دنیای وب

آیا پخش های صوتی جای رادیوی سنتی را می گیرند؟

فقط تعداد معدودی از “پادکست های نخبه” برای محتوای منحصر به فرد خود دریافت می کنند. اگرچه حامیان مالیات اغلب “هزینه هر شنونده” را برای تبلیغات در این پادکست ها پرداخت می کنند ، اما تمرکز اصلی بر تعداد مخاطبان آنها است. اما این پویایی تقصیر کیست؟

یکی از دلایلی که بسیاری از حامیان مالی توضیح می دهند که چرا فقط نخبگان را حمایت مالی می کنند این است که حمایت از برنامه های کوچک و متوسط ​​زمان بر است. به همین دلیل است که آنها معمولاً حداقل تعداد شنوندگان را 50،000 یا شاید 10،000 بارگیری در هر قسمت قرار می دهند!

اما این تقصیر کیست؟ ما می توانیم چهار صنعت مختلف را در صنعت پادکست شناسایی کنیم که می توانیم برای پاسخ به این سال بررسی کنیم.

1. حامیان مالی.

2. میزبان پادکست / سیستم عامل گوش دادن.

3. خود پادکسترها.

4. حامیان مالی رسانه ها / شرکت ها.

تقصیر اسپانسر است؟ درست نیست. با این حال ، درست است که برای جستجو ، یافتن ، دسترسی و مذاکره با بسیاری از ارائه دهندگان پادکست زمان و منابع زیادی لازم است. سازندگان کوچکتر پادکست می توانند با طرفداران خود رابطه و اعتماد بسیار گسترده ای داشته باشند. از آنجا که بسیاری از آنها شنوندگان خود را در زندگی واقعی می شناسند (یا شنوندگان به طور فعال پادکست را پیدا کرده اند) ، اغلب توسط اسپانسرهای اصلی مغفول می مانند.

اما تمرکز شرکتهای بزرگتر معمولاً “بازگشت سرمایه” (ROI) است. پادکسترهای سنتی ROI این شرکت ها به دنبال آن نیستند.

آیا آنها سیستم عامل پادکست هستند؟ خوب ، آنها قسمت زیادی را در قسمت کشف سرزنش می کنند. بله ، به نوعی ، این تقصیر شرکت های پلتفرم است. آنها رشد برخی پادکست ها را دشوار می کنند و تمایل دارند که نخبگان پول ساز را در بالای نتایج جستجو نگه دارند. تقریباً نوعی سلطنت قدیمی در جامعه احساس می شود ، جایی که قوانین برای حفظ نخبگان در قدرت دستکاری می شوند. اما این واقعاً اطلاعاتی در مورد “چه کسی واقعاً اشتباه می کند؟” را در اختیار ما قرار نمی دهد.

خوب ، آیا شما با خود پادکسترها اشتباه می کنید؟ این مسئولیت سنگینی بر دوش دارندگان پادکست است. واقعاً نمی توان انتظار داشت که صدها هزار نفر از دارندگان پادکست بتوانند اسپانسرهایی را پیدا کنند که دوست دارند فقط یک پادکست کوچک را حمایت مالی کنند. این در بیشتر موارد کارساز نخواهد بود. همچنین ، این می تواند مدت زیادی طول بکشد تا طراحان پادکست پول کافی برای به دست آوردن فاکتور زمان برای تماس با اسپانسرها بدست آورند. برای “سازندگان پادکست” ، “ROI” کمبود خواهد داشت.

آیا تقصیر رسانه ها / شرکت های حمایت کننده مالی است؟ به نظر من ، آنها واقعی هستند. وقتی پادکست ها شروع به رشد کردند ، علاقه به کسب درآمد از پادکست ها نیز افزایش یافت. اما به نظر می رسد که شرکت های علاقه مند به این ایده رسیده اند که همان مدل مورد استفاده برای رادیو به پادکست ترجمه شود. اما این نظریه نیز مشکلی دارد.

مشکل این است که پادکست ها رادیو نیستند!

به همین دلیل پادکست ها خیلی سریع رشد می کنند! پادکست ها برای حضور در یک ایستگاه رادیویی در یک زمان خاص نیازی به پرداخت هزینه ندارند. آنها در واقع می توانند در سیستم عامل های مختلف گوش دادن باشند ، و در عین حال ، در هر زمان ، هر کسی ، در صورت تقاضا به آنها گوش دهید.

پادکسترها نیازی به داشتن یک امپراتوری رسانه ای ندارند تا به آنها در تولید یا تولید محتوای خود کمک کنند. پادکست واقعا “توسط مردم به مردم”.

ما چندین شرکت را می بینیم که تنها تمرکز آنها بر بزرگترین و محبوب ترین پادکست ها است. آنها از مدل قدیمی و قدیمی رادیو به عنوان راهنمای مراقبت خود استفاده می کنند. نه تنها با پادکست هایی که روی سیستم عامل خود دارند ، بلکه با سیستم تبلیغاتی پویایی که اصرار دارند از آن استفاده کنند.

تبلیغ پویا جایی است که تبلیغات با گذشت زمان به طور خودکار تغییر می کنند. هیچ ورودی پادکست وجود ندارد. همه اینها توسط نرم افزار در سطح شرکت مدیریت می شود.

پادکسترها وقتی توافق می کنند تبلیغات پویا را در نظر بگیرند ، قدرت تمایز عمده را از دست می دهند. محبوب ترین (و پاسخگوترین) تبلیغ برای سازندگان پادکست جایی است که میزبان در طی مراحل ثبت نام ، آگهی را می خواند. این کار “قبل از عمل ، در حین کار یا بعد از عمل” انجام می شود.

پایبندی به یک مدل قدیمی ممکن است دلیلی باشد که برخی از این شرکت ها هر ساله ده ها میلیون دلار در هزینه های تبلیغات از دست می دهند. به همین دلیل است که فقط با بزرگترین و محبوب ترین پادکست ها سرو کار دارید بسیار خاص است.

پادکست در واقع در مورد افراد خلاق است. می توان آن را “مطبوعات محبوب” نامید. این یک رسانه جدید است که با داشتن صدها هزار سازنده پادکست ، برای ایجاد درآمد تبلیغاتی به مدل جدیدی نیاز دارد.

پادکست به عنوان بستری برای علاقه مندان آغاز شد که هرکسی می توانست محتوای خود را ایجاد و منتشر کند. شما نیازی به ویراستار یا غول انتشارات رسانه ای ندارید که به شما بگوید چه کاری انجام دهید ، در مورد چه چیزی صحبت کنید یا چگونه پادکست خود را تبلیغ کنید.

در حال حاضر افرادی از سراسر جهان در حال ضبط ، ویرایش و انتشار مطالب خود هستند. شنوندگان می توانند هر زمان و هر زمان که بخواهند به برنامه های خود گوش فرا دهند. واقعاً روزنامه نگاری شهروندان توسط پادکست ها در فضای صوتی ایجاد شده و رشد چشمگیری داشته است.

پادکست امروز بیشتر شبیه جایی است که رادیوی FM در اوایل دهه 1980 بازگشت. رادیو FM “در دسترس” بود (معمولاً در آسانسورها یا مطب پزشکان) اما به طور گسترده توزیع یا گوش داده نمی شد. همانطور که رادیوی FM در اتومبیل های جدید به یک ویژگی “استاندارد” تبدیل شده است (به جای “درخواست ویژه”) ، توانایی گوش دادن به پادکست ها در اتومبیل های جدید نیز به “ویژگی استاندارد” تبدیل شده است. تقریباً هر اتومبیل جدید دارای پورت USB و قابلیت گوش دادن به پادکست ها از طریق سیستم استریوی اتومبیل است!

برای پاسخ به سوال اصلی ، آیا پادکست جای رادیو را می گیرد؟ جواب این است “نه”

با این حال ، پادکست بخش عمده ای از بازار را از رادیو معمولی دور می کند. در واقع ، این کار قبلاً شروع شده است. به همین دلیل است که بسیاری از ایستگاه های رادیویی کوچک از کار می افتند. همچنین در آمار منتشر شده اخیر ما درباره شنوندگان پادکست مشهود است! گوش دادن به پادکست ها به طور چشمگیری در حال رشد است!

یک مثال عالی وجود دارد ، با استفاده از “قصیده”. چیزی شبیه به این اتفاق می افتد:

“چه زمانی بهترین زمان برای کاشت درخت است؟” پاسخ: “بیست سال پیش”.

“دومین زمان مناسب برای کاشت درخت چیست؟” پاسخ: «امروز!

در مورد پادکست ها ،چه زمانی بهترین زمان برای شروع پادکست است؟

پاسخ: “پنج شش سال پیش!”

“بهترین زمان بعدی برای شروع پادکست چیست؟” پاسخ: “امروز!”

اگر تاکنون به راه اندازی پادکست فکر کرده اید ، اکنون زمان مناسب برای این کار است. منحنی نمایی در حال افزایش است. برای آینده قابل پیش بینی ، به رشد خود ادامه می دهد و سلطه پادکست افزایش می یابد. امروز به پادکست ما بپیوندید و “موج را بگیر!”

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا