دنیای وب

اهمیت داده کاوی در دنیای تجارت امروز

داده کاوی چیست؟ خوب ، می توان آن را به عنوان فرآیند بدست آوردن اطلاعات پنهان از انبوه پایگاه ها برای اهداف تجزیه و تحلیل تعریف کرد. داده کاوی به عنوان کشف پایگاه داده دانش (KDD) نیز شناخته می شود. این چیزی نیست جز استخراج داده ها از پایگاه داده های بزرگ برخی کارهای تخصصی.

داده کاوی تا حد زیادی در بسیاری از برنامه ها مانند درک بازاریابی تحقیقات مصرف کننده ، تجزیه و تحلیل محصول ، تجزیه و تحلیل عرضه و تقاضا ، تجارت الکترونیکی ، روند سرمایه گذاری در سهام و املاک و مستغلات ، ارتباطات از راه دور و غیره استفاده می شود. داده کاوی متکی به الگوریتم ریاضی و مهارت های تحلیلی است تا از یک پایگاه داده بزرگ پایگاه داده به نتایج دلخواه برسد.

داده کاوی در فضای تجاری بسیار رقابتی امروز از اهمیت بالایی برخوردار است. اکنون مفهوم جدیدی از داده کاوی هوش تجاری ایجاد شده است که به طور گسترده توسط شرکت های پیشرو استفاده می شود تا از رقبای خود جلوتر باشند. هوش تجاری (BI) می تواند به ارائه جدیدترین اطلاعات و استفاده از آن برای تجزیه و تحلیل رقابت ، تحقیقات بازار ، روند اقتصادی ، رفتار مصرف ، تحقیقات صنعت ، تجزیه و تحلیل اطلاعات جغرافیایی و غیره کمک کند. داده کاوی هوش تجاری در تصمیم گیری کمک می کند.

برنامه های داده کاوی به طور گسترده ای در بازاریابی مستقیم ، صنعت بهداشت ، تجارت الکترونیکی ، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ، صنعت FMCG ، صنعت مخابرات و بخش مالی استفاده می شود. داده کاوی به اشکال مختلف از جمله متن کاوی ، وب کاوی ، استخراج داده های صوتی و تصویری ، داده کاوی تصویر ، پایگاه داده های رابطه ای و داده کاوی شبکه اجتماعی در دسترس است.

با این وجود ، داده کاوی یک فرایند حیاتی است و به دلیل پیچیدگی و پایگاه داده ها ، به جمع آوری داده های مورد نظر به زمان و حوصله زیادی نیاز دارد. همچنین ممکن است لازم باشد از شرکت های برون سپاری کمک بگیرید. این شرکت های برون سپاری در استخراج داده ها ، استخراج ، فیلتر کردن و بایگانی برای تجزیه و تحلیل تخصص دارند. داده کاوی در زمینه دیگری استفاده شده است اما معمولاً برای نیازهای تجاری و شرکتی برای تجزیه و تحلیل استفاده می شود

داده کاوی معمولاً به کارهای دستی زیادی مانند جمع آوری اطلاعات ، ارزیابی داده ها ، استفاده از اینترنت برای جستجوی جزئیات بیشتر و غیره نیاز دارد. گزینه دوم ایجاد برنامه ای است که اینترنت را اسکن می کند تا جزئیات و اطلاعات مربوطه را پیدا کند. گزینه نرم افزار ممکن است بهترین گزینه برای داده کاوی باشد زیرا این کار باعث صرفه جویی در وقت و کار شما می شود. برخی از نرم افزارهای معروف داده کاوی موجود ، Connexor Machines ، Free Text Software Technologies ، Megaputer Text Analyst ، SAS Text Miner ، LexiQuest ، WordStat و Lextek Profiling Engine هستند.

با این حال ، ممکن است شما نرم افزار مناسبی برای کسب و کار خود دریافت نکنید یا یافتن یک برنامه نویس مناسب مشکل باشد ، یا ممکن است هزینه های زیادی را برای خدمات خود دریافت کنند. حتی اگر از بهترین نرم افزار استفاده کنید ، باز هم برای تکمیل پروژه ها به کمک انسان نیاز خواهید داشت. در این حالت ، توصیه می شود تابع داده کاوی را به خارج از کشور برسانید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا