دنیای وب

افسانه ها و روندهای تحول دیجیتال در سال 2018

من در مورد انقلاب چهارم صنعتی شنیده ام. این شاید داغترین موضوع برای شرکتها ، رهبران اندیشه ، سیاستگذاران ، دانشمندان و البته تکنوکراتها باشد.

کلاوس شواب ، بنیانگذار و مدیرعامل مجمع جهانی اقتصاد ، که این اصطلاح را ابداع کرد ، می نویسد: “اولین انقلاب صنعتی از انرژی آب و بخار برای اتوماسیون تولید استفاده کرد. دوم از انرژی الکتریکی برای ایجاد تولید انبوه استفاده کرد. سومین انقلاب دیجیتالی که از اواسط قرن گذشته اتفاق افتاده است و با ادغام فناوری هایی که مرزهای فیزیکی ، دیجیتال و بیولوژیکی را از بین می برند ، مشخص می شود.

وی یک نکته بسیار مهم و مرتبط را بیان می کند – “نه فناوری و نه اختلالی که در اثر آن به وجود می آید ، یک نیروی خارجی نیست که بشر بر آن هیچ کنترلی ندارد. هر یک از ما مسئول تصمیم گیری های خود هستیم ، مانند تصمیمات شهروندان ، مصرف کنندگان و سرمایه گذاران.”

در حالی که تحول دیجیتال به عنوان یک اصطلاح هنوز سو still تفاهم نشده است ، امروزه ، تحول دیجیتال به عنوان یک ضرورت عمل در مقیاس بزرگ مورد توافق است. بنابراین تحول دیجیتال در عمل چیست؟ آیا این یک پروژه IT است؟ یا چند ابزار عالی را به شرکت معرفی کنید؟ یا اینکه تحرک ناشی از ابتکار عمل مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای تعامل بهتر مشتریان است؟

به عنوان یک سازمان ، اگر می خواهید از سفر تحول دیجیتال شروع کنید یا از آن دور شوید ، هنوز برخی افسانه های تحول دیجیتال وجود دارد که باید از آنها دور شوید. اگر می خواهید سازمان خود را از طریق تحول دیجیتال هدایت کنید ، اولین قدم درک واقعیت های تحول دیجیتال است – نه این که در هیاهوی تبلیغاتی غوطه ور شوید.

در این مقاله ما از بخشهایی از معتبرترین گزارشهای صنعت / مقالات سفید برای از بین بردن برخی افسانه ها استفاده می کنیم.

گزارش ها / مقالات سفید مورد استناد ما شامل موارد زیر است:

  • مقاله سفید مجمع جهانی اقتصاد (WEF) در زمینه رقمی سازی صنایع: یک پروژه دیجیتال ، با همکاری Accenture تهیه شده است

  • گزارش فارستر ، The Digital Business Imperative ، با نویسندگی مشترک مارتین گیل و نایجل فنویک

  • مد دیجیتال. روندی که تجارت من نیازی به فکر کردن درباره آن ندارد

  • فرآیند تحول دیجیتال

فناوری دیجیتال زمینه بازار هر شرکتی را متحول کرده است و سرعت تغییرات در حال تسریع است.

مقاله سفید مجمع جهانی اقتصاد می گوید در بین رهبران در بسیاری از صنایع به رسمیت شناخته شده است که نقش فناوری دیجیتال به سرعت در حال تغییر است ، از یک موتور با بازده حاشیه ای به یک عامل نوآوری اساسی و ایجاد اختلال. دیجیتالی سازی دلیل تحولات گسترده و گسترده در جنبه های مختلف کسب و کار است که فرصت های بی نظیری را برای ایجاد و به دست آوردن ارزش فراهم می کند. رهبران تجارت در همه بخش ها با تأثیرات استراتژیک این تحولات در شرکت های خود ، اکوسیستم های صنعتی و جامعه دست و پنجه نرم می کنند.

تحول دیجیتال به معنای تجربیات استثنایی مشتری است که از فناوری های جدید پشتیبانی می کند

فناوری دیجیتال فقط کانال ها و مشتریان را تحت تأثیر قرار نداد. این سازمانها را از درون مختل می کند – تغییر شیوه تجارت آنها. فناوری های دیجیتال فرصت های جدیدی را برای سازمان هایی فراهم می کنند که می توانند به اندازه کافی سریع از فناوری پذیرایی کنند. این باعث سرعت بخشیدن به زمان بازار ، کاهش هزینه ها و باز کردن منابع جدید درآمد می شود.

گزارش فارستر می گوید – تجارت دیجیتال فقط مربوط به تجربه مشتری نیست. این همچنین راهی برای افزایش سرعت کار است. عملیات دیجیتال می تواند دسترسی به بازار را تسریع کند ، کارمندان را با بهره وری بیشتر ، فعالیت های کوچکتر را ارتقا داده و دارایی ها را بهینه کند.

بگذارید برنامه ای بسازم. تحول دیجیتالی من انجام شده است.

تحول دیجیتال به معنای معرفی چند ابزار برای تغییر جنبه خاصی از تجارت شما نیست ، خواه همکاری کارمندان باشد یا معاملات مشتری.

گزارش فارستر می گوید –

  • فناوری دیجیتال اساساً رابطه شما با مشتریان را تغییر می دهد. نمی توانید با یک استراتژی دیجیتالی اثبات شده که یک برنامه در اینجا یا یک وب سایت در آنجا اضافه می کند ، این تغییر را برطرف کنید. برای ادامه رقابت ، باید دوباره چگونگی ایجاد ارزش کسب و کار برای مشتریان در عصر دیجیتال را مهندسی کنید.

  • تجارت خود را نه به عنوان یک گروه از محصولات و خدمات بلکه به عنوان بخشی از اکوسیستم هایی با ارزش شخصی که مشتریان شما مطابق با نیازها و خواسته هایشان جمع می کنند ، تصور کنید. بیاموزید که چگونه با گسترش نقش شرکت خود در اکوسیستم ارزش شخصی مشتریان خود ، ارزش را افزایش دهید.

تحول دیجیتالی فقط از طریق فن آوری های مخرب می تواند اتفاق بیفتد

در هر تمرین تحول دیجیتال نیازی به استفاده از Uber و Airbnb از نظر استفاده از فناوری های نوظهور نیست. دامنه فناوری مورد استفاده شما به زمینه تجارت شما بستگی دارد و استفاده از فناوری تنها بخشی از تحول دیجیتال شماست. در بعضی مواقع ، ممکن است با استفاده از فناوری عملیاتی آزمایش شده (شبکه ها و پایگاه های داده) و فناوری استراتژیک (ERP یا مدیریت ارتباط با مشتری) یا تحرک ، به پیشرفت قابل توجهی در بهره وری ، چابکی و تمرکز مشتری دست پیدا کنید.

یک مقاله سفید از WEF می گوید – شرکت دیجیتال واقعاً بیشتر از استفاده از فناوری های جدید برای آن مخفف است. در عوض ، آنچه سازمان دیجیتال را واقعاً متمایز می کند و به آن مزیت رقابتی می بخشد ، فرهنگ ، استراتژی و روش کار آن است. شرکت های دیجیتال به طور مداوم تلاش می کنند تا مدل های عملیاتی جدید و نازک تری را پشتیبانی کنند که توسط فرایندهای تجاری ناب ، سیستم عامل های متصل ، تجزیه و تحلیل و قابلیت های همکاری پشتیبانی می شود که بهره وری شرکت را افزایش می دهد. شرکت دیجیتال بی وقفه در حال تحقیق ، شناسایی و توسعه مدل های جدید تجارت دیجیتال است و اطمینان حاصل می کند که مشتریان و کارمندان همیشه در قلب هر کاری قرار دارند.

تحول دیجیتال: من باید امسال این کار را انجام دهم تا عقب نمانم

تحول دیجیتال نمی تواند یک مسابقه سریع باشد و لازم نیست. این یک سفر طولانی با چندین نقطه لمس و نقاط عطف است. مشارکت ها و تلاش های هم افزایی.

گزارش فارستر می گوید – شما باید تجارت خود را با استفاده از تفکر دیجیتالی در هر کاری که انجام می دهید تغییر دهید – نحوه برنده شدن ، خدمت و حفظ مشتری. چگونه می توان عملیات داخلی خود را مدیریت کرد. و چگونگی دریافت خدمات تجاری.

به عنوان مثال ، پاسخهای شما به س questionsالات زیر به شما کمک می کند تا یک نقشه راه طراحی کنید که تحول دیجیتال را فراتر از حوزه IT ببرد.

موفقیت تجاری در تحول دیجیتال

  • آیا در کسب و کار خود مناطقی را شناسایی کرده اید که بیشترین کاربرد در آنها اتوماسیون است؟

  • آیا نیروی کار فعلی شما دائماً بهره وری و کیفیت را بهبود می بخشد؟

  • چه اقداماتی برای ترغیب سرمایه گذاران به چشم انداز دیجیتال شما و ارزش ایجاد یک سفر تحول دیجیتالی طولانی مدت انجام شده است؟

  • چه میزان از درآمد شما از منابع جدید تجارت دیجیتال تأمین می شود؟

  • آیا شرکت شما از تجزیه و تحلیل اطلاعات مشتری ، داده های عملیاتی و انطباق استفاده می کند؟

  • آیا شما یک تیم رهبری با سواد دیجیتالی دارید؟

  • آیا برای غلبه بر شکاف مهارت های دیجیتالی و توان بخشی مجدد کارمندان فعلی خود برنامه های آموزشی ایجاد کرده اید؟

  • چگونه می توانید از طریق کانال های دیجیتال کارمندان را قادر سازید تا تصمیم گیری سریعتر را انجام دهند و انعطاف پذیری بیشتری را در سازمان خود تشویق کنید؟

اینها فقط چند افسانه است که سعی کرده ایم به آنها بپردازیم. ما از شما دعوت می کنیم تا نظر خود را در مورد این افسانه ها و همچنین سایر موارد در میان بگذارید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا