخه قانع کننده بنویسید. از کلمات انگیزشی استفاده کنید.

در صورت امکان از ایتالیا استفاده کنید. اگرچه تأثیر چندانی ندارد ، اما می تواند نرخ کلیک را در مقایسه با قلم های معمولی چند درصد افزایش دهد.

کنجکاوی ایجاد کنید. بسیاری از کسانی که روی تبلیغات کلیک می کنند این کار را انجام می دهند زیرا کنجکاو هستند. بررسی ها نشان می دهد که کلیکهای عجیب و غریب بر اساس ویژگی های جمعیتی و سایر ویژگی ها بسیار گسترده است ، بنابراین هدفمندی مبتنی بر کنجکاوی در هنگام داشتن محصول یا خدمات مورد علاقه عمومی می تواند بسیار مؤثر باشد.

– از بنرهای گسترده یا آسمان خراش های بلند استفاده کنید. به طور قابل توجهی بر روی بیش از بنرهای کوچک ، لاغر یا مربع کلیک شده است.

– اندازه پرونده بنر خود را کوچک کنید ، بنابراین سریع بارگیری می شود. 10-30 کیلوبایت بنر معمولی 468 x 60 پیکسل.

نکاتی برای اجرای تبلیغات تبلیغاتی بنر

اول ، تصمیم بگیرید که فکر می کنید آیا می تواند در یک تبلیغات تبلیغاتی بنر شرکت کند یا خیر. هزینه های بنر را در نظر بگیرید ، در مقایسه با میانگین نرخ کلیک در کل نیم درصد ، نرخ تبدیل سایت های شما ، حاشیه سود و LOV مشتری (ارزش دائمی مشتری).

با توجه به هزینه ، قرار دادن بنر ، انواع پرداخت (PPC ، CPM ، PPA) و اینکه آیا این یک سایت هدفمند است یا خیر ، تعیین کنید که مکان و مکان را در چه مکان هایی می توانید تبلیغات بنر خود قرار دهید. به دنبال برخی وب سایت هایی باشید که سایت شما را تکمیل کنند.

با سایتی که می خواهید آگهی خود را در آن قرار دهید تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا آنها دارای برچسب قیمت هستند و در مورد گزینه های پرداخت آنها اطلاعات کسب می کنید. همچنین می توانید ببینید اگر آنها بصورت عمده خریداری می کنید ، پیشنهادهای ویژه ای ارائه می دهید یا تخفیف خاصی را ارائه می دهید یا حتی به سادگی خواهان معاملات بهتر هستید. غالباً فقط به این دلیل که شما سؤال کرده اید ، یک مورد به شما می دهند.

دستورالعمل برنامه را بخوانید. این معمولاً مواردی مانند موارد زیر را در بر می گیرد:

حداکثر اندازه پرونده

انواع پرونده پذیرفته شده (معمولاً .gif ، .jpg ، و فلش – .swf)

اندازه بنر پذیرفته شد

مهلت ارسال و بررسی

– چند بنر را می توان به کمپین های دوره ای ارسال کرد؟ چند بار آگهی ها را می چرخانند؟

– چگونه آنها تعیین می کنند که در آن باید بنر شما را در هر صفحه قرار دهند؟

آیا هزینه جابجایی را پرداخت می کنید یا تصادفی است؟

تمام آمارهای بنر خود را پیگیری کنید. اگرچه شرکتی که تبلیغ می کنید ممکن است این کار را برای شما انجام دهد ، اما ایده خوبی است که خودتان آنها را ردیابی کنید. به این ترتیب می توانید نتایجی از قبیل نرخ تبدیل ، بازده سرمایه گذاری ، هزینه هر کلیک (هزینه برای هر کلیک) و نرخ کلیک را برای هر بنر ردیابی و تعریف کنید.

به طور کلی ، تبلیغات بنر می تواند بخش اصلی کمپین بازاریابی آنلاین شما باشد. بسته به تمام فاکتورهای اصلی ذکر شده در بالا ، ممکن است یک بخش اقتصادی عملی از کمپین بازاریابی شما باشد ، در صورتی که بتواند سودآوری کند. اگر اینطور نیست ، عرق نکنید ، روش های زیادی برای بازاریابی موثر تجارت خود به صورت آنلاین وجود دارد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا