دنیای وب

از کجا می دانید که spyware ، adware یا ویروس دارید

معمولاً ساده ترین راه برای فهمیدن اینکه جاسوس افزار دارید این است که کامپیوتر با سرعت کم کار می کند. روش دیگر بررسی این است که CTRL + ALT + DELETE را فشار دهید و Task Manager را بزنید (اگر Windows service pack 2. اگر آن را قبل از SP2 دارید ، باید به طور خودکار Task Manager نشان داده شود).

پس از باز کردن Task Manager ، فرآیندهای در حال اجرا را در زیر برگه “فرآیندها” بررسی کنید. اگر می بینید که بسیاری از فرآیندهای عجیب و غریب در حال اجرا هستند و در مورد آنها اطلاعی ندارید ، احتمالاً به جاسوس افزارها ، نرم افزارهای تبلیغاتی یا ویروس آلوده شده اید.

یک مثال از فرایندهای عجیب و غریب fgkosk.exe است یا کپی هایی از همان فرآیند دو بار اجرا می شود. برخی از نرم افزارهای جاسوسی “هوشمند” می توانند مانند سایر فرآیندهای ویندوز خود را پنهان کنند – شما می توانید تشخیص دهید که آیا نسخه هایی از پردازش های در حال اجرا دارید. هر چیزی را که از آن مطمئن نیستید ترک نکنید – علاوه بر این ، بیشتر این پرونده ها در واقع پس از بسته شدن می توانند از سر بگیرند زیرا در رجیستری ویندوز شما هستند.

همچنین می توانید نرم افزاری را که این پرونده های آلوده را بررسی می کند مانند Avast ، Ad-Aware و غیره بارگیری کنید. به مقاله دیگر من در مورد “چه کاری باید انجام دهید هنگامی که یک نرم افزار جاسوسی دارید؟” مراجعه کنید تا لیستی از برنامه های خوب را برای استفاده استفاده کنید.

بهترین راه برای خلاص شدن از شر نرم افزارهای جاسوسی ، تبلیغات تبلیغاتی یا ویروس ها در صورت داشتن اینها ، استفاده از نرم افزاری است که دقیقاً برای همین کار طراحی شده است. در صورت عدم موفقیت ، می توانید رایانه خود را قالب بندی کنید. گاهی اوقات عفونت واقعاً بد می شود و ممکن است در بارگیری ، نصب یا اجرای برنامه ای که به شما کمک می کند با مشکل روبرو شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر ، به مقاله من در مورد “چه کاری باید انجام شود زمانی که دارای جاسوس افزار ، تبلیغات مخرب یا ویروس هستید” را ببینید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا