دنیای وب

استراتژی های جستجوی موفق شغل در اقتصاد جدید

من در اخبار خوانده ام که اپل اعلام کرده است بیش از پنج میلیون دستگاه جدید آیفون 5 فروخته است ، تنها سه روز پس از عرضه و برای پاسخگویی به تقاضای محصولات اپل ، بیش از 100 میلیون دستگاه جدید سیستم عامل اپل به روز شده است.

موفقیت اپل شاخص مهمی است که اینترنت اقتصاد جدید را در اختیار گرفته است. آخرین روند استفاده از شبکه های اجتماعی برای یافتن شغل به سرعت پویایی منتقل شده است. جویای کار هوشمند می دانند که نمی توانند فقط به روشهای سنتی جستجوی شغل اعتماد کنند.

جستجوی شغل سنتی شامل استراتژی هایی مانند جستجوی طبقه بندی روزنامه ها ، جستجو در اطلاعیه های “Want Wanted” در بیلبوردها ، مراجعه به آژانس های کاریابی یا استخدام و نوشتن فرصت های شغلی مستقیم به شرکت ها است. همه این روشهای سنتی جستجوی شغل شامل واکنش فرد در برابر شغلی است که قبلاً به مردم ارائه شده است.

اگرچه روش های سنتی هنوز ضروری است ، متقاضیان کار آنلاین خلاق ، با دانش و دارای زبون اجتماعی یک قدم به جلو برمی دارند تا با ایجاد حضور آنلاین برای رسیدن به کارفرمایان بالقوه ، از رقابت جلوتر باشند. این بدان دلیل است که آنها می دانند تعداد بیشتری از استخدام کنندگان از وب به عنوان محلی برای جستجوی استعدادها و استخدام جستجوی پس زمینه استفاده می کنند. این روند طی سالها فقط افزایش خواهد یافت.

در اینجا 3 راهی وجود دارد که می توانید از رسانه های اجتماعی برای تقویت موفقیت جستجوی شغل خود استفاده کنید:

1) حضور آنلاین خود را در سایت های شبکه های اجتماعی ایجاد کنید.

کارفرمایان را وادار کنید تا شما را به راحتی آنلاین پیدا کنند و بنابراین درهای فرصت های شغلی بیشتری را باز کنید. بدون حضور آنلاین ، ظاهر شما به اندازه کسانی که آن را دارند ، نخواهید داشت و متقاضیان باهوش تر با یک دید آنلاین از شما چشم پوشی می کنند. ایجاد حضور آنلاین شامل

  • LinkedIn – یک ابزار شبکه ای حرفه ای برای ارتباطات حرفه ای. همچنین برای پیشنهاد نامزدهای شغلی ، کارشناسان صنعت و شرکای تجاری استفاده می شود. کارفرمایان از LinkedIn به عنوان ابزاری برای یافتن استعداد استفاده می کنند و افراد جویای کار از این شبکه برای استفاده از شبکه خود برای پشتیبانی از جستجوی خود استفاده می کنند.
  • توییتر – یک شبکه پیام رسان فوری و اجتماعی است که به کاربران امکان می دهد به روزرسانی های 140 کاراکتر را ارسال کنند. یک کارفرما می تواند از توییتر برای ارسال پست در مورد فرصت های شغلی استفاده کند.
  • فیس بوک – یک شبکه اجتماعی است که افراد ، همگام شدن با دوستان و به اشتراک گذاشتن ایده ها را به هم متصل می کند. بسته به سطح حریم خصوصی آنها ، برخی از جویندگان کار از طریق شبکه فیس بوک خود با موفقیت شغل خود را تأمین کرده اند.

2) برای اثبات تخصص خود وبلاگ ایجاد کنید

راه خوب دیگر برای تقویت تصویر و نشان دادن تخصص ، تجربه و اشتیاق خود در یک زمینه خاص ، ایجاد یک وبلاگ به روز است. آن را حرفه ای ، خلاق و با محتوای ارزش افزوده برای خوانندگان خود به روز کنید. مقالاتی که ارسال می کنید ممکن است شامل مشاوره و مشاوره در مورد موضوعات مربوط به حوزه تخصص شما باشد.همچنین به خاطر داشته باشید هر آنچه را که آنلاین بنویسید و ارسال کنید به قضاوت شما بستگی دارد.

3) بازاریابی YouTube و Pinterest

جویندگان کار با تجربه در اینترنت برای تبلیغات خود از بازاریابی ویدیویی بهره مند می شوند. این یک روش جستجوی شغل خلاقانه است که به طور فزاینده ای در عرصه رسانه های اجتماعی محبوب می شود. شما می توانید یک CV ویدئویی ، مانند یک فیلم کوتاه ، کلاسیک که شامل خلاصه ای از تجربه کاری ، سوابق تحصیلی و مهارت های شما است ، بسازید.

اگرچه Pinterest یک پلتفرم شبکه نیست ، زیرا تماس مستقیم را مجاز نمی داند ، اما فقط در حال افزایش محبوبیت در میان مشاغل است. این یک ابزار قدرتمند برای نشان دادن دانش ، مهارت های سازمانی و خلاقیت شما به کارفرمایان بالقوه است. شما می توانید پنل های مربوط به مجموعه مهارت های خاص خود را ایجاد کرده و از آنها به عنوان پورتال برای پیوند دادن به کاری که می خواهید نمایش دهید استفاده کنید – مانند نمونه کارها بصورت آنلاین.

4) رزومه آنلاین

در اقتصاد جدید ، این روش نحوه از بین بردن نظرات کارفرمایان را تغییر داد و همچنین اینترنت این امکان را برای متقاضیان کار برای ارسال رزومه آنلاین ، در وب سایت های میزبان خود فراهم کرده است. این تغییر به ویژه برای افرادی مفید است که ارائه رزومه با استفاده از قابلیت های گرافیکی و تعاملی که یک CV آنلاین می تواند در وب سایت شخصی ارائه دهد ، بسیار بهبود خواهد یافت.

به طور خلاصه ، در این زمان ها ، CV کاغذی کافی نیست. ضروری است که خلاق باشید و یک نسخه الکترونیکی یا آنلاین از رزومه خود به خوبی طراحی شده همراه و مرتبط با یک پروفایل قوی رسانه اجتماعی داشته باشید ، اینها معمولاً برای جستجوی موفق شغل ایده آل هستند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا