دنیای وب

آیا نسخه فعلی یک بیماری همه گیر مواد افیونی در ایالات متحده در تایلند است؟

یک کاسه میان وعده در یک “مهمانی داروسازی” شامل ترکیبی از داروهای تجویزی – از Adderall تا Oxycontin تا Xanax – که اکثر آنها مستقیماً از کابینت داروهای خانگی تهیه می شوند.

ABC News ، “کشور داروسازی” ، یک روند رو به رشد و ناراحت کننده در مصرف مواد در نوجوانان را مطالعه می کند: دریافت درصد بالایی از داروهای قانونی ، که اغلب از طریق نسخه های والدین یا از طریق منابع مشکوک به صورت آنلاین تهیه می شود. این برنامه با معرفی مطالعاتی مبنی بر افزایش سریع مصرف داروسازی در بین دانش آموزانی که هنوز در کلاس هشتم قرار دارند ، به مرکز سوء مصرف مواد مخدر هوستون مراجعه می کند که معتادان نوجوان و والدین آنها از تجربیات شگفت انگیز خود بهبود می یابند. (داروخانه ، 03:12)

این مطالعه یک نگاه دقیق تر به ریشه های بیماری همه گیر فعلی تریاک ، که ریشه آن در ایالات متحده است و در سراسر جهان گسترش یافته است.

من به طور مستقیم در تایلند زندگی کرده ام ، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این بیماری همه گیر در آسیا زنده و سالم است و در حال رشد است.

هدف از این مطالعه ، آگاهی از خطرات این داروها به پزشكانی است كه در اینجا تایلند تجویز می كنند و با توزیع نظرسنجی در پایان این مقاله به پزشكان در سراسر پادشاهی تایلند.

مدارک تحصیلی من:

در 22 مه 1988 ، من به خانه جدید سانتا باربارا ، یک مرکز بازیابی ناشناس برای مشروبات الکلی 12 مرحله ای وارد شدم.

بهترین تصمیمی که گرفته ام. من از آن زمان تاکنون زندگی را مطابق با شرایط زندگی انجام داده ام بدون اینکه بخواهم ماده “تغییر ذهن” را بگیرم که بر گردن من اثر می گذارد.

خانه جدید سانتا باربارا برای خانه آقایان ‘خانه 12 پله’ است.

با این حال ، اکثر مردم نه تنها از “الکلیسم” رنج می برند ، بلکه از تعریف گسترده تر “اعتیاد” نیز رنج می برند. این شامل گروه بسیار زیادی از مواد است که توسط پزشک تجویز می شود ، که “ذهن را تغییر می دهد” و در واقع کاربر را از گردن به بالا تحت تأثیر قرار می دهد.

من از یک مکتب فکری AA هستم که می گوید ما باید بسیار مراقب باشیم تا هر کاری را که بر ما تأثیر بگذارد نگیریم “از گردن به بالا”.

AA برنامه اصلی 12 مرحله ای است که برای “الکلی ها” با “الکلیسم” ایجاد شده است. سنت ها و “هدف اصلی” AA برای برخی از مشروبات الکلی که تمایل به حمایت از داروسازی بزرگ و استفاده از داروهای تجویزی دارند ، یک راه حل جالب را فراهم می کند.

حادثه:

“تا بدترین روز ، ساعت ، دقیقه ، لحظه در بیش از 27 سال هوشیاری.”

وقتی از همسر دخترم تماس گرفتم ، فقط به بدترین حالت فکر می کردم.

حدود ساعت 1:30 بعدازظهر تماس گرفتم تا بگویم پسرم در حال پاسخ دادن به تلفن او نیست و او قادر نیست صبح او را بیدار کند زیرا او “خارج از آن” است.

من می دانستم که او دوباره از آن استفاده می کند و گمان می کنم که او آخرین عمل جراحی زانو را شروع کرده است. من شنبه شب گذشته در جلسه AA با او بودم و از او خواستم كه سرپرستی كند و او واقعاً تكان خورد. من به جای مقابله با ترس هایم و رویارویی مستقیم با آنها ، من ساده ترین راه را برای تأیید صحیح آنها ، “کمی لمس به او” انجام دادم (همانطور که حامی قدیمی من به من درباره مسائل خانوادگی هشدار داد).

در حالی که 30 دقیقه ماشین را از دفتر کارم به خانه آنها رانندگی می کردم ، نتوانستم تصاویر بدن بی جان او را از ذهن خود تعقیب کنم. من دعا کردم تا جانش را نجات دهم. من قول داده ام که تمام روزهای باقی مانده خدمت خود را در دوره نقاهت اختصاص دهم.

همین که جلوی خانه او بیرون کشیدم ، انتظار داشتم بدترین حالت را پیدا کنم. قبلاً به این فکر کرده بودم که اگر درب بسته باشد چه کاری انجام خواهم داد و تمام تماس های دردناک به خانواده و دوستان را تصور می کردم. من همچنین می دانستم که 4 یا 5 ساعت خوب بوده است از زمانی که شخصی او را در حال نفس کشیدن دید.

در باز بود و وقتی وارد شدم ، تمام ترسهایم به واقعیت غم انگیز تبدیل شدند.

جسد مرده اش روی تخت دراز کشیده بود و رنگ زندگی اش پیش می رفت.

تنها تفاوت بین آنچه که من در طول سفر پیش بینی کرده بودم و آنچه که اکنون به آن نگاه می کردم صحنه یک مجموعه تلویزیونی است. دختر بیش از حد مصرف مواد افیونی گرفت و به استفراغ خفه شد. دختر تمام این کره را از دهانش بیرون آورده بود. من به یاد داشتم که در آن زمان چگونه فکر می کردم که تأثیرات مواد مخدر و مصرف بیش از حد آن در هالیوود همیشه هیجان انگیز است ، اما این همان چیزی بود که من به آن نگاه می کردم و بدن بی جان پسر من روی تخت جلوی من دراز کشید. همچنین به نظر می رسد فراتر از آنچه من در تلویزیون دیده ام است. تمام آنچه باقی مانده این است که کره روی دهان اوست. سفید مایل به زرد کمرنگ بود و حرکت نمی کرد.

در روزهای افزایش فعال ، در مجموع سه نفر را پس از ایجاد این بیماری آورده بودم ، و این سه نفر مصرف بیش از حد مواد افیونی داده بودند که هیچ کدام از آنها آن کف را نداشتند. به خاطر داشته باشید که من بیش از 25 سال است هوشیار بوده ام و دیگر نمی توانم چیزهای بیشتری را در داخل ببینم. داستان ورودهای جدید را می شنوم و نمی توانم آنها را تصور کنم.

من به علائم هر زندگی باقیمانده گوش کردم و با عصبانیت سعی کردم افزایش گردن او را پیدا کنم ، هیچی.

بلافاصله شروع کردم به فریاد زدن در بالای ریه هایم ، “بیدار شوید ، بیدار شوید!” فکر می کردم حداقل دو پرنده را با یک سنگ بکشند و همزمان از همسایگان کمک بگیرند. این اتفاق نیفتاد این مانند یک شهر ارواح شد ، نه یک روح. فقط ما.

او به طور شهودی او را نشسته و شروع به هل دادن او به عقب و جلو و فریاد زد: “آن را تف کن ، تف کن.” من شنیده ام.

سطل زباله را از حمام برداشتم و آن را با آب سرد پر کردم و دویدم و پرتاب کردم.

او حرکت کرد بنابراین من به جیغ ادامه دادم و او را از رختخواب بیرون کشیدم. برای لحظه ای فکر کردم به من قدرت الهی و آدرنالین بلافاصله داده می شود تا اینکه سعی کردم آن را تصرف کنم. (مثل شش یا هفت کیسه برنج قدیمی!)

به دختر دخترم زنگ زدم و به او گفتم که آمبولانس دریافت کند.

در این زمان او شروع به چرخش كرد و همچنان پشیمان شد: “چه شد؟” و “من نمی توانم شما را بشنوم.” بعد از مدتی فکر کردم “نمی توانم شما را بشنوم” در پاسخ به سوال مستقیم من در مورد آنچه او خورده است. وی پس از مصرف دوز بیش از حد تریاک به وضوح آسیب دید و من می دانستم كه باید او را به بیمارستان برسانم.

پسرم سرانجام این بیماری را پشت سر گذاشته است. فکر نمی کنم واقعاً یک مقدار بیش از حد مصرف کردم و مطمئن هستم که به آن کره نرسیدم. او همیشه اعتیاد خود را با من مقایسه می کرد و همیشه می دید که بهانه ای برای ادامه استفاده از آن است.

سرانجام ، مردم شروع به ظاهر شدن کردند. همسایگان ، بستگان و داماد من. تنها چیزی که از دست رفته است آمبولانس است بنابراین تصمیم گرفتم خودم را تسلیم کرده و آن را به بیمارستان برسانم.

یکی از مسخره ترین چیزهایی که من در زندگی هوشیار خودم دیده ام درست قبل از آن بود که آمبولانس را رها کنیم و قرار است با ماشین خود راهی بیمارستان شویم. من یخچال را باز کردم تا به او آب بخورم ، یک بطری کوچک مایع را بگیرید و سریع آن را بنوشید. گفتم: “این چیست؟” او گفت: “Retox.” بیا فهمید که بیشتر متادون بود.

“وجود دارد دروغ مالش …”

بسیاری از عوامل ممکن است در شدت مشکل داروی نسخه فعلی نقش داشته باشد. این موارد شامل افزایش قابل توجه در تعداد نسخه های کتبی و توزیع شده ، پذیرش بیشتر اجتماعی استفاده از داروها برای اهداف مختلف و بازاریابی تهاجمی توسط شرکتهای دارویی است. در کنار هم ، این عوامل به ایجاد “در دسترس بودن محیطی” گسترده داروهای تجویزی بطور کلی و مسکن های افیونی بطور خاص کمک کردند. فولکو

برخی از انواع مواد مخدر شامل موارد زیر است:

  • کدئین (فقط به صورت عمومی موجود است)

  • فنتانیل (Actiq ، Duragesic ، Fentora)

  • هیدروکودون (Hysingla ER ، Zohydro ER)

  • هیدروکودون / استامینوفن (لورست ، لورتاب ، نورکو ، ویکودین)

  • Hydromorphone (Dilaudid ، Exalgo)

  • مپریدین (دمیرول)

  • متادون (دلفین ، متادوس)

  • مورفین (Astramorph، Avinza، Kadian، MS Contin، Ora-Morph SR)

  • اکسیکودون (Oxycontin ، Oxica، Roxydon)

  • اکسی کدون و استامینوفن (Percocet ، endocet ، roxit)

  • اکسی کدون و نالوکسون (Targiniq ER)

یک سناریوی معمولی این است که بیمار هر یک از درد های فوق را تجویز می کند ، متصل می شود ، نمی تواند با موفقیت از شر سموم خلاص شود و به خیابان های افیونی مراجعه کند.

تمام موارد فوق در تایلند به راحتی قابل تهیه و تجویز شده است و فکر می کنم بدون اطلاع صحیح پزشک در مورد خطرات ناشی از آن.

هدف از بررسی پنج سؤالی در پایان این سند ، برانگیختن و الهام بخشیدن به علاقه پزشک به این مشکل است.

رود کلوین نویسنده در کتاب “غلبه بر اعتیاد به مواد مخدر در نسخه: راهنمایی برای سازگاری و تفاهم” داستانهایی را از افرادی که از اعتیاد به داروهای تجدید شده بهبود می یابند ، جمع آوری می کند. مفهوم “معتاد ناخواسته” به عنوان فردی تعریف می شود که به عنوان یک مسکن درد توصیف شده و معتاد شده است. (کلوین)

در این کتاب ، “مدیریت بیماران مبتلا به درد مزمن و اعتیاد به مواد افیونی “، علاقه دکتر دونالد تیلور به درمان اعتیاد به مواد افیونی ناشی از مشاهدات وی در مورد پیشرفت اعتیاد در بیماران مبتلا به درد مزمن و آگاهی وی از این واقعیت است که معدود متخصصان درد می دانند چگونه این گروه از بیماران را مدیریت کنند.

دکتر تیلور اکنون عمل خود را بین معالجه بیماران مبتلا به درد مزمن بدون اعتیاد ، بیماران با درد مزمن با اعتیاد و بیمارانی که احساس درد نمی کنند بلکه با اعتیاد به مواد مخدر تقسیم می کند. وی یک دیپلمات از هیئت اعتیاد پزشکی آمریکا و دیپلمات از هیئت بیهوشی آمریکایی است و دارای مدارک دیگری در پزشکی درد است. (تیلور)

“جاده پر پیچ و خم برای اجرای جایگزینی مواد افیونی در جنوب شرقی آسیا: چالش های افزایش مقیاس” ، یک مطالعه در منطقه آسیای جنوب شرقی است که شامل 400000-500،000 مصرف کننده مواد مخدر (PWID) است. شیوع HIV معمولاً در اندونزی ، تایلند ، میانمار و برخی مناطق هند بین 20٪ PWID یا بالاتر است. درمان جایگزینی تریاک (OST) یک مداخله مهم برای پیشگیری از HIV در این بخش از جهان است. (رید و همکاران)

اگرچه برنامه “جانشینی” WHO در گسترش HIV موثر است ، اما باید از خودم بپرسم که آیا این بیماری همه گیر داروهای تجویزی را افزایش می دهد یا خیر.

مخلوط کشنده بنزودیازپین ها و مواد افیونی در بیشتر موارد مرگ و میر در اپیدمی داروی پزشکی است. بنزودیازپین ها به دلیل “اضطراب” ، (ترس از آینده) ، “افسردگی” و (پشیمانی از اقدامات قبلی) توصیف می شوند. یک راه حل سالم وجود دارد که منع مصرف این داروهای مضر و درمان از طریق توصیه های رفتاری شناختی است. (Bachhuber و همکاران)

مقاله، “گسترش دسترسی به نالوکسون: گزینه هایی برای پاسخ انتقادی به اپیدمی مرگ و میر بیش از حد دوز “، که در مجله پزشکی آمریکا منتشر شده است ، توضیح می دهد نالوکسون ، که در مصرف بیش از حد استفاده می شود ، بلافاصله سیستم مواد افیونی را شستشو می دهد. این دارو اکنون به طرز عجیبی با بوپرنورفین ترکیب شده است تا ضمن جلوگیری از هرگونه مواد مخدر واقعی ، همان اثر مواد افیونی را نیز تولید کند. (کیم و دیگران.)

پس از “حادثه” (تقریباً حدود یک سال پیش) ، پسرم به دلیل مصرف بیش از حد ترامادول ، چندین مورد تشنج داشته است. (ترامادول یک افیون مصنوعی است که می توان به راحتی بدون تجویز در اینجا در تایلند تهیه کرد). وی تشخیص محلی اضطراب و افسردگی را بدست آورد و توجیه پذیر است. درمورد من ، اکنون به گروه آنون ، گروه پشتیبانی و بحث و گفتگو برای اقوام افرادی که از الکلی رنج می برند … و اعتیاد می روم.

نظر سنجی

برخی از انواع مواد مخدر شامل موارد زیر است:

  • کدئین (فقط به صورت عمومی موجود است)

  • فنتانیل (Actiq ، Duragesic ، Fentora)

  • هیدروکودون (Hysingla ER ، Zohydro ER)

  • هیدروکودون / استامینوفن (لورست ، لورتاب ، نورکو ، ویکودین)

  • Hydromorphone (Dilaudid ، Exalgo)

  • مپریدین (دمیرول)

  • متادون (دلفین ، متادوس)

  • مورفین (Astramorph، Avinza، Kadian، MS Contin، Ora-Morph SR)

  • اکسیکودون (Oxycontin ، Oxica، Roxydon)

  • اکسی کدون و استامینوفن (Percocet ، endocet ، roxit)

  • اکسی کدون و نالوکسون (Targiniq ER)

  • سایر داروهای ضد درد اپیوئید __________________________

(لطفاً نام دارو را بنویسید)

لطفاً پرسشنامه زیر را شامل پنج سوال زیر کنید:

1. از کدامیک از مواد افیونی فوق الذکر آگاهی دارید؟

2- کدام یک از مواد مخدر فوق برای تجویز درد بی خطر است؟

3- در 12 ماه گذشته کدام یک از داروهای فوق را عنوان کرده اید؟

4- کدام یک از مواد افیونی فوق الذکر خطر اعتیاد به بیمار را احساس می کنید؟

5- برای هر یک از موارد فوق چه مدت توصیه می کنید؟

  • حداکثر 30 روز

  • حداکثر 60 روز

  • حداکثر 90 روز

  • حداکثر 6 ماه

  • بیش از 6 ماه

آثار فوق

Bachhuber و همکاران. “افزایش نسخه های بنزودیازپین و مرگ و میر بیش از حد در ایالات متحده.” مجله بهداشت عمومی آمریکا. 106.4 (2016): 686-688. وب.

کلوین ، راد غلبه بر نسخه اعتیاد به مواد مخدر: راهنمایی برای سازگاری و تفاهم. اوماها ، نب. کتابهای Addicus. 2008. چاپ کنید.

انگدال ، سیلویا. “داروهای تجویز شده.” Farmington Hills، MI: Greenhaven Press ، بخشی از گیل ، آموزش Cengage. 2014. چاپ.

Haerens ، Margaret and Lynn M Zott. استفاده از داروهای تجویزی. دیترویت: گیل ، آموزش Cengage. 2013. چاپ کنید.

کیم و همکاران “گسترش دسترسی به نالوکسان: گزینه هایی برای پاسخ جدی به اپیدمی مرگ و میر بیش از حد مواد افیونی.” مجله بهداشت عمومی آمریکا. 99.3 ، (2009): 402-407. چاپ.

“کشور داروسازی”. فیلم های درخواستی مجموعه فیلم های رسانه ای ، 2006. وب. 20 مه 2016

“غلات: کافی نیست!” فیلم های درخواستی مجموعه فیلم های رسانه ای ، 2007. وب. 20 مه 2016

رید ، گری و همکاران. “جاده طولانی و پر پیچ و خم برای اجرای جایگزینی مواد افیونی در جنوب شرقی آسیا: چالش های گسترش.” صفحه صفحه 26 مارس 2014. چاپ.

تالبوت ، تونی “دستورالعمل تسکین درد # 1603151723300288.” تصاویر AP. آژانس خبری. 19 مارس 2013. وب. 15 مارس 2016.

تیلور ، دونالد. “مدیریت بیماران مبتلا به درد مزمن و اعتیاد به مواد افیونی.” Addis: انتشارات بین المللی Springer سوئیس 2015. چاپ.

Volkow، Nora D. “اعتیاد آمریکا به مواد مخدر: مصرف هروئین و داروهای تجویزی.” 14 مه 2014. موسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر. وب. 20 مارس 2016.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا