دنیای وب

آیا هنر جذاب بازاریابی چیزی جز دستکاری عاطفی نیست؟

بازاریابی جاذبه ناخودآگاه یا بازاریابی دستکاری عاطفی ، علم تجارت امروز است. هر شرکتی می خواهد بداند که چگونه فروش بیشتری را بسته و نرخ تبدیل را برای چشم انداز بالقوه خود افزایش دهد. موفق ترین کسانی هستند که در هنر جذب بازاریابی یا دستکاری عاطفی تسلط دارند. برای برخی ، بازاریابی جذاب به طور طبیعی حاصل می شود. برای دیگران این یک مهارت اکتسابی است. در هر صورت ، همه ما تا حدی دستکاری می شوند.

چیزی که اکثر مردم نمی دانند یا درک نمی کنند این است که تصمیمات خرید ما از لحاظ احساسی هدایت می شود. اگرچه ما سعی می کنیم تصمیمات خرید خود را با منطق توجیه کنیم ، اما آنها تصمیمات منطقی هستند.

در واقع ، بیشتر اقدامات ما ناخودآگاه و از نظر احساسی هدایت می شوند. به همین دلیل است که تلاش برای آگاهی بسیار دشوار است ، ما قادر به جلوگیری از عادت های بد ، پرخوری یا تنبلی نیستیم ، حتی اگر بدانیم که آنها برای ما مفید نیستند.

اگر ناگهان هوس کیک در یخچال ، لیکور در کمد ، سیگار در کیف پول یا فقط برای نشستن و خیره شدن به تلویزیون ساعت ها کنیم ، حتی اگر بدانیم چقدر برای ما ناسالم است ، عملا توانایی مقاومت در برابر اصرار را نداریم.

ما معتقدیم که ما آگاهانه بر اساس منطق انتخاب می کنیم که چه چیزی را خریداری کنیم ، اما هیچ چیز فراتر از حقیقت نیست. در واقع ، بیشتر تصمیمات خرید ناخودآگاه ما تحت تأثیر تلاش آگاهانه دیگران است که این حقایق را درک می کنند. بازاریابی درگیر ناخودآگاه توسط فروشندگان عمده ، شرکت های بزرگ ، سیاستمداران ، رسانه ها ، صنعت و رهبران جهان و حتی رهبران مذهبی برای تأثیرگذاری بر عقاید و اعمال ما مورد استفاده قرار می گیرد.

بازاریابی جذاب یا دستکاری عاطفی نیز در مقیاس کوچکتر در جذب شریک زندگی و دوستان صمیمی ، تربیت فرزندان (سوق دادن کودکان به فکر با ترس از مجازات یا پاداش عاطفی) و حتی آموزش حیوانات مورد استفاده قرار می گیرد. همه ما در برخی از موارد در معرض این نوع بازاریابی هستیم ، حتی وقتی که از آنچه در جریان است آگاه باشیم. تلقین بسیار واقعی و قدرتمند است. با استفاده از هر احساس در بسیاری از سطوح استفاده می شود.

شدیدترین احساساتی که احساس می کنیم همچنین همه اقدامات ما را در سطحی کنترل می کند و برای تأثیر و دستکاری رفتار و تصمیمات خرید ما استفاده می شود. ترس قوی ترین احساسی است که به راحتی قابل دستکاری است و همه تا حدی از آن استفاده می کنند تا آنچه را که می خواهیم از دیگران بگیرند.

توسط والدین استفاده می شود (تهدید به مجازات).

عاشقان صمیمی (تهدید به قطع ارتباط جنسی یا تنها گذاشتن آنها در صورت عدم رعایت خواسته های شریک زندگی خود)

رهبران مذهبی (تهدید به آتش جهنم ، جدایی از خدا یا اخراج از کلیسا) ؛

مشاغل (تهدید به مرگ زودرس ، پیری سریع ، بیماری احتمالی ، فقر ، چاقی ، درد ، تنهایی یا انواع بدبختی ها در صورت خرید محصول آنها).

سیاستمداران در همه جا می گویند … اگر به آنها رأی ندهید و به آنها اجازه دهید مالیات خود را افزایش دهند و آزادی های شما را بگیرند در صورت وعده های دروغ که تحقق آنها از نظر انسانی غیرممکن است ، شغل ، خانه ، پس انداز بازنشستگی ، فرزندان و زندگی خود را از دست خواهید داد و وقتی دروغ می گویند یا مرتکب جرمی می شوند باید به راه دیگری نگاه کنید زیرا گزینه دیگر طرف دیگری که باعث می شود والدین شما بمیرند ، خدمات درمانی رایگان شما را انکار می کنند و از همه بدتر ، به افراد ثروتمند قبلاً ثروتمندتر می شود.

گناه – مورد علاقه دیگر افرادی که می خواهند شما را دستکاری یا تحت تأثیر قرار دهند. مطمئن هستم که می توانید به دفعات زیادی فکر کنید که مردم از سفر گناه استفاده کرده اند تا شما را مجبور کنند نظر خود را درباره چیزی تغییر دهید. این محصول معمولاً در بازاریابی محصولات مانند هدایا مورد استفاده قرار می گیرد ، که اگر پول اضافی را برای عزیزتان خرج نکنید ، احساس گناه می کنید که برایتان مهم نیست.

میل جنسی – همه می دانند “رابطه جنسی می فروشد”. این بسیار قدرتمند است و معمولاً توسط عاشقان صمیمی برای کنترل رفتار شرکای خود و مورد پسندترین بازاریابان برای انواع محصولات مورد استفاده قرار می گیرد.

در هنگام بازاریابی محصولات با استفاده از این احساسات باید دقت شود تا قسمت زیادی از بازار از بین نرود.

به عنوان مثال ، هنگام فروش چیزی مانند قایق ، قرار دادن تصاویر زنان با بیکینی در اطراف قایق ها وسوسه انگیز است زیرا خریداران اصلی مردان میانسال هستند. با این حال ، بیشتر این مردان متاهل هستند و همسرانشان قسمت مهمی از تصمیم خرید را تشکیل می دهند.

اگر همسر یک مرد فکر کند همسرش در حالی که سوار قایق خود شده است ممکن است توسط زن دیگری وسوسه شود ، او قبل از شروع معامله را از بین می برد. بنابراین باید از تصویر یک زن بیکینی با کودکان در حال تفریح ​​در قایق استفاده کنید. مرد هنوز زن زیبا را در قایق می بیند ، با این حال ، بچه ها آن را یک رویداد خانوادگی می کنند و تهدید همسرش را از بین می برند.

کنجکاوی یک قدرت جهانی در بازاریابی محصول است ، با این حال ، اکثر بازاریابان از قدرت آن آگاهی ندارند یا نمی دانند چگونه از آن به طور موثر استفاده کنند. اعلامیه های کنجکاوی به ویژه در اولین باری که مشتری بالقوه آنها را می بیند بسیار مثر است ، بنابراین استفاده م thisثر از این نوع بازاریابی به برخی از خلاقیت ها نیاز دارد.

بسیاری از احساسات بسیار قدرتمند وجود دارد که می تواند برای تأثیرگذاری یا کنترل دیگران استفاده شود و یا به طور مثر در بازاریابی محصول استفاده شود. آنها نفرت ، عشق ، حسادت ، همدردی ، خنده ، خودخواهی ، سو susp ظن ، تحریک حسی و تحریک ناخودآگاه هستند.

وقتی می توانید روی احساسات تأثیر بگذارید ، می توانید روی شخص تأثیر بگذارید. همه ما ضعیف هستیم.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا