دنیای وب

استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی که کارساز هستند-مزایای استفاده از رسانه های اجتماعی در تجارت آنلاین شما

بازاریابی رسانه های اجتماعی کلمه جدید با نام تجاری جدید در شهر است. گفته می شود این بستر رسانه ای پتانسیل جذب افراد بیشتری را نسبت به دیگران دارد. با این حال، هیچ فرمول جادویی برای بازاریابی رسانه های اجتماعی وجود ندارد. باید محکم بکوبید، خوب کار کنید و سپس بشویید و دوباره گرم کنید. بازاریابی شبکه های اجتماعی چیزی نیست که بتوان آن را در یک روز کنترل کرد. در عوض، نیازمند تلاش مداوم و تمرکز بر بالاترین مزایا است.

استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی شرح مختصری است از آنچه قصد دارید انجام دهید و امیدوارید به موقع در رسانه های اجتماعی به آن برسید. این نگرش شما را نشان می دهد و همچنین به شما اطلاع می دهد که آیا موفق هستید یا نه. هرچه استراتژی شما دقیق تر باشد، بهتر است. آن را هم کوتاه نگه دارید.

شاید بهترین راه برای شروع بازاریابی شبکه های اجتماعی، تنظیم یک برنامه روزانه باشد. پست هایی را برای ارسال در وب سایت های مختلف مانند YouTube، Facebook، MySpace، Twitter و Google+ آماده کنید. هر روز زمانی را، حتی اگر فقط پانزده دقیقه، به این کار اختصاص دهید. اگر نتوانید روی آن برنامه تمرکز کنید، ممکن است حواس‌تان پرت شود و حتی ممکن است آن را رها کنید. بنابراین، به آن پایبند باشید، مهم نیست که حواس پرتی چیست!

پس از برنامه ریزی، یک تقویم محتوایی برای هر روز ایجاد کنید. در تقویم محتوا، بهترین زمان برای ارسال پست در تمام شبکه های اجتماعی را مشخص کنید. بسته به اینکه مخاطب شما چه کسی باشد، بهترین زمان برای هر مخاطب ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال، اگر دانش آموزان را هدف قرار می دهید، بهترین زمان برای ارسال مقالات عصر سه شنبه و صبح چهارشنبه است.

یک استراتژی عالی برای استفاده حداکثری از کمپین رسانه های اجتماعی خود این است که تا جایی که می توانید به شبکه های اجتماعی برتر دسترسی داشته باشید. این به شما این امکان را می دهد که محصول خود را به روش های مختلف تبلیغ کنید و هر کجا که می روید نام تجاری خود را بسازید. با این حال، دسترسی به بسیاری از شبکه های اجتماعی لزوما برای کسب و کار شما مفید نیست. انجام این کار می تواند به کسب و کار شما آسیب برساند. به همین دلیل، باید شبکه های اجتماعی را انتخاب کنید که بیشترین سود را برای شما دارند.

ایده کوچک دیگری که باید هنگام استفاده از بازاریابی رسانه های اجتماعی برای جذب فالوور در نظر داشته باشید این است که مطمئن شوید تمام وقت خود را صرف ارتباط با فالوورهای خود نمی کنید. شما باید بدانید که چگونه از طرفداران خود به نفع خود استفاده کنید. برای مثال سعی نکنید هیچ یک از آنها را بفروشید. شما باید اطلاعات مفید یا آنچه می خواهند یا نیاز دارند به آنها بدهید. این باعث جلب اعتماد شما می شود که در هر استراتژی بازاریابی مهم است.

شما همچنین باید از دیگر استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی برای به دست آوردن فالوورهای بیشتر استفاده کنید. موفق ترین کارآفرینان در شبکه از توییتر استفاده می کنند. هدف آنها برقراری ارتباط با فالوورها، حل سوالات آنها و تشویق آنها به خرید محصولات است. بنابراین، شما باید همین کار را انجام دهید، از فیس بوک و سایر سایت های شبکه اجتماعی برای جذب فالوورهای بیشتر و دریافت بازخورد بیشتر در مورد محصولات خود استفاده کنید.

نکته آخر، نکته ای که نباید فراموش کنید این است که از ابزارهایی استفاده کنید که به شما امکان می دهد بهترین بازیگران را برای بازار هدف خود شناسایی کنید. این افراد احتمالاً مشتریان برتر شما هستند زیرا محتوای سرگرم کننده ای را ارائه می دهند که مخاطب هدف شما می خواهد بخواند. اگر آنها را پیدا نکردید، فرصتی عالی برای جذب فالوورهای با مشخصات بالا را از دست می دهید. بهترین راه برای انجام این کار دسترسی به یک لیست توییتر است که در آن می توانید شبکه ای از کاربران را مشاهده کنید که یک موضوع خاص را دنبال می کنند. با دانستن اینکه بهترین طرفداران شما چه کسانی هستند، می توانید مطمئن باشید که هر بار که یک محصول و رویداد جدید را شروع می کنید، با آنها تماس می گیرید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا